Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 октомври)

Интервю с Александър Калчев; Noble Graphics с бронз на Golden Drum; IAB България избра нов Управителен съвет; Българите в журито на Effie Awards Europe и Кой трябва да контролира интернет

На българския пазар

Александър Калчев: Големият бюджет не е гаранция за добра реклама

През 2015 г. Александър Калчев става главен творчески директор на DDB Paris само на 29 години. През кариерата му ръководи рекламни проекти за Hennessy, Volkswagen, Uber и др., а заедно с екипа му са спечелили редица награди от международни рекламни фестивали, сред които над 40 лъва от Cannes Lions.

През септември Калчев беше в България, за да се присъедини към лекторите на рекламния фестивал ФАРА. На третия ден от събитието "Капитал" разговаря с Александър Калчев. Той разказа за кариерата си до момента, разликата между френския и българския рекламен пазар, свободата да правиш добра реклама с малък бюджет и смелостта да отстояваш идеите си, колкото и странни да са те.

Цялото интервю на Александър Калчев пред "Капитал" може да прочетете тук>>>

Бронз за Noble Graphics на Golden Drum

В тазгодишното издание на международния рекламен фестивал Golden Drum агенцията Noble Graphics спечели бронзова награда. Това е единственото отличие за българската агенция. До номинации в надпреварата обаче стигнаха кампании на McCann Sofia, proof., Wunderman Thompson Sofia и Noble Graphics.

Бронзът беше връчен за кампанията на "Пиринско" А Love Letter by Pirinsko в категория Genius Loci/Local Spirit. В надпреварата имаше общо 52 заявки, но само 4 завоюваха отличия. Noble Graphics получи номинация и в категория Brand Building, Brand Strategy and Experience за кампанията Here's something smart на Groupama, която защитава кредитните и дебитните карти.

Константин Караджов става част от екипа на Nova News

Бившият зам. главен редактор на новините в bTV Константин Караджов поема ролята на изпълнителен продуцент на новинарския канал на Nova News (бившият "Канал 3"), част от портфолиото на "Нова броудкастинг груп". Караджов ще работи за развитието и обогатяването на информационното му съдържание.

Той има над 20-годишна професионална биография, като е работил като репортер, водещ, продуцент и зам. главен редактор в bTV. Преди това е бил международен редактор и репортер във в. "Сега".

Милена Мишинева е новият председател на "IAB България", неин заместник ще бъде Христо Христов

"IAB България" избра нов управителен съвет от девет експерти с двегодишен мандат. Десетият член на УС ще бъде изпълнителният директор на организацията Надя Гогова според приетия нов устав. С новите попълнения организацията цели равно представителство на различните отрасли от дигиталната среда - медии, агенции и рекламодатели.

За председател на организацията беше избрана Милена Мишинева, CDO & Product Strategy Director в dentsu Southeast Europe, а за зам.-председател - Христо Христов, изпълнителен директор на "Дарик радио". Мишинева поема ролята от досегашния председател - Николай Бойков.

Пълният състав на новия управителен съвет:

Милена Mишинева | dentsu Добринка Стойкова | guts & brain DDB Ангел Искрев | proof.
Христо Христов | "Индипендънт медия БГ" ЕАД Сибина Григорова | "Публитикс медиа" ЕООД Зоя Василева | "БТВ медиа груп" Дора Стрезова-Николова | "Кока-Кола България"
Илияна Захариева | "А1 България" Димитър Денев, Банка ДСК

Надя Гогова, изпълнителен директор

Българите в състава на журито на Effie Awards Europe

Тазгодишното жури на конкурса Effie Awards Europe, който отличава ефективните рекламни решения на агенциите от континента, е съставено от почти 100 професионалисти от 24 европейски страни. В състава му има представители от България. В жури първи кръг участие ще вземат Гергана Иванова, управляващ партньор в The Smarts, и Иван Киров, творчески директор на McCann Sofia. Марчела Абрашева, регионален управляващ директор на SEE, KANTAR, ще бъде част от втория кръг журиране, а в жури Best of Europe участие ще вземе Десислава Проева, директор "Продажби", bTV Media Group.

Победителите ще бъдат обявени по време на онлайн галасъбитието Effie Awards Europe на 1 декември.

Емил Спахийски поема вестниците "Телеграф" и "Монитор"

Емил Спахийски, дългогодишен журналист във вестниците "Сега" и "Труд", става директор "Съдържание и бизнес развитие" на "Вестник Телеграф", пише "Дневник". Под шапката на дружеството влизат вестниците "Телеграф", "Монитор", "Мач Телеграф", "Политика" и информационна агенция "Монитор". До края на миналата година групата беше собственост на бившия депутат от ДПС Делян Пеевски, който я продаде на "Юнайтед груп", придобила по онова време и "Нова телевизия". Спахийски ще отговаря за разработването и изпълнението на редакционната стратегия на изданията.

Повече от сайта на "Дневник">>>

Ангел Искрев от proof. е част от журито на рекламен фестивал в Лисабон

В тазгодишното шесто издание на международния творчески рекламен фестивал Lisbon International Advertising Festival в състава на журито ще участва Ангел Искрев, творчески директор на рекламна агенция proof. Той е единственият българин част от журито и заедно с още трима комуникационни специалисти ще оценява заявките в категория "Кампания". Събитието се провежда в Португалия, а организатори са Lisbon Awards Group.

Продължава процедурата по избор на генерален директор на БНР

На заседанието си на 13 октомври Съветът за електронни медии (СЕМ) взе решение да допусне до трети етап по процедурата за избор на генерален директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев, Митко Димитров и Иво Тодоров. Изслушванията им ще се проведат на 25 и 26 октомври. За всеки кандидат са отредени по 140 минути. Съветът за електронни медии не допуска до изслушване кандидатите Жени Гаджалова и Светослав Костов.

Дигитален бизнес

Кой трябва да контролира интернет

Трябва ли сайтовете за видео да преглеждат съдържанието, преди да го публикуват? Къде е границата между речта на омразата и подбуждането към насилие? Правителствата нямат ясен отговор, а все повече частни компании се превръщат в "дигитална полиция".

От Mastercard наскоро поискаха от порно сайтовете да преглеждат кадрите, преди да бъдат публикувани, и да проверяват самоличността на тези, които ги качват. Сайтовете, които смятат, че тези правила са твърде тежки, не са длъжни да работят с Mastercard. Visa също постави тези условия, а двете компании обработват 90% от плащанията с карти, което ги превърна в истински регулатори на индустрията. Политиците предупреждават, че някои частни компании имат твърде голяма власт онлайн. Но това отчасти е и защото самите политици са се отказали от нея.

Отговори на тези и други въпроси за контрола над интернет в текста от The Economist >>>

Медиен бизнес

"Добри думи срещу добри пари" - коя е медийната група зад скандала, свалил Курц

След подаването на оставка на австрийския канцлер Себастиан Курц един от най-известните издатели в страната, Волфганг Фелнер, обяви, че ще съди държавата заради "незаконни" обиски и изземване на телефони в редакцията на вестник "Австрия", на който според прокуратурата е плащано за положително отразяване на Курц и Австрийската народна партия, пише "Дневник".

Според австрийските власти Курц и неговият съратник Томас Шмид от финансовото министерство са наливали пари на министерството в "Медиенгрупе Йостерайх", като това е отворило пътя на Курц и към властта в Австрийската народна партия, и към канцлерския пост.

Повече за разследванията срещу Себастиан Курц на сайта на "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Publicis повишава очакванията за целогодишните си приходи

Базираната в Париж рекламна компания отчита 11% увеличение на приходите от основна дейност през третото тримесечие на 2021 г., пише WSJ. Това е един от основните показатели за индустрията, който не включва придобивания, продажби и валутни ефекти. През последните месеци се е увеличило търсенето на услуги за дигитален маркетинг, основно в САЩ и азиатския регион, което е довело до положителния резултат за компанията.

От Publicis Groupe заявяват, че в края на годината ще отбележат ръст от близо 9% в сравнение с по-ранна прогноза за 7% растеж. Според френската група бизнесът се е възстановил от пандемията, тъй като приходите им от основна дейност през третото тримесечие на 2021 г. са с 5% по-високи от същия период на 2019 г.

Свободни позиции

Тазседмичните свободни позиции са в отдел "Маркетинг". Astea Solutions обявява вакантна позиция за Marketing Manager, а TBI Bank търси Digital Campaign Manager.

Още от Капитал

Код "Премиера"

Код "Премиера"