Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 август)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 август)

Министерството на културата търси 150 хил. лв. за наема на в. "Труд"; Лора Крумова започва авторско предаване; OnlyFans спира с порнографското съдържание; Талибаните твърдят, че ще уважават свободата на медиите, и др.

2116 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Министерството на културата търси от фирма 150 хил. лв. за наема на вестник "Труд"

От Министерство на културата обявиха, че компанията "Южен кръст 2001", собственост на сина на главния редактор на вестник "Труд" Петьо Блъсков, има задължения към ведомството на стойност 150 хил. лв. заради неплатени наеми и консумативи за ползването на сграда на ул. "Лъчезар Станчев", построена за Националния институт за недвижимо културно наследство, която се използва като редакция на в. "Труд".

На 12 август стана известно, че служебният министър Велислав Минеков е поискал от главния редактор Петьо Блъсков да напусне ползваните от редакцията помещения. На сайта на изданието се появи и коментар от Блъсков, в който той твърди, че министърът ползва формално клаузи от наемния договор.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Лора Крумова започва авторско предаване

Журналистът Лора Крумова ще води собствено предаване по "Нова телевизия", пише "Дневник". От медията обявиха, че "На фокус с Лора Крумова" ще бъде публицистично предаване, което ще се излъчва всяка неделя следобед и започва през есента.

Преди години Крумова започва работа в "Нова" като външнополитически репортер. Била е водещ на сутрешния блок и различни предавания, а доскоро е беше заместник главен редактор на "Шоуто на Николаос Цитиридис" по bTV.

Повече тук>>

Нови двама лектори на ФАРА

Йонатан Доминиц и Никола Бозаджиев са сред шестимата лектори на тазгодишното издание на рекламния фестивал ФАРА.

Йонатан Доминиц е основател на Mindscapes, инструктор и лидер на проекти за творческо усъвършенстване. Презентацията му в рамките на събитието ще бъде на тема The rules behind breaking creativity rules.

Никола Бозаджиев е режисьор и сценарист на филма "Шибил", получил редица световни отличия. Той ще разкаже на публиката за пътя към сбъдването на мечтите му.

ФАРА ще се проведе от 8 до 11 септември в София, а денят преди големия финал ще бъде посветен на семинарната програма.

Тодор Янев е избран за председател на борда на WorldCom Public Relations Group

Управителят на агенция "Янев и Янев" Тодор Янев, е избран за председател на борда на директорите на световната PR група WorldCom Public Relations Group, която обединява частни PR и комуникационни компании. След тригодишен мандат като председател на регионалния борд на организацията за Европа, Близкия изток и Африка сега Янев поема глобалния борд на асоциацията.

Групата има над 140 офиса и оперира на шест континента. Тодор Янев е управител на агенцията "Янев и Янев" от 2014 г.

Повече тук>>

M3 Communications Group получи отличие от Stevie Awards

Комуникационната агенция М3 Communications Group спечели сребро в международния конкурс Stevie International Business Awards 2021 в категорията "PR агенция на годината в Европа". Компанията беше отличена още в категорията "Комуникационен експерт на годината", в която Светослава Недялкова, Account Manager в агенцията, спечели бронз.

Дигитален бизнес

OnlyFans спира с порнографското съдържание

От октомври OnlyFans ще забрани на потребителите в платформата да публикуват порнографско съдържание. През февруари компанията коментира пред "Капитал", че този тип платени публикации намаляват и представляват едва 23% от съдържанието. Промените са резултат от нарастващия натиск от страна на банки и потенциални инвеститори в момент, когато OnlyFans се опитва да набере външно финансиране при оценка на бизнеса над 1 млрд. долара. Платформата се сдоби с голяма популярност по време на пандемията, като оттогава е привлякла над 130 млн. потребители.

Като продължение на новите си политики социалната мрежа стартира нова стрийминг платформа OFTV. Услугата ще бъде безплатна и ще включва съдържание, фокусирано върху теми като фитнес, готвене, комедия, музика и др.

Китайското правителство придобива дял от собствеността на TikTok

Китай затяга примката около нарастващото влияние на технологичния сектор в страната. Властите в Китай придобиха дял в ключовото дружество ByteDance, компанията майка на TikTok.

Въпреки че делът на собствеността на китайските власти няма пряка връзка с управлението на TikTok, това предизвика сериозни дебати дали платформата ще се превърне в риск за националната сигурност както на САЩ, така и на останалия свят. TikTok успя да надмине Facebook и Messenger по брой тегления в САЩ.

Медиен бизнес

Талибаните казват на "Репортери без граници", че ще уважават свободата на медиите

На 17 август от френската организация, защитаваща правата на журналистите и свободата на словото, излязоха с изявление, че говорителят на талибаните Забихула Муджахид е уверил техни репортери, че при новото управление "няма да бъдат извършвани заплахи или репресии срещу журналисти". Думите на Муджахид обаче силно противоречат на действията, които талибаните показват.

Според доклад на "Репортери без граници" от 2009 г. управлението на талибаните между 1996 и 2001 г. е тъмен период в историята на Афганистан. Медиите са били забранени с изключение на вестник "Гласът на шериата", излъчващ главно пропаганда, което обезпокоява френската организация.

Повече по темата тук>>

Русия прикани журналистка от BBC да напусне страната поради спор с Великобритания

Един от кореспондентите на BBC в Москва, Сара Рейнсфорд, е била обявена за персона нон грата в Русия, съобщи телевизия "Русия-24". Тя определи това като "символична депортация", пише "Дневник".

Държавната телевизия в Русия съобщи, че властите в страната са приканили журналистката да напусне територията на Русия до края на месеца, когато изтича визата й.

Още по темата тук>>

Рекламен бизнес

Рекордно нисък рейтинг на игрите в Токио, но това не вълнува рекламодателите

Олимпийските игри в Токио бяха най-слабо гледаните от десетилетия насам. В Америка само 15.5 млн. души са следили ежедневно какво се случва на спортния форум, което е и най-ниският резултат от 1988 г. насам.

Много брандове, които са платили за реклама, започнаха да се оплакват. NBC се опита да им предложи безплатно допълнително време, опитвайки се да компенсира ниските рейтинги. Въпреки че публиката не прояви голям интерес към игрите в Токио, брандовете продължаваха да плащат огромни суми за реклама на форума.

Защо тв рекламата остава предпочитана от рекламодателите може да прочетете в текста на Economist >>>

Приют за животни в Германия търси стопани на обитателите си в Tinder

Приют в Германия опитва нов подход за намиране на дом на животните. Служителите им създават профили в приложението за запознанства Tinder като част от новата рекламна кампания A purrfect match!. Тя стъпва на идеята, че самотните хора, търсещи любов в приложението, могат да се задоволят с компанията на котка или куче.

От приюта потвърждават, че няколко души вече са успели да си уредят "среща" с четириног приятел. Кампанията и съответно търсенето на дом на животните ще продължи дългосрочно.

Свободни позиции:

guts&brainsDDB обяви вакантна позиция за Account executive.

Wunderman Thompson Sofia обяви вакантна позиция за стажант дизайнер.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал