Умната рекламна площадка в телефона

Рекламните послания се превръщат в потребителски преживявания в маркетинговата среда, създадена от технологичното решение на SmartAd

Умната рекламна площадка в телефона
Умната рекламна площадка в телефона
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

15-минутни рекламни тв блокове, видеостишъли, които всеки бърза да затвори, постоянно изскачащи банери с предсказуемо съдържание - за рекламните агенции и техните клиенти борбата за времето и вниманието на потребителите става все по-предизвикателна. Посланията на брандовете стигат все по-трудно до аудиторията, а поради големия им обем те често се изгубват в екранното пространство или се квалифицират като дразнещи.

В същото време потребителят става все по-недостъпен благодарение на възможностите, които дигиталното пространство и дистанционното му предоставят: от смяна на канала, през забрана на кукита, до блокиране на нотификациите. И колкото повече целевата група се ориентира към дигиталното пространство, толкова брандовете полагат усилия да я застигнат на най-централното за нея място - смартфона. Където контролът на потребителя е и най-голям и където една погрешна стъпка или послание могат да доведат до тотален отказ от комуникация.

Но има една услуга, която е проектирана така, че да подсигури съсредоточеното внимание на потребителя върху показваното рекламно съдържание, идвайки от неговото най-лично пространство - смартфона. SmartAd е нова медия, базирана на технологично и маркетингово решение, което дава възможност на рекламните послания да се превърнат в силно въздействащо дигитално преживяване. Това е медия, която трансформира дигиталната реклама, като предоставя съдържание чрез основните функции на телефона - ефектно и лесно. И е изцяло базирана на така наречения "разрешителен маркетинг" (consensual/permission marketing), при който комуникацията на брандовете към потребителите се случва в среда, в която има тяхното съгласие. В случая със SmartAd притежателите на смартфони дават съгласието си да гледат съдържание срещу стимули във вид на бонуси от мобилните си оператори.

SmartAd е продукт на регистрираното в САЩ дружество Novelty Media Inc. SmartAd е на пазара от 2019 г., като България е избрана за тестов пазар.

Филип Чипев, съосновател в Novelty Media Inc., разказва повече за услугата и нейната революционна идея.

Съоснователят в Novelty Media Inc. Филип Чипев заема едновременно позициите вицепрезидент операции (VP Operations) на глобално ниво и управляващ директор в България. Има 14 години опит в управлението на мултикултурни и мултинационални екипи и компании в сферите на телекомуникации, ИТ и реклама. Завършил висшето си образование във Франция, има две магистърски степени.

С каква идея стартира SmartAd?

Дадохме си сметка за потребността от продукт като SmartAd, благодарение на задълбочените ни познания в областта на мобилния маркетинг и телекомуникационни услуги. Искахме да обогатим мобилния маркетинг и да създадем изцяло ново преживяване, свързано с предоставяне на визуално съдържание, достигайки до потребителите на смартфони, като използваме свободен, нереализиран досега потенциал.

Целта ни беше да превърнем най-значимите моменти при използването на смартфон във възможност за гледане на маркетингово съдържание и да създадем пространство за показването му на мобилни устройства, така че посланието на брандовете да е винаги на първо място в съзнанието на потребителите по иновативен и ненатрапчив начин.

Ние предлагаме нов глобален комуникационен канал, позволяващ на рекламодателите да достигат до реални потребители и да могат прецизно да таргетират към кого да се обърнат във всеки един момент.

Обяснете как работи услугата.

Първо, потребителят трябва да свали безплатното приложение SmartAd на смартфона си от Google Play Store или Huawei App Gallery. След това да се регистрира и да посочи своите възраст, пол, локация, семейно положение, интереси. При създаден вече профил той ще започне да вижда рекламно и нерекламно съдържание не по-често от веднъж на час в рамките на четири основни рутинни момента при употребата на смартфона, а именно: при отключване на екрана, при входящо обаждане, при изходящо обаждане, след приключване на обаждането. Това съдържание представлява 5-8-секундно кликаемо видео или статична визия.

Кампаниите могат да бъдат свързани с разпознаваемост на марката, въвеждане на нов продукт или продуктови оферти. Съдържанието да е съобразено с часовия диапазон и да включва таргетирана комуникация: възраст/продукт/час или таргетиран сторителинг.

На каква нужда отговаряте чрез новата дигитална медия?

Преди всичко трябва да кажем, че нашата услуга се гради на три стълба - потребители, рекламодатели и мобилни оператори. При всеки от тях се покрива различна нужда.

За потребителите тя е, че правим мобилните комуникации по-достъпни и че те получават бонус, нещо наистина реално. Дали, както е случаят в България, това ще са данни, или както е при други пазари - мобилна телевизия, абонамент за стрийминг платформа или SMS-и - каквито и да са вариантите, те получават нещо допълнително. На рекламодателите и създателите на съдържание ние даваме възможност да се сдобият със свежа и иновативна, изцяло локална среда, основана на привличане на вниманието на потребителите, а на мобилните оператори - възможност да създадат свой собствен, въздействащ канал за комуникация. И трите участника получават нови възможности и среда, като са немислими един без друг.

Казвате, че променяте медийния и рекламния пазар - как точно?

Предлагаме нов глобален комуникационен канал, позволяващ на рекламодателите да достигат до реални потребители и да могат прецизно да таргетират към кого да се обърнат във всеки един момент.

Коя беше най-предизвикателната част при разработката и внедряването?

Започнахме работа по SmartAd през втората половина на 2017 г. Процесът по дизайн, софтуерна разработка и изготвяне на маркетинг стратегия за стартирането на услугата ни отне около 18 месеца. Той е непрекъснат и постоянно еволюира, адаптирайки се към пазарните особености и нужди.

Има невероятни предизвикателства от всяка гледна точка. От техническа, предизвикателство беше океанът от различни устройства с Android. Всъщност съвсем в началото започнахме със сегментиран начин на разработка.

След няколкомесечни тестове установихме, че това няма как да работи и би ограничило развитието на продукта.

С помощта на Google влязохме в сърцевината на Android, за да може каквото и устройство да се ползва, то да работи с нашето приложение безпроблемно. По подобен начин разрешихме и казуса с Huawei и изключително лесно адаптирахме SmartAd към Huawei App Gallery.

От гледна точка на рекламодателите, Ковид-19 беше голямо предизвикателство, защото по време на пандемията имаше невиждано отдръпване на бюджети и несигурност. Ежедневно сме изправени пред предизвикателството да убедим по-малките агенции да се доверят на новия канал, а заедно с по-големите агенции работим да привлечем големите им клиенти.

Откъм операторите - да им покажем, че това е работещ бизнес модел, че това приложение има смисъл да съществува не само като личен техен комуникационен канал, а и като нов източник на приходи.

Вниманието и ангажираността при нас са в пъти по-високи от нормата в бранша.

В какво точно се състои новият канал и по какво се различава сервираната от вас реклама?

Преди всичко това е иновативен канал, който не страда от недостатъците на традиционното дигитално позициониране. Какво имаме предвид - ако отворим страница в интернет, ще видим банер отляво, отдясно, отгоре, отдолу, потребителят не се концентрира върху нито едно маркетингово съобщение, а когато скролне веднага - рекламата ще спре да се вижда.

Същото се случва и във фейсбук, затова и гледаемостта там е изключително ниска. Ние предлагаме нещо невиждано от тази гледна точка - позиционираме на екран само и единствено съдържанието на съответния рекламодател. Това означава, че потребителят вижда само посланието, което е предназначено за него.

Изключително важно е и че в момента на сервирането на рекламата вниманието на потребителя е 100% върху екрана, защото SmartAd е проектиран така.. Вниманието и ангажираността при нас са в пъти по-високи от нормата в бранша. Освен това, по същност и дизайн на технологията, предоставяме гарантиран Brand Safety - рекламодателят може да е сигурен, че посланието му няма да се появи в статия или видео с неподходящо съдържание, към което да се асоциира впоследствие. Още нещо, което е гарантирано, е, че потребителите са уникални, зад всяка сервирана реклама стои човек и това няма как да бъде различно. Ние знаем във всеки един момент колко реални потребители имаме и са видели дадена реклама.

Накратко казано - печели се безпрецедентна видимост, прецизно таргетиране, кратко и лесно смилаемо съдържание, което не остава незабелязано, 100% ексклузивност на екрана, 100% видими импресии, 92% видяни импресии (средно приетият стандарт от IAB за България е 50%-55% ), без буфериране на съдържанието, без конкуренция за вниманието на аудиторията, само реални потребители, бързо постигане на обхват (брой уникални потребители) и честота на показване на рекламното послание, гарантирана безопасност на бранда още на етап дизайн, защита от измама, пълна прозрачност и верификация от трети страни като DoubleVerify, както и пълно съответствие с изискванията на GDPR.

Какви са отзивите от клиентите ви дотук?

С нашите 100% Brand Safety и 100% видимост определено успяхме да впечатлим най-големите клиенти като Ferrero, Coca-Cola, Heineken, BILLA, OMV, Shell, Petrol, Mastercard, Volkswagen, L'Oréal, Rowenta, Tefal, Dr. Oetker, Alcatel, Samsung, Huawei, OnePlus, Deezer, Boiron, Sanofi, GSK, UniCredit Bulbank, Generali, BNP Paribas, Raiffeisen, Ariana, Zagorka, Kamenitza, Burgasko.

Един от най-сериозните измерители, че изпълняваме KPI пред голяма част от рекламодателите, е, че клиентът винаги има последващи кампании.

Защо има недоверие и понякога решенията отнемат време?

Най-голямото предизвикателство пред агенциите и рекламодателите е, че сме нов канал. Да направиш стъпка встрани - дали в работа или в личен план, невинаги е лесно. Всяка една промяна е предизвикателна. Но когато видим резултатите, когато рекламодателите направят кампании при нас и се убедят във високата ангажираност на клиентите, им става интересно, защото разбират, че реално ние надскачаме стандартите на индустрията с няколко пъти.

По-нагоре споменах, че SmartAd по дизайн е защитена от измами. При нас няма как да се използват ботове и други подобни за генериране на гледания. Потребителите са реални хора - мобилни абонати - и услугата се предлага в мрежата на техния мобилен оператор.

Има ли SmartAd конкуренция и какъв е бизнес моделът на компанията ви?

Истината е, че нямаме пряка конкуренция. SmartAd не е подобен на Google, Facebook, Viber, WhatsApp и т.н. въпреки някои аналогии, доста по-различен канал сме.

Основният бизнес модел е споделяне на приходите. Идеята е следната: ние сме мостът между рекламодателите, които плащат за публикуване на своята реклама, и оператора, който осигурява бонуса на потребителя.

Най-важната част от модела е, че SmartAd се предлага на пазара в партньорство с мобилните оператори. Tе знаят как да наберат аудитория и се ползват с доверието й. Мобилните оператори предоставят услугата от свое име и дават бонуси на потребителите, които от своя страна гледат съдържанието.

Печели се безпрецедентна видимост, прецизно таргетиране, кратко и лесно смилаемо съдържание, което не остава незабелязано, 100% ексклузивност на екрана, 100% видими импресии, без буфериране на съдържанието

Какво показват числата за 2021 г.?

До момента около 400 000 ползватели на смартфони с операционна система Android в България са свалили SmartAd приложението (около 7% от общия брой телефони с Android в България).

Що се отнася до приходите - в България бележим стабилен растеж (2020/2021 +80% ръст на годишна база).

Какви са плановете ви за развитие в следващите години?

В България се съсредоточаваме върху привличането на все повече рекламодатели и създатели на съдържание - имаме идеи да развиваме все повече такова, за да става услугата ни по-интересна.

Глобално плановете за 2022 г. включват лансиране на SmartAd на 3 нови пазара. До 2025 г. планираме услугата да е налична в 25 държави, като се очаква годишният приход да надвиши 400 милиона долара.

Все още няма коментари
Нов коментар