Отражението на икономическата и здравна криза върху комуникационния бизнес в България

Въпреки трудностите най-големите агенции гледат с оптимизъм към 2022 г.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

През последните две години бизнесът на комуникационните агенции в страната, а и по света, наподобяваше траекторията на влакче на ужасите. В края на 2019 г. пазарът се изкачи до рекордни за последното десетилетие нива и всички агенции очакваха със затаен дъх светлото бъдеще на маркетинга. Оптимизмът обаче продължи едва три месеца. Тогава секторът тръгна стремглаво надолу и както при влакчетата в увеселителния парк, предизвика различни емоции сред участниците на пазара. За някои агенции тя донесе страх, който замрази бизнесите и постави под въпрос оцеляването им. На други даде доза смелост и ги стимулира да трансформират компаниите си. Трети пък се радваха на промените, които донесоха повече бизнес на клиентите им, а съответно и на тях самите.

2021 г. не донесе решения на всички проблеми на комуникационния пазар, но агенции, медии и рекламодатели посрещнаха предизвикателствата по-подготвени и с научени уроци. Това неминуемо се отрази и на бизнесите им. Инвестициите в реклама достигат, а в много сектори и надминават нивата от 2019 г., а повечето от най-големите комуникационни компании на пазара определят годината като успешна. Комуникационният сектор обаче действа като лакмус на икономическата и политическата обстановка в страната, които и към края на 2021 г. все още остават несигурни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар