Скандинавският конкурент на Netflix набира сили

Компанията отчете приходи от 1.4 млрд. долара през 2020 г., a печалбата беше малко под 370 млн. долара.

Скандинавският конкурент на Netflix набира сили

Nent планира да навлезе в 16 държави до 2023 г.

2995 прочитания

Компанията отчете приходи от 1.4 млрд. долара през 2020 г., a печалбата беше малко под 370 млн. долара.

© Reuters


Главният европейски конкурент на стрийминг услугите, предоставяни от Netflix и Amazon Prime - Nent, обяви, че планира навлизане на три основни за сектора пазара - Германия, САЩ и Канада. Каталогът на Nent е съставен от предимно скандинавски сериали и филми, като именно нишовото предлагане на приложението се смята като главния начин за разрастване на бизнеса. Nordic Entertainment Group, която е шведският собственик на Viaplay, държи и Nent. От групата обявиха, че целта пред тях е обхващането на 16 държави до 2023 г., съобщава Financial Times.

Навлизането в Обединеното кралство и Германия ще се различава по едно нещо от останалите пазари, на които Nent се предлага до момента - спортни събития няма да присъстват на стрийминг платформата, поне засега. Шведският телевизионен гигант купи правата за английската Висша лига, Формула 1 и дартс в Швеция, както и в Нидерландия. Този модел обаче е неприложим в Германия и Великобритания заради изключително високите цени на дадените спортове. "Ние не се занимаваме със спорт от самото начало по няколко причини. Единият е времето и наличието на права. Инвестирането в спорт във Великобритания и Германия е доста скъпо", добави изпълнителният директор на компанията Андрес Йенсен. Стрийминг услугата не изключва предлагането и на спортни събития на тези два пазара, но за момента този план е оставен за по-късен етап от развитието.

Nent в момента разполага с 3.3 млн. абонати, а целта е до 2025 г. те да нараснат до 12 млн. Компанията проведе кампания по набиране на капитал и събра финансиране от 500 млн. долара. Ръководството й вярва, че ще се възползват от значително оперативно предимство, тъй като голяма част от разходите са вече покрити. Приходите трябва да нарастват с около 20% годишно до 2025 г., докато маржовете на печалба в скандинавските държави трябва да достигнат 15%, а международните й операции трябва да носят печалба до 2025 г., преди да станат по-печеливши от скандинавските подразделения, според Йенсен.

Nent в момента разполага с 3.3 млн. абонати, а целта е до 2025 г. те да нараснат до 12 млн.

"Въпросът, който получавам, е как да се конкурираме с тези гиганти? Трябва да го правите пазар по пазар. Ако ни сравните в скандинавските страни, не сме толкова далеч. Ние създадохме ниша за себе си, от която можем да растем по устойчив начин", смята Йенсен. Компанията отчете приходи от 1.4 млрд. долара през 2020 г., a печалбата беше малко под 370 млн. долара.

Друга част от плана на Nent e изграждането на партньорства с други европейски стрийминг услуги. Една такава е притежаваната от BBC и ITV Britbox. Идеята е местното стрийминг приложение първо да има правото да излъчва дадено предаване или шоу, а второто право на разпространение да отиде при Nent. И двете стрийминг услуги биха имали правото да разпространяват дадената продукция в чужбина. Това съвпада с досегашната стратегия на Nent, която е изграждане на клъстери от съдържание въз основа на език, като английски е съсредоточен върху САЩ и Великобритания, а немският върху Германия.

Приложението може да навлезе в повече държави преди 2025 г., подчерта Дженсън, особено без първоначално предлагане на спорт. От стрийминг услугата обмислят и концентриране върху по-нишови спортове, тъй като там цените за правата за излъчване не са на космическото ниво, на което са английската Висша лига или Шампионската лига. 800 хил. души са наблюдавали отборното световно първенство по дартс в Нидерландия, което представлява особен интерес за компанията. Още повече че тя е осигурила правата за излъчване на Висшата лига и Формула 1 в Ниската земя.

Главният европейски конкурент на стрийминг услугите, предоставяни от Netflix и Amazon Prime - Nent, обяви, че планира навлизане на три основни за сектора пазара - Германия, САЩ и Канада. Каталогът на Nent е съставен от предимно скандинавски сериали и филми, като именно нишовото предлагане на приложението се смята като главния начин за разрастване на бизнеса. Nordic Entertainment Group, която е шведският собственик на Viaplay, държи и Nent. От групата обявиха, че целта пред тях е обхващането на 16 държави до 2023 г., съобщава Financial Times.

Навлизането в Обединеното кралство и Германия ще се различава по едно нещо от останалите пазари, на които Nent се предлага до момента - спортни събития няма да присъстват на стрийминг платформата, поне засега. Шведският телевизионен гигант купи правата за английската Висша лига, Формула 1 и дартс в Швеция, както и в Нидерландия. Този модел обаче е неприложим в Германия и Великобритания заради изключително високите цени на дадените спортове. "Ние не се занимаваме със спорт от самото начало по няколко причини. Единият е времето и наличието на права. Инвестирането в спорт във Великобритания и Германия е доста скъпо", добави изпълнителният директор на компанията Андрес Йенсен. Стрийминг услугата не изключва предлагането и на спортни събития на тези два пазара, но за момента този план е оставен за по-късен етап от развитието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход