Покачващите се разходи за хартия правят живота на вестниците още по-труден

Това може да ускори преминаването онлайн

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Това е като да дразниш възрастен човек, който вече е на пейсмейкър", казва шеф на британски вестник за пазара на вестникарска хартия, където цените са се повишили с над 50% за няколко месеца. Цената на хартията, която се подава в пресите по целия свят, се покачва до рекордно високи стойности, увеличавайки разходите за вестници от Мумбай до Сидни. Когато времената бяха добри, преди рекламите да се изместят онлайн, вестниците имаха подкрепящо партньорство с фабриките за хартия. Тъй като рекламите напуснаха и тиражите спаднаха, отношенията станаха по-трудни. Сега са на етап крещене.

Хартиените фабрики изпаднаха в най-лошото си положение от години, тъй като вестниците намалиха тиражите, преминаха изцяло онлайн или напълно затвориха. Вестниците успяха да намалят цената на вестникарската хартия от фабриките, борещи се за бизнес, тъй като търсенето намаля. Хартиени фабрики страдаха мълчаливо. Много се поколебаха дали да не спрат огромните машини, струващи стотици милиони долари.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове