Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юли - 2 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юли - 2 август)

Младите българи вярват повече на онлайн медии; Digitas Sofia е с нов творчески директор; Новата кампания на "Пиринско"; Nielsen заменя "бисквитките" с "изкуствен интелект"; Бижутата на Tiffany с нов облик и др.

2643 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Младите българи вярват повече на онлайн медии, отколкото на традиционни

Над половината от хората под 30-годишна възраст посочват, че вярват повече на изцяло онлайн медии, отколкото на традиционни такива. Въпреки това телевизията продължава да доминира медийния пазар в страната. Тя става предпочитан канал от българите за получаване на информация за предизборните кампании на политическите партии. По време на изборите през април и през юли те залагат на двете големи частни телевизии - bTV и "Нова", а доверието им към обществената БНТ намалява.

Едва 30% от анкетираните пък посочват, че на 11 юли слушат радио, като това основно са хората на 60 години, за които радиото е достъпен канал.

Повече за медийните предпочитания на българите в изборния ден може да прочетете тук>>

Бившето ръководство на "Автомагистрали" е плащало на сайта "Блиц" по 1000 лв. на месец

Държавната компания "Автомагистрали" е плащала по 1000 лв. на месец на сайта blitz.bg за публикуване на рекламна статия. Невинаги въпросната статия е била публикувана, но парите все пак били превеждани. Медията често се използва като платформа за поръчково съдържание, с която властта и приближените й бизнесмени отправят лични нападки. Сайтът е осъждан зa клевета вече няколко пъти.

"Свежо от планината" или "свеж в планината"? И двете опции се оказват еднакво подходящи за новата кампания на бирения бранд "Пиринско", която се фокусира върху моментите на открито и връзката с природата.

Част от инициативата на "Пиринско" включва възстановяването и брандирането на вагон от емблематичната за пиринския регион теснолинейка между Септември и Добринище. В специално създаден за инициативата сайт потребителите могат да получат информация за разписанието и забележителностите по пътя на теснолинейката, а от юли до септември пътниците на "Вагона за отдих" ще могат да си купят бира и да получат туристическа карта. Кампанията е дело на рекламната агенция Noble Graphics.

Комуникационната група Interpartners разширява портфолиото си от клиенти

През първото полугодие на 2021 г. агенциите Interpartners и Interimage разширяват портфолиото си от клиенти. Групата поема BTL обслужването на Pepsi Max, PR обслужването на фармацевтичната Servier Medical, като договорът им е за период от 2 години, както и ще отговаря за лансиращата комуникация за България на Dexcom Pharma.

По думите на агенциите това се дължи на "на нов модел на работа по творческите проекти съвместно с криейтив звената на компанията от девет балкански пазара". През 2020 г. Interpartners инициира създаването на партньорска мрежа от агенции на Балканите под бранда SEEnthesis The Balkan Hub.

Digitas Sofia е с нов творчески директор

Дигиталната агенция Digitas Sofia, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", има нов творчески директор. Позицията заема Драгомир Дончев, който започва работа в групата през 2014 г. като копирайтър в звеното за дигитална реклама на Saatchi&Saatchi Sofia, а няколко години по-късно става ръководител дигитален екип. "Подходът на Digitas Sofia е изцяло ориентиран към клиента, а идейните концепции в дигитална среда са търсени все повече от компаниите като решения в реално време за привличане, задържане и ангажиране на потребителите", коментира за медиите Дончев.

Агенцията Digitas Sofia беше сформирана през 2019 г. от две дигитални звена на "Publicis Groupe България" - Saatchi Interactive и Modem Cybermark, като тогава творчески директор беше Ивайло Ботушанов.

"Кока-Кола България" има нов изпълнителен директор

Дора Стрезова-Николова е новият изпълнителен директор на "Кока-Кола България". Тя има над 18 години опит на различни управленски, маркетинг и търговски роли на различни пазари в Danone Group.

В продължение на две години Дора Стрезова-Николова заема позицията маркетинг директор на "Данон България", основоположник е на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и за кратко е изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). През последните четири години тя управлява собствена дигитална и консултантска компания в България и Австрия.

Повече тук>>

Три групи жури ще оценяват заявките във ФАРА 2021

За първи път най-голямото събитие в рекламния бранш в България - ФАРА, ще бъде разделено на медиен и творчески фестивал. В резултат на това и журито е разпределено в три групи, които ще оценяват заявките на агенциите. Председател на журито на творческия фестивал, част от ФАРА, е Душан Дракалски. Кариерата му минава през агенцията New Moment New Ideas Company, австрийската Demner, Merlicek & Bergmann и студиото Ray Productions. Дракалски има редица награди от рекламни конкурси и общо пет отличия от най-големия и престижен фестивал Cannes Lions.

Заявките в творческия фестивал на ФАРА ще се оценяват в два кръга от различно жури, съставено от редица комуникационни специалисти от страната. Първи кръг ще определят финалистите, а най-добрите рекламни кампании ще бъдат наградени от журито във втория кръг. Третата група жури ще оценява кампаниите в медийния фестивал.

Тази година за първи път ФАРА ще се проведе от 8 до 11 септември в София.

Целия списък с журито може да видите тук>>

Разнообразието на медиите в България е опасно малко

Рисковете за разнообразието на българските медии са много големи. През миналата година е настъпило значително повишаване на риска заради държавно регулиране на ресурсите и подкрепата за медийния сектор (от 63% на 97%), застрашената жизнеспособност на медиите (от 77% а 87%) и концентрацията на медии (от 90% на 96%), пише "Дневник".

Слабото представяне на медийния сектор в България традиционно се дължи на това, че формално има законови рамки за необходимите стандарти, които често изобщо не се прилагат на практика.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Шампионската лига остава в каналите на "бТВ медиа груп" и "Макс спорт"

Мачовете от Шампионската лига ще продължат да се излъчват в каналите на "бТВ медиа груп" и "Макс спорт", пише "Дневник". Новият договор за споделено излъчване ще в сила до 2024 г.

През август двубоите на турнира влизат в ефира на телевизиите от плейофната си фаза. Мачовете във вторник ще се предават в платените канали в пакета "Макс спорт", а в сряда ще са в каналите на "бТВ медиа груп". Финалът в най-силния европейски клубен турнир ще се излъчва в каналите и на двете компании.

Повече по темата тук>>

Дигитален бизнес

Google Ads налага нови такси за покриване на международни данъци и такси

Платформата за онлайн реклами Google Ads уведоми някои свои клиенти, че въвежда нови такси за реклама. От 1 октомври 2021 г. на рекламодателите в някои държави ще се добавят между 2% и 5% към разходите им за реклама през Google Ads.

В Google от известно време съществуват подобни практики, но този път компанията разширява списъка на държави, които ще плащат новата такса. Сред тях са Австрия, Франция, Великобритания, Италия, Испания, Индия и Турция.

Новите такси ще се добавят, за да покриват част от разходите на Google, свързани със спазването на данъчното законодателство за цифрови услуги в отделните държави.

Nielsen заменя "бисквитките" с "изкуствен интелект"

Nielsen Admosphere в партньорство със софтуерната Adwind Software разработват нов метод за измерване на потребителските навици и предпочитания, заменяйки данните от цифровия трафик на "бисквитките" с решенията на "изкуствения интелект".

Nielsen изгражда новата си методология, за да отговори на променящите се разпоредби относно дигиталната поверителност и сигурността на личните данни. Подходът на Nielsen ще елиминира изцяло зависимостта от цифровите идентификатори, като същевременно предоставя на рекламодателите достоверни данни, на които разчитат.

Повече тук>>

Microsoft, Apple и Google отчетоха печалби за 55 млрд. долара само за тримесечие

За второто тримесечие на 2021 г. от Apple, Google и Microsoft, с обща пазарна капитализация над 6 трлн. долара, обявиха оборот над 190 млрд. долара. Чистата печалба на трите компании възлиза на около 55 млрд.

Резултатите за второто тримесечие на Alphabet, компанията - майка на Google, са впечатляващи - приходи над 61 млрд. и чиста печалба 18.5 млрд. Търсачката продължава да бъде в основата на бизнеса на групата.

Приходите на Microsoft за периода са над 46 млрд. долара, докато чистата печалба е около 16.5 млрд. 50% от приходите са от цифрови услуги, а другата половина - от продукти, най-вече софтуерни.

Приходите на Apple са рекордните 81.4 млрд. долара, като чистата печалба надхвърля 21 млрд. Разрастването на услугите на Apple е сред основните причини за драстичния ръст в оборота на компанията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Netflix изисква от актьорите и екипа си задължителна ваксинация

Американската компания за стрийминг услуги Netflix ще задължи персонала от т.нар. Зона А, включваща актьорите, екипите на продукциите и всички лица в близък контакт с тях, да се ваксинират срещу COVID-19. Netflix ще започне да прилага новите мерки първо в САЩ, а след това и сред всичките си 144 хил. служители по целия свят. Oт холивудските съюзи и студиа обявиха, че позволяват на компаниите да изискват задължителна ваксинация от служителите си и от Netflix не пропуснаха да се възползват.

Повече тук>>

Медиен бизнес

Беларуските власти обявиха опозиционен телевизионен канал за "екстремистки"

Съдът в Беларус обяви финансирания от Полша телевизионен канал "Белсат" за "екстремистки". Това са последните действия на авторитарния беларуски лидер Александър Лукашенко за радикална репресия срещу независимите медии и активисти на гражданското общество, съобщи Associated Press. "Белсат" беше от малкото медии, които отразиха миналогодишните антиправителствени протести в страната.

Съдът нареди сайтът и всички социални мрежи на медията да бъдат блокирани. Министерството на вътрешните работи на Беларус съобщи, че всеки, който споделя информация от медията, е заплашен от глоба или затвор.

Повече тук>>

Рекламен бизнес

Без реклами на нездравословни храни и напитки във Великобритания

Борис Джонсън настоява рекламите на нездравословна храна по английските телевизии да бъдат забранени до 21 часа и изцяло в интернет. До края на следващата година такъв закон ще влезе в сила, след като наскоро беше приет от правителството на Великобритания. Прогнозите са, че инициативата има потенциала да намали броя на затлъстелите деца с повече от 20 хил.

На компаниите ще бъде забранено да рекламират продукти с високо съдържание на мазнини, сол и захар и пускането на платени дигитални реклами по всяко време с изключения за малкия бизнес и продукти като мед, зехтин и авокадо.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Бижутата на Tiffany с нов облик

Американската компания Tiffany лансира нова рекламна кампания, която цели да препозиционира бранда и да го направи атрактивен за младите потребители. Кампанията със заглавие Not your mother's Tiffany ("Това не са бижутата на Tiffany от времето на майка ти") показва бранда в далеч от познатия му сдържан и премерен стил.

Бижутерският бранд с близо 185 години история подобно на много ретро марки се намира между традициите на миналото и динамичното настояще. От една страна, Tiffany има своите позиции пазара и утвърдена таргет аудитория, от друга, компанията отбелязва, че много от по-младите потребители губят интерес от продуктите й.

Препозиционирането за Tiffany идва с назначаването на Натали Вердейл на позицията творчески директор на бранда. Промените са следствие и от новия собственик на компанията. Преди почти две години групата LVMH купи Tiffany за 16.2 млрд. долара.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал