Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 ноември)

Приключи подаването на заявките за "Effie България"; Андрей Андреев-Вини е новият творчески директор на DNA; Антиваксъри от Обединеното кралство разкритикуваха коледна реклама

На българския пазар

Приключи подаването на заявките за "Effie България"

След като в началото на месеца стана ясeн съставът на журито на "Effie България", миналата седмица приключи и подаването на заявките за участие. Журито от седемнадесет маркетингови специалисти, представители на комуникационни агенции и рекламодатели беше обявено от Българската асоциация на комуникационните агенции, която е организатор на конкурса. Ще бъдат оценявани най-ефективните маркетингови комуникации за последните две години.

Събитието се реализира съвместно с Noble Graphics, като награждаването ще се проведе на 15 декември. Всички новини около "Еffie България 2021" може да следете тук.

Членовете на журито на "Effie България 2021" са:

Весела Апостолова - изпълнителен директор, Publicis Groupe Bulgaria

Веселин Димитров - редакционен директор, Forbes България

Гергана Иванова - управляващ партньор, The Smarts

Грета Колева - управляващ директор, Graffiti BBDO и Proximity Sofia

Десислава Проева - директор "Продажби", bTV Media Group

Диана Симеонова - директор "Маркетингови комуникации", Vivacom

Елена Колева - изследователски директор, агенция Pragmatica

Иван Киров - творчески директор, McCann Sofia

Иво Алтънов - управляващ директор, Noble Graphics

Красимира Василева - Sales, Marketing and PR Director, NOVА BROADCASTING GROUP

Мария Тойчева - Strategy Leader STORiO, Content Marketing Studio by Economedia

Мартин Димитров - основател/творчески директор, Nitram

Марчела Абрашева - регионален управляващ директор Kantar за Югоизточна Европа, Kantar

Петя Стоянова - Strategic Marketing Expert. Managing partner Quadra Digital

Силвия Костова - началник управление "Корпоративни комуникации и

маркетинг", Пощенска банка

Светлана Димитрова - Frontline Activation Senior Brand Manager,

The Coca-Cola Company

Юлиан Добрев - създател и директор изследвания, BluePoint - Research and Consulting

Антоанета Николова: Механизмите за влияние в медиите вече са по-изтънчени

Антоанета Николова, дългогодишен журналист, работил за български и чуждестранни медии, е част от съставителите на доклада "Невидимата ръка на медийната цензура" на базираната в Брюксел организация "Инициатива за свободни медии на Балканите" (BMFI), който беше представен през октомври. Пред "Дневник" тя коментира, че най-големият проблем на медийната среда в България е собствеността на медиите и липсата на регулация. "За да се отсече главата на змията, трябва да се разпознаят техниките", допълва още Николова.

Докладът заключава, че медийният пазар в България е доминиран от малък брой влиятелни играчи. ГЕРБ и Бойко Борисов са успели да съхранят контрола си, особено върху обществените медии. Съветът за електронни медии (СЕМ) не може да осигури прозрачност на медийния пазар, защото е "уязвим от държавния контрол".

Цялото интервю с Антоанета Николова в сайта на "Дневник">>>

Kъм екипа на DNA се присъедини Андрей Андреев-Вини

От началото на ноември Андрей Андреев-Вини се присъедини към екипа на DNA като творчески директор. С 20-годишен опит в рекламната индустрия, Вини е работил с множество клиенти, сред които: "Тойота", "Фереро", ПОК "Доверие", БТК, ОББ, "Данон", "Каменица" и др. Зад гърба си има множество участия и награди от рекламни фестивали като Golden Drum, Epica и ФАРА.

В DNA очакват присъствието му да допринесе за работата с ключови клиенти на агенцията като "Метро", Райфайзенбанк и "Филип Морис България". Андреев ще бъде вторият творчески директор в агенцията заедно с Димитър Сталимиров.

Ангел Искрев от proof. ще е част от журито на IAB Romania MiXX Awards

Творческият директор на proof. Ангел Искрев се присъедини към тазгодишното жури на десетото издание на наградите IAB Romania MiXX Awards. Журито е от международен състав, като Искрев е единственият българин, който ще оценява участниците тази година. Състезанието ще се проведе в Румъния, а организатори са IAB Romania.

Дигитален бизнес

YouTube скрива броя на хората, които "Не харесват това"

Платформата за видеосподеляне YouTube съобщи миналата седмица, че броят на "нехаресванията" под видеата ще бъде скрит, за да се осигури по-голяма безопасност, защита от тормоз и целенасочени атаки срещу създателите на съдържание, пише "Дневник".

"Тази новост е част от редицата мерки, които взимаме, за да защитим създателите от тормоз", обяви платформата, която е част от империята "Гугъл".

Повече от сайта на "Дневник">>>

Медиен бизнес

Покачващите се разходи за хартия правят живота на вестниците още по-труден

Цената на печатарските услуги се покачи рекордно. Европейските вестници ще трябва да плащат с 50-70% по-високи цени за вестникарска хартия, а издателите в Азия ще са изправени пред цени с до 45% над обичайното, пише The Economist.

Това е дългогодишно явление, което рязко катализира през пандемията. Дигитализацията на медиите достигна рекордни нива, което намали тиражите на вестниците. Това принуди печатниците да спрат или пренасочат бизнесите си към производството на други изделия. След края на поредицата от локдауни медиите увеличиха тиражите си отново, но вече търсенето надвиши предлагането и това доведе до известно повишаване на цените.

Рекламен бизнес

The Economist: Трите неизвестни на съвременната рекламна епоха

Наскоро Apple въведе политики, които позволяват на потребителите на iPhone да спрат рекламодателите да ги проследяват в мрежата. Рекламната индустрия свикна да борави с умелото таргетиране на социалните платформи и новите рестрикции се оказаха предизвикателство за брандовете. От The Economist пишат, че поверителността на хората е само една от многото неизвестни пред бъдещето на рекламата.

Друга от неяснотите е и връзката между рекламата и икономическия растеж. Дигиталната реклама днес превъзхожда аналоговите си конкуренти, което й позволи да прекъсне връзката си с БВП. Но дали тази промяна ще продължи е въпрос на надежди, а не на факти. Съществува и неизвестност около това кой и колко плаща за всички реклами в мрежата. Технологичните гиганти представят малко подробности за това откъде идват парите им. Тези неща все повече ще вълнуват хората, но индустрията остава мътна както винаги, заключват от The Economist.

Цялата статия на The Economist от сайта на "Капитал">>>

Антиваксъри от Обединеното кралство разкритикуваха коледната реклама на Tesco

Сцена от коледната реклама на най-големия търговец на дребно на Острова - Tesco, показва Дядо Коледа, който размахва зелен сертификат. Рекламата на "BBH Лондон" дебютира миналата седмица и вече привлече повече от 1500 жалби до Органа за рекламни стандарти. Междувременно антиваксъри в социалните медии призовават за бойкот на супермаркетите на Tesco.

Рекламата показва поредица от хора, решени да се насладят на Коледа след локдауна миналата година. В една сцена Дядо Коледа гордо показва своя "ковид паспорт", след като новинарски канал е съобщил, че добрият старец го "заплашва карантина". Телевизионната реклама веднага предизвика оплаквания в Twitter, като една жена публикува, че "никога повече няма да пазарува в Tesco".

Кампания на Heineken показва как поддържахме връзките по време на пандемията

Най-новата реклама на Heineken показва различните начини, по които хората са прекарвали време заедно по време на пандемията. Видеото, режисирано от Шоу Янагисава и заснето в Япония, се излъчва във Виетнам, насочено към азиатските пазари, които вече започват да отхлабват мерките след коронавируса.

Клипът се фокусира върху Чарли и Лола, които се срещат онлайн по време на един от локдауните. Те бавно се опознават виртуално, чатят, готвят заедно и пият Heineken. В крайна сметка, след като ограниченията отслабват, те си уговарят истинска първа среща. От началото на пандемията Heineken създава кампании, които имат за цел да вдъхновяват хората да подкрепят местните барове, след като това е безопасно.

Свободни позиции

Тази седмица "Икономедиа" обявява вакантна позиция за Junior Ad Operations Specialist.

Още от Капитал