Привличане на таланти и отговорно съдържание са ключови предизвикателства пред агенциите
Поемането на ангажимент от клиентите ни и оценяването на експертния труд са в основата на промяната


Съдържание от "Интерпартнерс"

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Комуникационните агенции винаги са привличали хора с нестандартен подход и новаторско мислене. През последните години, с навлизането на международни аутсорсинг компании и нови чуждестранни производства в страната, това не непременно е така. Да връщат млади хора от чужбина, да задържат "звездите" в България е мисия на тези компании, подплатена със сериозни инвестиции и голям мащаб.
В същото време секторът на агенциите претърпя сериозни трансформации. Като започнем от дигитализацията, преминаването от "творчество за награди" към "творчество в името на пазарни резултати", навлизането на все повече агенции в бизнес модела на нашите клиенти, допускането ни вътре в компаниите при работа в посока репутация на работодател...
Натискът върху агенциите за кратки срокове, ниски цени и бързи резултати сякаш "отблъсна" много млади таланти от центрофугата на динамичното ни ежедневие, а в същото време изискванията на агенциите към експертността на кадрите ни стават все по-високи.
Поемането на ангажимент от страна на клиентите е ключово
Освен мотивиращо "поведение" на добър работодател от страна на агенциите процесът на създаването и имплементирането на една успешна кампания зависи в голяма степен от компаниите клиенти. Поемането на ангажимент от тяхна страна за обем работа и бюджетна рамка е ключово за доброто планиране на ресурса на агенциите, а към днешна дата все още често липсва. Опасенията на клиентите, че ще бъдат ощетени или ще се окажат в неизгодна позиция при поет ангажимент, са безпочвени - едната страна поема ангажимент да постигне определени маркетингови цели, а другата, съвсем естествено, следва да поеме ангажимент да обезпечи това финансово.
Липсата на възможност агенциите да планират годината си финансово и като ресурс води до въздържане от наемане на нови хора, пълно натоварване на съществуващите екипи и, съвсем естествено, това е в ущърб не само на резултатите от кампаниите, но и на имиджа на агенциите като привлекателно място за работа на таланти. Последните залагат на сигурното в големи международни компании, с много по-малко атрактивна работа, но с ясни перспективи, дългосрочност и предвидимо кариерно развитие. Това води до процес на отлив на кадри от рекламната индустрия, от който страдат и двете страни - агенции и клиенти.
Хората и съдържанието са основни предизвикателства пред нашия бизнес. И управлявани правилно, превръщат партньорството с клиентите ни в дългосрочно
ХОРАТА и ЗАДЪРЖАНЕТО ИМ: "За разлика от повечето агенции, в екипа на "Интерпартнерс" все още има колеги, започнали с нас през 1992 г. Имаме и такива, започнали като асистенти, които днес управляват. През последните години имаме целогодишна стажантска програма Creative Brain Games - взимаме стажанти като проектни мениджъри, дизайнери, копирайтъри, дигитални експерти и пиар специалисти - споделя Катя Димитрова, управляващ партньор на Interpartners Group. Да развиваме индивидуалности и да им даваме трибуна да "блестят" със свои победи е мисия на компанията ни."
Няма по-мотивиран посланик на компанията от щастливия служител. И той създава топ продукт
За целта развиваме хората от екипа си не само като професионални умения, а като начин на мислене - психология на отношенията с клиента, усещане за собствената им експертност, умения да "продават", защото с един цялостен творчески продукт този процес е много различен от продажбата на масова стока или услуга. Важно е екипът да има позитивен заряд, да търси решение дори на невъзможни на пръв поглед казуси, да улеснява и подкрепя клиента. Дори отговорът на даден въпрос да е "НЕ МОЖЕ", всъщност е много по-добре да обясним на клиента каква АЛТЕРНАТИВНА ВЪЗМОЖНОСТ има.
СЪДЪРЖАНИЕТО: В днешно време брандовете създават цяла обществена култура. И отговорността към публиките, които облъчваме, е огромна.
Ролята на агенциите като стратегически консултант и създател на тази култура е ключова. И това е труд, който струва скъпо, защото носи дългосрочни позитиви за компании и марки, лоялни потребители, които генерират устойчиви печалби. Затова и нивата на заплащане на творческия и стратегически труд на агенциите трябва да вървят нагоре. В момент, в който бизнесите се "преродиха" след пандемията и повечето сектори вървят динамично нагоре, поскъпването на услугите на агенциите е не просто оправдано, а необходимо - и ще доведе до още по-висок профил кадри и по-добри резултати. Кръгът ще се затвори по правилен начин.
Само през последната година творческият ни екип заедно с клиентите ни е отчел резултати, които се измерват не просто с награди, а с числа - ръстове на пазарен дял, привлечени потребители, ангажирани и лоялни служители. Творците ни имат пълна свобода, но и носят отговорност за кампаниите, които създават - както локално, така и регионално, за повече от един пазар.
В екипа ни вярваме, че бъдещето в комуникациите се случва днес. Гъвкавост, бързина и креативност в комбинация с резултат веднага е "мисията възможна" и това е изискване към целия комуникационен бранш. И мисията ни е да предадем това нататък. Да върнем при младите хора "заразата" да работиш в рекламата, като им покажем най-добрата ѝ страна с усмивка. Процес, който се случва само в партньорство с щастливи клиенти, които ценят труда и експертността на своя комуникационен партньор.