Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 септември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 септември)

Рекламните победители и поуките от необичайната ФАРА; TSH ще продава рекламното време на Rakuten TV; 8 от 10 българи следят известни личности в социалните мрежи; Процъфтяващите телевизионни канали на Афганистан се подготвят за репресии и др.

2933 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Рекламните победители и поуките от необичайната ФАРА

През първите дни на рекламния фестивал ФАРА, придружени и от студено време, представители на агенции извън оценяващото жури почти нямаше. Най-много публика събра лекционната програма в третия ден от форума. Така, ако предишни години стратегията на ФАРА беше да привлече повече рекламодатели, сега целта на фестивала трябва да върне и агенциите.

Голямата награда в творческия фестивал на ФАРА тази година обаче взе агенцията Noble Graphics. За екипа това е четвъртото отличие "Агенция на годината" от съществуването на конкурса до момента.

Наградата "Медийна агенция на годината" спечели Ogilvy Group, което също е четвърто отличие за групата в историята на ФАРА. "Рекламодател на годината" стана компанията "Деликатес Житница", която активно рекламира месните си продукти през кампании като "Въпрос на чест" и "Побратимяването на боба с наденицата", дело на Saatchi&Saatchi Sofia.

Повече за провеждането на ФАРА, впечатленията на журито и всички наградени може да прочетете тук>>

The Sales House ще продава рекламното време на Rakuten TV в България

Rakuten TV, собственост на компанията майка на Viber - Rakuten, е достъпна за всички зрители в България, които имат смарт телевизор след 2019 г. Тя предлага три вида услуги - достъп до съдържание през месечен абонамент или еднократно заплащане за гледане на определен филм или сериал например, при които не се показват реклами на зрителите. Третата услуга на Rakuten TV е с безплатен достъп до портфолио от филми, сериали и над 90 тв канала, които обаче съдържат рекламни спотове. Именно това позициониране ще продава агенцията The Sales House (TSH) на рекламодателите в страната.

Рекламните формати наподобяват традиционните тв спотове с дължина до 30 секунди, но се управляват и отчитат през системите на Google. По думите на TSH Rakuten TV вече има над 100 хил. уникални потребители в България и инвентар от 300 хил. импресии на месец. Прогнозният среден ръст в Европа е 320% годишно. "Аудиторията основно е градско население с висок образователен ценз и доходи над средните за страната", казват още те. Сред рекламодателите в телевизията в България към момента са Samsung, Paysera, KFC и др.

Започна кандидатстването за наградите на БАР

От 1 септември започна приема на кандидатури за тазгодишното издание на BAAwards, които от 2014 г. насам отличават най-добрите постижения в сектора на маркетинговите комуникации.

Тази година Българската асоциация на рекламодателите (БАР) ще връчи награди на най-добрите екипи и специалисти от страна на рекламодателите, комуникационните агенции и студенти по маркетинг, реклама и комуникации, които предлагат и реализират работещи решения в променената бизнес среда.

Участието на студентските отбори в BAAwards'2021 е безплатно. За останалите първата подадена заявка е безплатна, а всяка следваща се заплаща 300 лв. с ДДС.

Повече тук>>

8 от 10 българи следят известни личности в социалните мрежи

78% от активните български интернет потребители са последователи на известни лица или инфлуенсъри в социалните медии. Най-често използваните платформи са Facebook (66%), YouTube (50%) и Instagram (35%), показва проучване на "Nielsen Admosphere България" и Българския национален панел на база извадка от 500 души сред активни в интернет българи на минимум 15-годишна възраст.

Половината от потребителите, последователи на популярни лица онлайн, следят между 1 и 5 инфлуенсъри. Мъжете са склонни да последват по-голям брой популярни личности в сравнение с жените.

Любима тема на мъжете са технологиите, а на жените - готвенето.

30% от потребителите са изпробвали или закупили продукт по препоръка на инфлуенсър, а 32% са променили нещо в начина си на живот, като например навици на хранене или сън.

Анита Бедин е новия председател на БДВО

По предложение на управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) за председател през 2022 г. единодушно беше избрана Анита Бедин, маркетинг мениджър във "Витоша ауто". Промените се налагат поради изтичане на мандата на Илияна Захариева и самоотвод на Гергана Бендурска по служебни причини.

Досегашните членове Гергана Иванова, Десислава Еленкова, Диляна Йорданова и Иван Янакиев запазват позициите си. Към тях се присъединяват Елена Спирина и Едуард Цветанов.

Дигитален бизнес

Америка се отказва от кабелната телевизия, но не и европейците

Преди десет години почти девет от десет американски домакинства сa били абонирани за кабелна или сателитна телевизия. Днес са двойно по-малко. Сривът на кабелната на фона на напредъка на стрийминга преобърна телевизионната индустрия и принуди холивудските гиганти като Disney да преосмислят бизнес модела си.

Броят на европейците обаче, които плащат за кабелни и сателитни услуги, е по-голям от всякога. Една от причините е цената. Ако в САЩ потребителите плащат сметка от близо 100 долара на месец за кабелна, британците плащат по-малко от половината сума. Също така американските стрийминг платформи са създали партньорства с европейски фирми за платена телевизия, вместо да се конкурират с тях. Така в Испания Vodafone предлага пакетни абонаменти за Netflix, Disney+ и други.

Повече тук>>

Медиен бизнес

Процъфтяващите телевизионни канали на Афганистан се подготвят за репресии

За да формират мнението на афганистанците за новото правителство, талибаните ще трябва да се насочат върху телевизията, тъй като много от хората все още нямат достъп до интернет. Първоначалната толерантност на талибаните към афганистанските медии е част от кампанията им за убеждаване на света, че ще бъдат по-толерантни. Съдейки по действията им до момента, всички остават скептични.

Близо 70% от афганистанците гледат телевизия според проучване на фондацията с нестопанска цел "Азия", като шоупрограмите в праймтайма привличат между 10 и 12 млн. зрители.

Повече по темата от текста на The Economist >>>

Рекламен бизнес

"Барселона" пусна модел на стадиона Camp Nou в партньорство с Lego

Привържениците на футболния клуб "Барселона" ще могат да си направят собствен министадион "Камп Ноу" у дома. След като им взеха Лионел Меси, а пандемията им отне възможността да ходят на любимия си стадион, феновете на каталунците ще могат да намерят утеха в новото партньорство на клуба с Lego.

От началото на месеца в продажба е модел на Камп Ноу, един от най-големите стадиони в света, като лего версията му е съставена от 5509 части. Цената на модела е 330 евро. Това е второто подобно сътрудничество на Lego след работата с "Манчестър юнайтед" при пускането в продажба на модел на стадиона "Олд Трафорд".

Повече по темата от "Дневник">>

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал