Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 август)

Starcom е новата медийна агенция на "Девин"; Милен Митев е временният директор на БНР; Разходите за онлайн реклама продължават да растат; Кои са лекторите във ФАРА 2021; Сериалът South Park продължава след сделка за 900 млн. долара и др.

2321 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Nielsen: Българите са съпричастни със спортистите ни в Токио

66% от мъжете и 54% от жените в страната се интересуват от летните олимпийски игри в Токио. Това показва проучване на "Nielsen Admosphere България" сред 535 респонденти над 15-годишна възраст, проведено онлайн.

Най-популярни сред аудиторията се оказват леката атлетика, гимнастиката и футболът, като традиционно най-популярната медия за следене на олимпиадата е телевизията - за 73% от българската аудитория. 28% от отговорилите също са възнамерявали да гледат състезанията на живо, но предавани онлайн, а 21% ще разчитат за добрата информираност и на публикувани онлайн резултати.

Starcom е новата медийна агенция на "Девин"

Mедийната агенция Starcom, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", поема цялостното медийно обслужване на бутилиращата компания "Девин". Агенцията ще осъществява стратегическото медийно планиране и купуване за основните марки "DEVIN Изворна" и "DEVIN Минерална". Договорът между новите партньори е до края на 2023 г. с възможност за удължаване. Преди това "Девин" си партнираше с медийната агенция Standpoint.

Сред портфолиото от клиенти на Starcom за България са Samsung, Visa, Sandoz, Brown Forman, Avon и др.

Милен Митев е временният директор на БНР

Временният директор на Българското национално радио (БНР) е Милен Митев, пише "Дневник". След оставката на вече бившия генерален директор Андон Балтаков в началото на август, миналата седмица Съветът за електронни медии (СЕМ) гласува новата кандидатура.

Балтаков поиска да бъде предсрочно прекратен договорът му за управление, като се мотивира с "дълбоко лични" причини. В срок от три месеца СЕМ трябва да избере с конкурс нов генерален директор на националното радио.

Повече по темата >>>

Кои са лекторите във ФАРА 2021

След едногодишна пауза в резултат на пандемията най-големият рекламен фестивал в България - ФАРА, се завръща. Събитието ще се проведе от 8 до 11 септември, а денят преди големия финал ще бъде посветен на семинарна програма. Организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обявиха част от лекторите в нея. Това са изпълнителният творчески директор на "DDB Париж" Александър Калчев, художникът Иван Мудов и Александър Варов, директор "Продуктово портфолио и приходи" в "Нетинфо".

Тази година за първи път ФАРА ще бъде разделен на медиен и творчески фестивал и ще се проведе в София под мотото Unexpect the expected.

Дигитален бизнес

TikTok с нова функция в стил Snapchat

Платформата за видеосподеляне TikTok, собственост на китайския ByteDance, въвежда функция за създаване на "сторита", съобщава BBC. Такава услуга вече се предлага от редица платформи като Snapchat, Facebook и Instagram.

TikTok Stories ще позволи на потребителите да споделят съдържание, което другите хора да виждат само в рамките на 24 часа след публикуването му. След това видеата и снимките автоматично ще изчезват от платформата.

Медиен бизнес

Китай обвини BBC в разпространение на "фалшиви новини"

Говорителят на китайското външно министерство Джао Лицзян нарече британската медиа BBC "лоша корпорация", която "неправомерно напада и клевети Китай, която сериозно се отклонява от журналистическите стандарти" и заслужава да бъде "непопулярна сред китайската общност", тъй като произвежда "фалшиви новини".

През последните години китайският режим увеличи заплахите, тормоза и наблюдението на чуждестранни кореспонденти, местни сътрудници и източници. По-рано тази година Китай забрани BBC World News и старшият кореспондент на BBC Джон Съдуърт беше принуден да напусне страната.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Сериалът South Park продължава след сделка за 900 млн. долара

Сериалът South Park, който скоро ще навърши 24 години, ще продължи да съществува до 2027 г., пише "Дневник". Това ще бъде възможно след сделка между MTV Entertainment Studios и създателите Трей Паркър и Мат Стоун за 900 млн. долара, по оценки на Bloomberg. Освен новите 6 сезона тя включва и 14 филма за стрийминг платформата Paramount+ (на ViacomCBS), първите два от които трябва да бъдат разпространени до края на годината.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Русия блокира два новинарски сайта

Кремъл свали два руски новинарски сайта и уебсайт на група за правна помощ, подкрепяна от опозиционер на властта, съобщи Associated Press. Руските "Откритие медиа" и "МБХ медиа" обявиха, че преустановяват работа, позовавайки се на това, че техните сайтове са били свалени заради предполагаеми връзки с "нежелани" в страната организации.

И трите сайта са подкрепяни от руския магнат Михаил Ходорковски. След десетилетие, прекарано в руски затвор заради оспорването на политиките на президента Путин, сега Ходорковски живее в Лондон.

Рекламен бизнес

Разходите за онлайн реклама продължават да растат

През 2023 г. разходите на американския пазар за B2B дигитални реклами ще се доближават до 15 млрд. долара, прогнозира доклад на Insider Intelligence. Американските B2B компании ще вложат близо 5.1 млрд. долара за онлайн реклама през 2021 г., което е с 32.6% повече спрямо 2020 г., когато инвестициите бяха в размер на 3.8 млрд. долара.

LinkedIn е платформата, която получава най-голям дял от американския B2B разходи за онлайн комуникация. За 2021 г. те са 32.2% от общите вложения. През 2021 г. рекламодателите, предлагащи технологични продукти и услуги, влагат 32% от общите инвестиции в B2B дигитална реклама. Финансовите услуги са втората по големина индустрия с една четвърт от рекламните разходи.

Повече за проучването тук>>

WPP с печалба от 253 млн. паунда през 2021 г.

Най-голямата комуникационна група WPP обяви, че е върнала темповете си на растеж от преди пандемията година по-рано от очакваното. Добрите резултати се дължат на увеличените разходи за дигитален маркетинг и електронна търговия на клиентите на групата.

За второто тримесечие на 2021 г. WPP отчете ръст от 19% на нетните приходи. В сравнение с второто тримесечие на 2019 г. общите нетни приходи на WPP се подобряват с 1.3%. Други големи рекламни холдингови компании като Publicis Groupe, Interpublic Group и Omnicom Group също отбелязват високи резултати.

Повече тук>>

IKEA създава упътване за преизползване на мебели

Много от последните маркетинг кампании на IKEA са вдъхновени от идеите за устойчиво и рециклируемо производство. Последната им екокампания, наречена "Колекция от боклук", цели да намали отпадъците от мебели с нов вид ръководство за употреба.

В стила на своите инструкции кампанията Repurposeful Instructions показва на клиентите как да рециклират старите си мебели от IKEA и други предмети, които обмислят да изхвърлят. Ръководствата представят насоки за превръщането на торбите Frakta във висяща градина, пердетата Räcka в статив или рафтовете Ivar в кошер.

Свободни позиции:

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал