Гергана Иванова, The Smarts: Ще е нужна огромна креативност, за да спечелим емоционалните потребители

Съосновател на комуникационната група пред "Капитал"

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Възходящият тренд, по който бяхме тръгнали, беше забавен, но не и прекратен. Добавихме към портфолиото си допълнителен бизнес от съществуващи клиенти, разраснахме дигиталните си услуги и реализирахме много непредвидени кампании. В PR услугите изпитахме бърз срив, но и бързо възстановяване на приходната част, ръст отбелязахме и по отношение на аудио-визуалните продукции. Чувствителният спад беше по отношение на медийните бюджети заради цялостно отпадане на кампании на клиентите ни.

Възстанови ли се комуникационният пазар?

Пазарът се видоизмени - откъм търсените услуги, медийния микс и играчи. Наблюдаваме нови категории, които избухват в рекламно отношение, като онлайн търговията и доставките. Ритейл бизнесът продължава да е стабилен рекламодател. Активен рекламодател останаха и хранителните продукти.

Как се промени комуникацията между хората?

Емоциите взеха връх. Все по-малко се чуват рационалните послания. Комуникациите днес са един огромен шум, в който трудно може да се различи истинско от измислено, вярно от невярно. Стабилните марки имат предимството да са били дълго време в съзнанието на потребителите и ги избират сред всеобщия шум.

Какви са очакванията ви за комуникационния бизнес в България през 2022 г.?

За рекламодателите и за нас ще бъде предизвикателство да оправдаем пред потребителите повишаването на цените. В период на криза страдат най-евтините продукти, клиентите стават изключително взискателни към това, което получават за парите си. Ще е нужно да изтъкваме истински конкурентни предимства, за да се отличим, ще е нужна огромна креативност, за да спечелим емоционалните потребители.