Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 август)

Международни наблюдатели: ГЕРБ получи по-голямо отразяване в БНТ в предизборната кампания; Reddit достигна 100 млн. долара приходи от реклами; Меси в ПСЖ - марка за милиони; Талибаните в Афганистан премахват външни реклами с жени.

2249 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Международни наблюдатели: ГЕРБ получи по-голямо отразяване в БНТ в предизборната кампания

Участниците в изборите получили общо 28 минути в сутрешните и вечерните централни новини по БНТ1, предимно посветени на ГЕРБ (17 минути), основно с положителен тон. Това заключават в предварителния доклад независимите наблюдатели от Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа (ОССЕ) по повод международната мисия за наблюдение на парламентарните избори в страната (ОМНИ).

Докладът предизвика реакция и от международната журналистическа организация "Репортери без граници". Те призовават политическите сили в парламента да предприемат дълбоки, системни реформи за укрепване на независимостта на обществените медии.

Повече за заключенията на предварителния доклад може да прочетете тук >>

Българската асоциация на рекламодателите се присъединява към глобална инициатива за отговорен маркетинг

Българската асоциация на рекламодателите (БАР) ще се присъедини към глобалната инициатива за отговорен маркетинг "Обещание за планетата" (Planet Pledge), която Световната федерация на рекламодателите (СФР) стартира този април.

Инициативата цели да ангажира маркетолозите да работят в посока промените в климата, като подкрепи кампании за устойчиво развитие и насърчи отговорния избор на потребителите при използване на продукти и услуги с влияние върху околната среда.

Станислава Армутлиева е част от лекторите на ФАРА 2021

Основателят и управляващ директор на редица музикални компании Станислава Армутлиева ще бъде сред лекторите в тазгодишното издание на най-големия рекламен фестивал в България ФАРА. Тя ще сподели съвети и опит за връзката на музиката с рекламата.

Сред лекторите на ФАРА 2021 ще бъдат още изпълнителният творчески директор на "DDB Париж" Александър Калчев, художникът Иван Мудов и Александър Варов, директор "Продуктово портфолио и приходи" в "Нетинфо". Събитието ще се проведе от 8 до 11 септември, а денят преди големия финал ще бъде посветен на семинарната програма.

bTV Media Group ще излъчва мачовете на националните отбори по волейбол на Евроволей 2021

Спортната телевизия RING, сайтът btvnovinite.bg и платформата voyo.bg ще излъчват двубои от Евроволей 2021 за жени. Шампионатът започва на 18 август, а откриващият мач между България и Гърция ще се излъчи от 20:00 часа. Каналите на bTV Media Group ще проследят срещите и от Евроволей 2021 при мъжете, които стартират на 1 септември.

Дигитален бизнес

Reddit достигна 100 млн. долара приходи от реклами

За първото тримесечие на 2021 г. рекламните приходи на Reddit възлизат на повече от 100 млн. долара. Това е ръст от близо 192% спрямо същия период на миналата година. Компанията, основана през 2005 г., заяви, че очаква да достигне 1 млрд. долара приходи от реклами до 2023 г. Платформата има средно 52 млн. потребители на ден. Експерти казват, че Reddit се радва на уважението на рекламодателите заради популярността на т.нар. "събредити" (общности от хора) в платформата.

Повече тук>>

Facebook гледа към бъдеще отвъд социални мрежи

Последният проект на най-голямата социална мрежа обединява 3D дигиталния свят с реалния и предвижда създаването на т.нар. метавселена.

Още през 2014 г. Марк Зукърбърг похарчи 2 млрд. долара, за да придобие производителя на очила за виртуална реалност (VR) Oculus. Към днешна дата още няколко фирми за VR са собственост на Facebook. Зукърбърг вижда метавселената като виртуално пространство, в което хората живеят и работят. Той казва, че до пет години би искал на Facebook да се гледа като на компания за метавселена, вместо като социална мрежа и всички да носят VR очила.

Повече по темата може да прочетете в текста на The Economist >>>

Amazon привлича рекламодатели на Facebook

С новите политики на Apple за ограничаване на рекламите през устройствата им, Facebook рекламата стана по-малко ефективна. В резултат някои рекламодатели вече пренасочват бюджетите си към други платформи. Amazon с приблизителните си 153 млн. абонати на Amazon Prime само за САЩ се оказа очевиден избор.

Сега Amazon има 10.7% дял от пазара на дигитална реклама в САЩ в сравнение с 28.8% за Google и 25.4% за Facebook, според EMarketer. През второто тримесечие на годината перото "Други" в приходите на Amazon, предимно включващо приходи от реклама, отчете ръст от 87.5%.

Повече тук>>>

Медиен бизнес

Как Русия организира кампания с инфлуенсъри срещу ваксините на Pfizer и АstraZeneca

От Facebook обявиха, че са премахнали стотици акаунти, за които е установено, че са участвали в дезинформационна кампания срещу ваксините. Фалшивите профили са били свързани с маркетинговата агенция Fazze, част от базираната в Русия компания AdNow. Профилите са опитвали да привлекат влиятелни лица - т.нар. инфлуенсъри, които срещу заплащане да разпространяват фалшиви твърдения за ваксините на AstraZeneca и Pfizer и да подкопаят доверието на обществото в тях.

Повече по темата може да прочетете тук >>

Рекламен бизнес

Меси в ПСЖ: привличането на марка за милиони

Хиляди фланелки се продават всяка минута, милиони фенове следят профилите в социалните мрежи на клуба, а телевизиите по света се редят на опашка за интервюта. Така изглежда ситуацията в ПСЖ в първите дни след привличането на Лионел Меси, пише "Дневник". Само за първия ден на 34-годишния футболист в ПСЖ фен магазинът на клуба отчете невиждани продажби.

Според Talkwalker от петък вечер до вторник вечер ПСЖ е добавил 3 млн. нови последователи в социалните мрежи. Специалисти описват Меси като отделна марка, която влияе върху стойността на клуба, за който играе. По думи на президента на "Барселона" Жоан Лапорта една трета от приходите на каталунците се дължат на Меси.

Повече по темата може да прочетете тук >>>

Спонсорството в спорта - криптовалутите се опитват да изместят сайтовете за залози

Правителството на Борис Джонсън успя да наложи пълна забрана на рекламирането на сайтове за залози на спортни мероприятия. Доскоро това притесняваше спортните клубове, тъй като хазартните сайтове им бяха основен спонсор, но платформите за криптовалута изглежда, ще се окажат още по-добър избор.

Най-големият спонсор към момента е сайтът Crypto.com. В рамките на по-малко от два месеца сайтът подписа договори с "Формула 1" и Ultimate Fighting Championship (UFC). Договорът с UFC по непотвърдени информации е за 10 години, а общата му стойност възлиза на 175 млн. долара, което би било най-големият спонсорски договор в историята на организацията. Компанията беше главен спонсор и на суперкупата на Италия през май.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Талибаните в Афганистан премахват външни реклами с жени

Реклами на жени, носещи сватбени рокли, са били пребоядисани в Кабул, след като талибаните влязоха в столицата на Афганистан. Снимка, публикувана в Twitter от афганистански журналист в неделя, илюстрира мъж, който прикрива големи изображения на жени с бяла боя и валяк.

Рекламите са разположени от двете страни на вход на салон за красота в Кабул. Действието е извършено въпреки твърденията на талибаните, че войнствената група "ще зачита правата на жените", когато поеме контрола над Афганистан.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал