Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 ноември)

Коледната реклама на Джон Луис; Рекламната агенция Human с нов партньорски състав; Плановете на новия генерален директор на БНР; Последната кампания на NEXT-DC и новата стажантска програма на All Channels

На българския пазар

Рекламната агенция Human с нов партньорски състав

Създадената през 2019 г. агенция за пълно комуникационно обслужване Human поема по нов път. От август тя вече оперира през новото дружество "Хюман адвъртайзинг", в което партньори са Константин Трендафилов, Александър Братимиров и Никола Цанов. Екипът на новата агенцията се запазва и се състои от 10 специалисти с разнообразен опит.

Агенцията предлага целия спектър от комуникационни услуги, включително вътрешно продуцентско звено. Собствениците отбелязват, че през последните години се търсят все повече творчески решения и дългосрочни стратегии. Плановете на Human са следващата година към портфолиото си от услуги да добавят и медийно планиране.

Повече за новата посока на Human тук>>>

Милен Митев, генерален директор на БНР: Няма да правя компромиси с опитите за влияние върху БНР

Милен Митев беше избран за генерален директор на Българското национално радио (БНР) с мандат от три години. Новият шеф работи в радиото от 2009 г., като доскоро оглавяваше административната дирекция. В интервю за "Дневник" Митев коментира: "Трябва да се опитаме да се модернизираме, трябва да бъдем по-смели и по-активни в търсенето на партньорства с други организации."

Плановете на новия директор предвиждат създаване на дирекция за финансов контрол, която да осигури предварителни надзорни функции при разходването на средствата на радиото. По отношение на програмите Митев ще бъде по-предпазлив, стартирайки с изготвянето на задълбочен анализ, обобщаващ необходимите промени.

Повече от "Дневник">>>

90% от видеорекламата във Facebook остава невидяна

"Истинската цена на рекламата във Facebook" e проучване нa "IAB България", което анализира данните за видимостта на рекламите във Facebook и Instagram. Изследването е проведено през 2021 г. и анализира близо половин милиард импресии във Facebook и Instagram.

От "IAB България" установяват, че видимостта във Facebook е 50% за т.нар. дисплейни реклами (базирани на изображения) и 12% за рекламите с видеосъдържание. Видимостта в Instagram е още по-ниска - 37% за изображения и 11% за видео. За да се счете една реклама за видима, поне 50% от пикселите й трябва да бъдат показани за поне от една до две непрекъснати секунди. Предвид тези показатели истинската цена на рекламата е между 100% до 900% по-висока от това, което рекламодателите и агенциите виждат в интерфейса в своя Facebook Ads Manager.

Пол Холмс ще бъде част от онлайн конференцията #Next20 на БАПРА

Основателят на The Holmes Report Пол Холмс ще вземе участие по време на специалната видеоконференция #Next20, организирана по повод 20-ата годишнина на БАПРА. Конференцията ще бъде с фокус етичните стандарти в PR и очакванията, на които ще трябва да отговорят специалистите в бъдеще.

В три панелни дискусии ще вземат участие и успешни български комуникационни експерти, които ще сблъскат гледните си точки за специалистите на бъдещето. Виртуалната конференция ще се се проведе в четвъртък, 11 ноември 2021 г., от 15 до 18 часа. Достъпът до нея е свободен.

Повече подробности тук>>

БДВО отбелязва 25 години от създаването си

На 25 и 26 ноември Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) отбелязва 25 години от своето учредяване традиционно под надслов "Денят на Бернайс", на името на съвременния баща на пиара Едуард Бернайс. Браншовата организация планира кръгла маса на тема "Еволюция на влиянието: 25 години визионери".

Програмата ще включва академичен омнибус, конкурс за студенти, изучаващи комуникации, и кръгла маса с участието на журналисти, социолози и комуникатори. Заданието към студентите тази година е да подготвят и представят "Комуникационна кампания за стимулиране на ваксинирането против COVID-19". Заданията могат да изпращат до 25 ноември. Повече информация в сайта и на фейсбук страницата на БДВО.

miro е последният проект на дигиталната агенция NEXT-DC и представлява онлайн платформата за съвместна работа на екипи по всяко време и отвсякъде. miro е start-up с над 25 млн. потребители. Платформата дава възможност за екипно създаване на съдържание в реално време и спомага за структурирането на работни процеси.

NEXT-DC разработват стратегията и различни видове визуално съдържание за ежегодния фестивал на бранда - интро видео, сет дизайн и видеопродукция за презентациите на основателя на платформата Андрей Хусид, както и всички промо видеа и материали за дигиталните канали на miro. Събитието, както и платформата целят да представят различните начини, по които дистанционната работа може да се доближи максимално до физическото общуване.

All Channels Group с второ издание на стажантската си програма за млади таланти

За втори път тази година програмата All You Can Eat ("Преяж със знания") ще предостави на студенти, специализиращи в областта на рекламата, комуникациите, дизайна и връзките с обществеността, възможност да утолят глада си от желание за нови знания и умения. В първото издание на програмата са взели участие седем младежи, като към днешна дата четирима от тях са част от екипа на All Channels.

All You Can Eat е разделена на няколко модула, в които се редуват лекции, уъркшопове, работа по реални проекти, специален проект на групата, работа с модели на творческо мислене и практика със серия от брейнсторминг техники.

Можете да кандидатствате за програмата от сайта на All Channels.

Дигитален бизнес

Facebook, Snap, Twitter и YouTube губят близо 10 млрд. долара заради променените правила на iPhone

Близо 10 млрд. долара приходи за втората половина на годината ще костват на големите комуникационни компании заради промените на Apple в настройките за поверителност на iPhone. По-рано през годината Apple представи своята политика за прозрачност на проследяването от страна на приложенията, което разтърси световния рекламен бизнес.

Платформите се оказаха принудени да искат разрешение, преди да могат да събират данни за поведението на потребителите с цел да им показват персонализирани реклами. Повечето потребители не дават съгласие и оставят рекламодателите без необходимата информация как да ги таргетират. От Facebook заявиха, че за да постигнат същия резултат като преди, на рекламодателите им се налага да вложат повече средства. По-трудно става и да се измерят постигнатите резултати.

Повече от сайта на "Капитал">>>

Facebook ще предоставя на Казахстан достъп за сваляне на съдържание от мрежата

След споразумение между централноазиатската държава и тех гиганта Facebook Казахстан получи достъп до вътрешната система за докладване на съдържание на мрежата на Зукърбърг. Това ще позволи на властите на страната да премахват всяко съдържание, което сметнат за "вредно".

До споразумението се е стигнало, след като казахстанските власти са заплашили да блокират милионите местни потребители на Facebook, пише сайтът на "Свободна Европа". Представител на Meta Platforms коментира пред Reuters, че не става дума за ексклузивни права за Казахстан, а за утвърдената практика с други правителства.

Рекламен бизнес

Коледната реклама наJohn Lewisс извънземна любовна история

John Lewis стартира коледния рекламен фестивал в Обединеното кралство с приказка за тийнейджър и извънземно момиче. Брандът пусна рекламата си по-рано от обикновено заради сътресенията във веригите на дребно във Великобритания. Видеото беше представено миналата седмица с идеята да върне радостта от Коледа след локдауна по време на миналогодишните празници.

Тазгодишният филм разказва историята на 14-годишния Нейтън, който открива космически кораб, кацнал аварийно в гората близо до неговия дом. На борда той открива Скай, извънземно момиче, което запознава с някои коледни традиции. Приключението на двамата приключва с целувка, сбогуване и Скай, която отлита с космическия кораб. Рекламата завършва с думите "За една вълшебна Коледа като първата ви". От бранда заявяват, че рекламата е свързана със създаване на прекрасни коледни спомени, които сякаш изживявате за първи път.

Facebook избраSpark Foundry, част отPublicis Groupe, за своя медийна агенция

След продължил седем месеца конкурс процедурата за избор на нова медийна агенция приключи миналата седмица. От Facebook избраха Spark Foundry за свой "партньор за глобално медийно планиране и закупуване в портфолиото на бранда на Meta". Meta е новото име на юридическото лице, опериращо преди това под бранда Facebook. Spark Foundry ще трябва да въведе новия бранд и да изработи корпоративното послание и култура. Годишният маркетинг бюджет на компанията е близо 1 млрд. долара, които медийната агенция ще насочи в различни комуникационни канали.

Свободни позиции:

Тази седмица "Лидл България" търси човек за позиция Специалист изграждане на работодателска марка, дигиталната агенция Distinct търси Account Executive, а "Еконт" обявява вакантно място за Рекламист.

Още от Капитал