Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 ноември)

Агенцията Nitram става част от DDB Group; Новото издание на "КМаркетинг Factbook"; Стартира записването за IAB MIXX AWARDS 2022; Предизвикателствата пред стрийминг платформите

На българския пазар

"КМаркетинг Factbook" 2021 г. анализира миналото и прогнозира бъдещето

За трета поредна година излезе приложението на "Капитал" "КМаркетинг Factbook", посветено на промените на комуникационния пазар в България. Темите в изданието са разделени на три периода - минало, настояще и бъдеще, и излиза в тираж с три цветово различни корици. Тази година "КМаркетинг Factbook" представя класации на най-големите агенции по приходи, данни за развитието на пазара, изследвания за рекламните инвестиции, анализи за популярните комуникационни похвати като маркетинг през съдържание и работа с инфлуенсъри и проследява проблема с кадрите в индустрията. Традиционно изданието събира мнения и прогнози на множество експерти на пазара.

Приложението вече е достъпно онлайн за PRO абонати на "Капитал", но може да бъде закупено и отделно в дигитален форма или на хартия. Всички PRO абонати ще получат печатния вариант в петък (3 декември).

Агенцията Nitram става част от DDB Group

Рекламната агенция Nitram, собственост на Мартин Димитров, става част от групата на DDB. Тя ще бъде четвъртата творческа агенция в портфолиото заедно с guts&brainsDDB, DNA и TribalWorldwide. Nitram ще продължи да работи самостоятелно, а творчески директор остава Димитров, който запазва и 30% от собствеността на дружеството. Изпълнителен директор на агенцията става Добринка Стойкова-Парасхаки.

Стратегията на DDB Group е поетапно да разширява услугите си. През 2019 г. в рамките на групата беше основана продуцентската компания final_new, а тази година и BTL агенцията "Готово". В портфолиото й влизат още медийните Optimum Media и PHD. Като част от групата на DDB Nitram ще има възможност да предлага пълно комуникационно обслужване на клиентите си. Сред тях са "Ростар БГ", "Софарма", "Загорка", "Содексо", "Български червен кръст" и Enpulsion.

Повече по темата четете в седмичния брой на "Капитал".

Започва записването за IAB MIXX AWARDS 2022

От 9 декември започва приемането на заявки за конкурса IAB MIXX Awards 2022. Събитието, организирано от браншовото сдружение IAB Bulgaria, ще се проведе за седми път и цели да отличи най-добрите дигитални кампании на пазара. Тази година организаторите ще поставят акцент върху по-широкия спектър от възможности за измерване на ефективността на една кампания в дигитална среда.

Постиженията на дигиталната индустрия ще бъдат оценявани от изцяло международно жури от 12 членове в 19 различни категории. Едно от изискванията към кандидатите е да участват с кампании, осъществени в периода декември 2020 г. - декември 2021 г. Председател на журито е Александър Калчев, Executive Creative Director, DDB Paris. Крайният срок за подаване на кандидатури за IAB MIXX Awards 2022 е 10 март 2022 г.

Повече информация за конкурса тук>>>

"Капитал" е вече и в Пловдив

"Капитал" отваря първата си изнесена редакция в Пловдив в началото на новата година. Малък екип от журналисти, ръководен от редактора Огнян Георгиев, ще следят отблизо случващото се в града. Редакцията на "Капитал" ще работи отблизо и с бизнес клъстърите в региона - от Панагюрище и Пазарджик до Раковски и дори Стара Загора. Журналистите ще бъдат там, за да разберат какво вълнува бизнеса и общностите, какви са предизвикателствата пред тях, как растат и как посрещат промените, като Зелената сделка и дигитализацията например.

Александрина Стефанова и Деница Миланова с нови позиции в All Channels

Александрина Стефанова се присъединява към екипа от творчески директори, а Деница Миланова поема позицията Client Service Director в рекламната агенция All Channels. Двете са част от екипа на агенцията от над три години.

Миланова притежава над 5 години опит в комуникационния бизнес. Работила е за клиенти като Philips, Facebook, Европейската комисия, Allianz, "Престиж 96". Сред клиентите на Стефанова в над 10-годишния й опит в сферата на рекламата се открояват: Carlsberg Bulgaria; Heineken Bulgaria; BMW и MINI, "Капитал", "Дневник", Tcherga, The Mall, Cinema City и други.

Повече от сайта на "Кариери">>>

Теодор Несторов, "Карлсберг": Идната година ще бъде по-предизвикателна и от 2020 г.

Сред най-големите вложители в телевизионна реклама всяка година присъстват и бирени брандове. През 2021 г. три от най-големите пивоварни в страната увеличават брутните си рекламни инвестиции с двуцифрени проценти, като първа е "Карлсберг". От януари до октомври 2021 г. компанията влага в телевизия 51.6 млн. лв., или ръст с над 22% в сравнение със същия период миналата година.

Маркетинг директорът на "Карлсберг" Теодор Несторов заема позицията от средата на 2018 г. и отговаря за планирането и реализацията на цялостната маркетингова стратегия на компанията в България. В интервю пред "Капитал" той разказва за комуникационната стратегия на компанията и очакванията им за 2022 г. По думите му посоката на комуникациите все още остава неясна, тъй като инфлацията ще засегне от много страни бюджета на домакинствата в България. През 2022 г. Несторов предвижда големи предизвикателства пред бизнеса и необходимост от гъвкави решения.

Цялото интервю прочетете в сайта на "Капитал">>>

Дигитален бизнес

Намалява броят на новите абонати за стрийминг платформите в САЩ

След като Netflix пусна корейския трилър Squid Game, цената на акциите й достигна рекордни стойности. Въпреки това компанията успя да привлече едва 88 хил. нови абонати в САЩ и Канада през тази година в сравнение с 6 млн. за 2020 г. В момента добавянето на нови абонати е най-големият фактор за покачване на цената на акциите на развлекателните компании, а това се оказва все по-голямо предизвикателство за стрийминг платформите.

"Прекалено много услуги преследват прекалено малко долари", казва Паоло Пескаторе, анализатор за PP Foresight. С над 100 платформи, от които потребителите зад Океана да избират, на платформи като Netflix им се налага да влагат значителни средства само да не загубят и съществуващите си абонати. През третото тримесечие на 2021 г. Netflix е пуснал 824 епизода на свои предавания. Това се оказва все по-скъпо и по-малко ефикасно начинание.

Още прогнози за бъдещето на стрийминга прочетете тук>>>

Медиен бизнес

Русия продължава регулацията срещу Twitter

Руските власти предприеха действия за регулиране на технологичните гиганти, като налагат глоби и целят да принудят чуждестранните компании да имат официални представителства в Русия, за да съхраняват личните данни на руските граждани на територията на страната.

Социалната мрежа Twitter дори беше подложена на забавяне на скоростта на мобилните устройства в Русия заради публикации, съдържащи детска порнография и призиви към самоубийство срещу непълнолетни, каза за Reuters държавният комуникационен регулатор Роскомнадзор. Twitter отрече, че платформата се използва за насърчаване на незаконно поведение.

Роскомнадзор заяви, че Twitter, който е глобил с общо 511 хил. долара тази година, систематично игнорира исканията за премахване на материали и към момента му остават 761 публикации, които руските власти чакат да бъдат изтрити.

Рекламен бизнес

Гей любовна история в коледната реклама на норвежка пощенска услуга

"Когато Хари срещна Дядо Коледа" е последната коледна история на норвежката пощенска служба Posten, чиито коледни реклами винаги повдигат противоречия сред обществото. Рекламите са представяли Дядо Коледа като "ядосан бял човек", пристрастен към постването в Twitter, или как пощенски превозвач е изиграл роля в непорочното зачатие.

Клипът тази година отбелязва 50-годишнината от легализирането на еднополовите връзки в Норвегия. Posten и рекламната агенция POL разказват гей любовната история на Хари и самия Дядо Коледа, които с течение на времето се сближават. Хари дълги години живее сам, но посивелият Дядо Коледа е константа в живота му. Историята им е като всички връзки от разстояние, в която единият от героите работи през празниците. Благодарение на намесата на пощенската служба обаче и писмо от Хари до Дядо Коледа, което му казва "всичко, което искам за Коледа, си ти", двамата намират начин да бъдат заедно.

Черният петък на Amazon предизвика недоволството сред природозащитници в Европа

Докато най-голямата компания за електронна търговия в света беше изправена пред протести на работници и шофьори в Германия, Франция и Италия, миналия петък климатични активисти се насочиха към 15 склада на Amazon в цяла Европа. Природозащитниците обвиняват Amazon в прекомерната вреда върху околната среда, а синдикални групи я обвиняват, че не плаща достатъчно на работниците, нито достатъчно данъци на правителствата.

"Черният петък олицетворява мания за свръхконсумация, която не е в съответствие със законите на планета", казват пред Reuters групa активисти, след като блокира 13 склада на Amazon в Обединеното кралство. Протестиращите блокираха входовете на складовете и попречиха на превозни средства да изнасят стоки.

Cannes Lions на живо през 2022 г.

Най-големият рекламен фестивал Cannes Lions потвърди миналата седмица, че ще се върне към обичайния си формат на провеждане през 2022 г. Очаква се между 20 и 24 юни следващата година най-престижното състезание в света на рекламата да се проведе на живо във Франция, обявиха организаторите Ascential.

Тази година броят на заявките беше 29 074 в сравнение с 30 953 заявки за 2019 г., въпреки че 2021 г. фестивалът обедини две години. В годишното си изследване на състоянието на креативността - State of Creativity Study, Cannes Lions цели да разкрие нагласите и методите на индустрията към творчеството и да пресъздаде точната картина на това какво ще повлияе на креативната икономика. Резултатите от проучването ще бъдат основен стълб за изграждане на темата на събитието следващата година.

Cannes Lions ще започне да приема заявки и регистрации на 20 януари 2022 г.

Свободни позиции

Тази седмица "Икономедиа" търси Junior Ad Operations Specialist за рекламния си екип, а Galaxy Investment Group обявява вакантна позиция за човек с повече опит в ролята Commercial Director.