Екатерина Тупарева, Ogilvy Group Bulgaria: Компаниите за онлайн залагания помогнаха за ръста на пазара

Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Част от клиентите в началото на 2020 г. намалиха бюджетите си заради неясното бъдеще. По-голямо влияние обаче имаше загубата на Kaufland като медиен клиент.

Възстанови ли се комуникационният пазар?

Пазарът напълно се възстанови през 2021 г. Очакваме ръст 40% в групата. Имаме амбицията да работим за външни пазари. Активно наемаме хора. Отделно от това към дигиталната ни агенция създадохме content звено, което предлага бързина и добра цена за онлайн среда. Фармацията и ритейлът продължават да растат като медийни инвестиции. Компаниите за онлайн залагания се завърнаха като медийни инвеститори и помогнаха за ръста на пазара.

Как се промени комуникацията между хората?

Пазаруването онлайн ще остане траен навик за 70% от европейските потребители. Магазините няма да изчезнат като физическа точка, но ще променят фокуса и ще акцентират върху преживяването с персонализиран елемент. Здравето и времето за уелнес ще са приоритет. Здравеопазването ще се дигитализира все повече с телемедицина, интелигентни дигитални решения и апликации за здраве. Фитнесът и грижата за красотата също ще станат дигитални.

Зелените иновации и устойчивото развитие ще са все повече фактор при вземане на решение за покупка, а цената ще е водеща заради по-ниските доходи.

Какви са очакванията ви за комуникационния бизнес в България през 2022 г.?

Ще има ръст на медийния пазар и клиентите все повече ще ценят стратегия и оригинален криейтив, защото средата много бързо се променя и ще им е нужна помощ в навигирането в тази комплексност.