Пандемията сви рекламния пазар до 455 млн. лв. през 2020 г., но спадът вече е преодолян

Ръст има само при дигитална реклама, но телевизията запазва мажоритарен дял от нетните инвестиции

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Тенденцията за годишен ръст на рекламните инвестиции в България беше прекратена през 2020 г. Пандемичната година се отрази сериозно върху индустрията, но все пак свиването на пазара е под миналогодишните прогнози за над 10%.

Нетните вложения за 2020 г. възлизат на 455.1 млн. лв., или с 1.4% по-малко в сравнение с 2019 г. Това показва годишният доклад на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Традиционно повече от половината средства се инвестират в телевизионна реклама. През 2021 г. се очаква общите разходи за реклама да се възстановят и да надвишат нивата от 2019 г., достигайки близо 502 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове