Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 септември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 септември)

MSL Sofia пое комуникационното обслужване на Glovo; За YouTube вече плащат 50 млн. абонати; По-висока поверителност за потребителите на Twitter; Свободни позиции и др.

1698 прочитания

© Капитал


На българския пазар

MSL Sofia пое комуникационното обслужване на Glovo

Агенцията MSL Sofia, част от "Publicis Groupe България", пое PR и комуникационното обслужване на доставчика на храна Glovo, който навлезе на българския пазар през март 2021 г. Екипът на MSL Sofia ще работи върху цялостната PR комуникация на компанията, включително връзки с медиите и партньорства. "Ентусиазирани сме да работим с компания в сектора на бързите доставки като Glovo и да помагаме на бранда да достига по-близо до потребителите", казва за медиите Ива Григорова, директор PR бизнес в MSL.

Нели Огнянова: Дали да се ваксинираш, или да се страхуваш от 5G пряко зависи от медийната грамотност

В последното издание на Мониторинга на медийния плурализъм особено внимание се обръща на рисковете за разнообразието сред българските медии. Авторитетният документ свидетелства, че през последната година рискът от липсата на медийно разнообразие се е повишил значително заради държавно регулиране на ресурсите.

Докладът е изработен за Центъра за медиен плурализъм и медийна свобода (CMPF), като "Дневник" разговаря с проф. Нели Огнянова, един от авторите му. Според нея, това изследване е принос към данните за европейската медийна индустрия, което гарантира сравнимост и анализ на динамиката на медиите, както и основните рискове и тенденции, състоянието на демокрацията, защитата на правата на човека и върховенството на правото.

След неубедителния старт от 2018 г., стрийминг услугите на YouTube през последната година са привлекли близо 20 млн. абонати, като общият им брой надхвърля 50 млн. Платформата предлага платените услуги YouTube Music, която струва 10 долара на месец и YouTube Premium срещу 12 долара на месец, които се конкурират с Amazon, Apple и Spotify. Разширената абонатна база прави Google, собственика на YouTube, истински конкурент на пазара на платена музика за стрийминг.

Повече по темата може да прочетете тук >>>

Рекламодателите се доверяват най-много на Spotify, показва проучване на Kantar

Въпреки че потребителите споделят, че одобряват най-вече рекламите в TikTok, повечето рекламодатели се доверяват на Spotify, следван от Google и Amazon. Това показва проучване на агенцията Kantar сред 900 маркетинг специалисти и 14 500 потребители на 23 пазара. Проучването установява, че възприемчивостта на потребителите към реклами в музикални стрийминг услуги и подкасти се е увеличила с 3% спрямо миналата година. Подкаст рекламите също са се увеличили с 3%.

Платформата TikTok, макар да е определяна за иновативна, все още не печели доверието на рекламодателите. Според Kantar обаче броят на потребителите, изложени на реклами в TikTok се е удвоил - от 19% миналата на 37% тази година. TikTok се разглежда и като платформата с най-забавни реклами.

По-висока поверителност за потребителите на Twitter

Twitter въвежда нови функции, свързани с поверителността, които ще дадат на потребителите по-голям контрол върху списъците им с последователи и върху това кой може да вижда техните публикации и харесвания.

Компанията установи, че много от потребителите на Twitter не разбират основите на поверителността, например дали акаунтът им е видим публично. Според ръководството потребителите се ангажират по-малко в Twitter, защото не знаят какво другите хора ще могат да видят за тях.

От септември Twitter ще започне да подканва хората да прегледат дали техните акаунти са публични или поверителни, като ще ги информира и за новите опции като: архивиране и скриване на туитове и премахване на последователи.

Instagram и Facebook блокират хаштагове, свързани с хапчета за аборт

По-рано тази година доминираният от републиканците законодателен орган на Тексас прие закон, забраняващ абортите след шестата гестационна седмица. Привържениците на репродуктивните права бяха изумени, когато установиха, че Instagram и Facebook блокират информацията за хапчетата за аборт - мифепристон и мизопростол, които са ефективни и безопасни за целта.

Facebook заяви пред Daily Dot, че хаштаговете за мифепристон и мизопростол били блокирани преди тексаския закон по погрешка. Към момента и двата хештага остават блокирани в Instagram

Повече тук>>

Медиен бизнес

Репортери без граници: По-малко от 100 жени журналисти в Кабул продължават да работят

Въпреки уверенията на талибаните, че свободата на медиите ще бъде уважавана и на жените журналисти ще им бъде позволено да продължат да работят, реалната ситуацията не изглежда по същия начин.

Разследване на "Репортери без граници" установи, че след превземането на талибаните на 15 август по-малко от 100 жени журналисти все още официално работят в частни радио- и телевизионни станции в афганистанската столица До средата на миналия месец в Кабул е имало 108 медии с общо 4940 служители, от които 700 са журналисти. От 510 жени, които са работили в осем от най-големите медии и пресгрупи, само 76 все още работят.

Повече по темата от проучването на "Репортери без граници">>>

Рекламен бизнес

В Хамбург борят пандемията с провокативна COVID кампания, която призовава хората да носят правилно своите маски, покривайки устата и носа си. За феновете на постера той може да бъде закупен за 15 евро. Не върви в комплект с маска.

Свободни позиции:

НЕГ.БГ обяви вакантна позиция за Junior Digital Sales и Senior Digital Sales.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал