Александър Калчев: Големият бюджет не е гаранция за добра реклама

Главният творчески директор на агенцията DDB Paris пред "Капитал"

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Визитка

След като завършва Класическата гимназия, Александър Калчев заминава за Шотландия, където в продължение на две години учи философия. Тогава решава да напусне университета и да развие интереса си в областта на дизайна. През 2005 г. е приет в Miami Ad School Europe в Хамбург, където от самото начало работи по реални рекламни кампании в екип с различни международни специалисти от индустрията. След края на обучението си получава предложение за работа от Wieden+Kennedy в Амстердам, но избира да работи в DDB Paris. Калчев се изкачва постепенно по творческата стълбица и през 2015 г., само на 29 години, става главен творчески директор на агенцията. Той ръководи различни рекламни проекти за брандове като Hennessy, Volkswagen, Ubisoft, TAG Heuer, Amnesty International, Uber и др. Калчев е единственият чужденец, отличен два пъти за "Творчески директор на годината" във френското издание на наградите ADC. Заедно с екипа му имат спечелени редица награди от международни рекламни фестивали, сред които над 40 лъва от Cannes Lions.

Александър Калчев се връща често в България. При последното му прибиране през септември той беше сред лекторите на рекламния фестивал ФАРА. В рамките на един час Калчев разказа за някои от кампаниите, по които е работил като главен творчески директор в агенцията DDB Paris. Усещането, което остави в публиката, съставена основно от български рекламисти и комуникационни специалисти, беше смесено.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове