Ден първи: Вятърът на промяната задуха и на ФАРА

Ден първи: Вятърът на промяната задуха и на ФАРА

В първия ден от фестивала творческото жури оценява над 130 заявки на живо

2447 прочитания

© Милена Янкова


Днес започна 21-ото издание на най-големия рекламен фестивал ФАРА. За първи път от 2000 г. София е домакин на творческия форум. Събитието се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и всяка година събира най-големите творчески и медийни агенции, които мерят сили в различни рекламни категории. Тази година събитието се провежда на открито, а жури от комуникационни специалисти цял ден оценяваше най-добрите в бранша.

Макар и придружен от хладния вятър на наближаващата есен, фестивалът започна със заявка да не очакваме очакваното. Тази година за първи път под шапката на ФАРА се провеждат два фестивала - медиен и творчески, всеки с различно жури. Заявките този път включват кампании, реализирани през последните две години, тъй като събитието беше отменено през 2020 г. заради пандемията. Въпреки това публиката през първия ден на събитието в столицата беше малобройна, основно с представители на рекламни агенции. Първият ден премина изцяло в журиране на заяви в творческите категории "Филм", Brand Activation и Digital.

Нов фестивал, нов късмет

Във ФАРА 2021 участват общо 33 агенции или с една повече в сравнение с 2019 г. Заявките са с 20% повече спрямо последното издание на фестивала - общо 405. Агенциите се състезават в общо 11 категории. Новата категория за фестивала е "Бранд адаптивност", обособена в резултат на промените в сектора покрай пандемията. В нея се състезават общо 19 заявки, които ще бъдат журирани през втория ден на фестивала. Традиционно най-много заявки - общо 74, има в категорията Craft, следвана от Film с 52 проекта.

Тази година има и нов лидер по брой заявки на ФАРА. В последните няколко издания на форума guts&brainsDDB беше най-изявената агенция, като за 2019 г. имаше цели 51 заявки, а с близо двойно по-малко бяха Nitram и All Channels Advertising. Тази година лидер е All Channels Advertising с 53 заявки, а guts&brainsDDB е втора с 40.

В първия ден от оценяването на заявки журито беше силно критично към участниците и голяма част от оценките бяха отрицателни. Целият списък със заявки, стигнали до финала след гласуването днес, може да видите по-късно днес в сайта на "Капитал".

Финалисти:

КАТЕГОРИЯ: AUDIO

ПОДКАТЕГОРИЯ: РАДИО РЕКЛАМА

Звукът

Рекламодател: СБА

Агенция: Havas Worldwide Sofia

КАТЕГОРИЯ: DIGITAL

ПОДКАТЕГОРИЯ: УЕБСАЙТОВЕ И МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ

ДЗИ Черен Петък 13-ти - Чипирани черни котки

Рекламодател: ДЗИ Общо застраховане

Агенция: guts&brainsDDB

St. Patrick' Day Online

Рекламодател: Перно Рикар България

Агенция: All Channels Advertising

ПОДКАТЕГОРИЯ: ОНЛАЙН РЕКЛАМА

come back to bulgaria

Рекламодател: TELUS International Europe

Агенция: proof.

ice hot banners

Рекламодател: Carlsberg Bulgaria

Агенция: proof.

ПОДКАТЕГОРИЯ: СОЦИАЛНИ МЕДИИ И ИНФЛУЕНСЪР МАРКЕТИНГ

4:20

Рекламодател: Skapto

Агенция: proof.

Важните избори

Рекламодател: Dante International SA

Агенция: Human Agency

Варна 63

Рекламодател: Черноморско Злато АД

Агенция: Human Agency

Опашката на Крадецът

Рекламодател: Загорка АД

Агенция: All Channels Advertising

Purina ONE Catfluencer Academy

Рекламодател: Nestlé Purina PetCare

Агенция: All Channels Advertising

Рейт Хот Чили Пепърс

Рекламодател: Ростар БГ ООД

Агенция: Nitram

The fun brochure

Рекламодател: BILLA България

Агенция: The Smarts

Zoolandia

Рекламодател: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

КАТЕГОРИЯ: IDENTITY

ПОДКАТЕГОРИЯ: БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ

Брей, че марка!

Рекламодател: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

Cohones Brand ID

Продукт/услуга: Cohones

Рекламодател: Cohones Brewery

Агенция: All Channels Advertising

Ние, децата!

Рекламодател: Ние, децата!

Агенция: Enthusiasm

КАТЕГОРИЯ: BRAND ACTIVATION

ПОДКАТЕГОРИЯ: AMBIENT

IKEA Art Event

Рекламодател: IKEA България

Агенция: The Smarts

Картини за слушане

Рекламодател: Storytel Bulgaria

Агенция: Ogilvy Group

КАТЕГОРИЯ: INNOVATION

Визитка срещу хакери

Продукт/услуга: Groupama

Рекламодател: Групама Застраховане ЕАД

Агенция: Noble Graphics

МЕДИЕН ФЕСТИВАЛ

КАТЕГОРИЯ: МЕДИЙНА КАМПАНИЯ

ПОДКАТЕГОРИЯ: СТОКИ

Въпрос на чест

Продукт/услуга: кренвирши

Рекламодател: Деликатес Житница

Агенция: Zenith Media

Novanight е хапчето за сън

Продукт/услуга: Novanight

Рекламодател: Санофи България ЕООД

Агенция: Ogilvy Group

wakeupafter6pm

Продукт/услуга: напитка с кофеин

Рекламодател: fritz-kola

Агенция: proof.

Яке с послание

Продукт/услуга: яке VRCT Jacket

Рекламодател: Адидас България ЕАД

Агенция: Ogilvy Group

КАТЕГОРИЯ: КАНАЛИ - ТВОРЧЕСКИ ПОДХОД И ИНОВАЦИИ В КОНКРЕТЕН КАНАЛ ПОДКАТЕГОРИЯ: ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТВ И ДРУГ ТИП ЕКРАНИ

Теленор - Смарт турист

Продукт/услуга: застраховка при пътуване

Рекламодател: Теленор

Агенция: PHD Media

ПОДКАТЕГОРИЯ: ИЗПОЛЗВАНЕ НА АУДИО ПЛАТФОРМИ

Говори Интернет - за мъжката грижа с DM

Продукт/услуга: дрогерии DM

Рекламодател: DM

Агенция: All Channels Advertising

ПОДКАТЕГОРИЯ: ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПРИНТ / ВЪНШНА РЕКЛАМА

Визитка срещу хакери

Продукт/услуга: Groupama

Рекламодател: Групама Застраховане ЕАД

Агенция: Noble Graphics

Навън с Пиринско

Продукт/услуга: Пиринско

Рекламодател: Карлсберг България

Агенция: Noble Graphics

ПОДКАТЕГОРИЯ: ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ ПЛАТФОРМИ И МОБИЛНИ ТЕХНОЛОГИИ

air dropping fries

Продукт/услуга: верига бургери

Рекламодател: Skapto

Агенция: proof.

come back to bulgaria

Продукт/услуга: аутсорсинг компания

Рекламодател: TELUS International Bulgaria

Агенция: proof.

ice hot banners

Продукт/услуга: бира

Рекламодател: Carlsberg Bulgaria

Агенция: proof.

Намиране на правилните потребители, физически в интернет

Продукт/услуга: кредитна карта и овърдрафт

Рекламодател: Уникредит Булбанк АД

Агенция: Ogilvy Group

search against violence

Продукт/услуга: козметика

Рекламодател: AVON Bulgaria

Агенция: proof.

ПОДКАТЕГОРИЯ: ИЗПОЛЗВАНЕ НА СОЦИАЛНИ ПЛАТФОРМИ

Catfluencer

Продукт/услуга: Purina

Рекламодател: Нестле България

Агенция: All Channels Advertising

Опашката на Крадецът

Продукт/услуга: сайдер - Крадецът на ябълки

Рекламодател: Загорка АД

Агенция: All Channels Advertising

Philips One Blade

Продукт/услуга: One Blade

Рекламодател: Philips България

Агенция: All Channels Advertising

Zoolandia

Продукт/услуга: Кауфланд

Рекламодател: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

ПОДКАТЕГОРИЯ: БРАНДИРАНО СЪДЪРЖАНИЕ И РАЗВЛЕКАТЕЛНИ ПРОГРАМИ

Lidl във Фермата

Продукт/услуга: Lidl - продуктов асортимент

Рекламодател: Lidl

Агенция: PHD Media

Обиколката на България, само с телефон

Продукт/услуга: мобилно банкиране

Рекламодател: Уникредит Булбанк АД

Агенция: Ogilvy Group

Днес започна 21-ото издание на най-големия рекламен фестивал ФАРА. За първи път от 2000 г. София е домакин на творческия форум. Събитието се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и всяка година събира най-големите творчески и медийни агенции, които мерят сили в различни рекламни категории. Тази година събитието се провежда на открито, а жури от комуникационни специалисти цял ден оценяваше най-добрите в бранша.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал