Как да грабнем вниманието, като използваме радио?

Радиото е медия, която обединява, защото е достъпна навсякъде, комуникира чрез познати гласове и дава отражение на всичко, което се случва точно тук и сега

На днешния пренаситен рекламен пазар всеки бранд се бори за вниманието на потребителите в среда, в която става все по-трудно да се фокусираме върху конкретно съдържание. Бързо придобиваме "слепота към рекламата" и, съзнателно или не, игнорираме информацията, която ни заобикаля. Необходимо е нещо наистина оригинално, за да грабне вниманието ни.

Предизвикателството е голямо и често пъти най-трудно се оказва да облечем добрите идеи в проста опаковка - и то бързо. Тук на помощ идва един от най-ефективните и ефикасни канали за реклама - радиото. Създаването на радиореклама е лесно, бързо и достъпно за всички брандове, независимо от сектора или мащаба на бизнеса. Маркетолозите могат да вплетат комуникационните си послания без много усилия и да използват аудиото като самостоятелен канал или като допълнение към омниченъл комуникацията си. Радиото умело активира слушателите към покупка, като създава неврологично силни и емоционално значими връзки с потребителите си. Ново проучване на ARN Neuro Lab[1] разглежда конкретно как аудиото влияе върху вниманието, отношението, паметта, ангажираността и вълнението в съзнанието на потребителите и как да го използваме по най-добия начин заедно с други маркетингови канали.

Проучване на Radiocentre[2] сочи рекордните 38% увеличение на слушаемостта на радио в сравнение с периода преди локдауните. Една от причините за увеличението е фактът, че то е надеждна платформа за новини и информация за милиони слушатели, но също така е източник на хубава музика и добра компания. Това е медията, която дава най-високи нива на щастие и прилив на енергия в сравнение с останалите канали за реклама, и по този начин засилва ангажираността към посланието[3]. Затова много рекламодатели се насочват към този позитивен, лесен за използване, бърз и гъвкав за работа канал. Така например марките лесно могат да използват позитивите на радиото за собствени активации или като се включат в утвърдени и нестандартни рекламни кампании на самите радиостанции. Една от най-разпознаваемите и успешни комуникационни платформи на българския пазар е NJOYSummer - лятното турне на радио N-JOY. Ежедневни спотове в рекламните блокове, контекстуално обвързани лайв анонси от водещите на радиото, 10-седмична вълнуваща игра с големи и малки награди, мобилно студио с интервюта и отразяване на активности на място, присъствие на сайта и в социалните канали на N-JOY - това са само част от възможностите за мащабно мултиплатформено позициониране, което подобна кампания предлага на клиентите.

Радиото е медия, която обединява, защото е достъпна навсякъде, комуникира чрез познати гласове и дава отражение на всичко, което се случва точно тук и сега. Тo е и бърз начин за комуникация, който вече повече от десетилетие продължава да е най-надеждната медия в Европа[4]. А за да грабнеш вниманието, ти трябва нещо наистина оригинално, на което можеш да се довериш.

Аудиоактивите на една марка могат да бъдат използвани в редица форми като рекламни спотове (Тв и радио), звук към pre-roll реклами в дигитална и радиосреда, подкасти, събития и др. Маркетолозите често пренебрегват необходимостта от разработване на аудиобрандиране, макар аудиоактивите да са 3 пъти по-ефективни от визуалните активи на марката[5]. Бизнесът трябва да прилага последователна аудиостратегия, за да насърчи дългосрочната връзка на потребителите с бранда и да подобри цялостната ефективност на своите маркетингови комуникации.

Александра Гълъбова Head of Marketing and PR

Още от Капитал