Оперираме на над 30 пазара, развиваме ключови партньорства

Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО), Николай Събев (Business Development Manager) и Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy), United Partners

Оперираме на над 30 пазара, развиваме ключови партньорства
Оперираме на над 30 пазара, развиваме ключови партньорства
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Готови ли бяхте, готови ли бяха вашите клиенти за криза?

Мария Гергова-Бенгтссон (МГБ): За тази криза сякаш нито ние, нито клиентите ни бяха готови. Интересното е, че малко преди кризата правихме strategic foresight обучение за нашия екип и клиентите ни, където разглеждахме най-различни сценарии за бъдещето и как тези сценарии биха се отразили на бизнесите и на начина ни на работа. И сякаш като продължение на това обучение тази криза ни предложи едно практическо преживяване в реална среда как се разиграва един такъв сценарий. В самото начало на кризата екипът ни, който се занимава с анализи и проучвания, направи един подробен анализ как пандемията се отразява на бизнеса на агенциите в Централна и Източна Европа. Като заключение мога да кажа, че кризата беше и продължава да е тест за това колко адаптивни, гъвкави и иновативни могат да бъдат бизнесите.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Готови ли бяхте, готови ли бяха вашите клиенти за криза?

Мария Гергова-Бенгтссон (МГБ): За тази криза сякаш нито ние, нито клиентите ни бяха готови. Интересното е, че малко преди кризата правихме strategic foresight обучение за нашия екип и клиентите ни, където разглеждахме най-различни сценарии за бъдещето и как тези сценарии биха се отразили на бизнесите и на начина ни на работа. И сякаш като продължение на това обучение тази криза ни предложи едно практическо преживяване в реална среда как се разиграва един такъв сценарий. В самото начало на кризата екипът ни, който се занимава с анализи и проучвания, направи един подробен анализ как пандемията се отразява на бизнеса на агенциите в Централна и Източна Европа. Като заключение мога да кажа, че кризата беше и продължава да е тест за това колко адаптивни, гъвкави и иновативни могат да бъдат бизнесите.

Кои бяха най-големите предизвикателства в рекламния бизнес за последните месеци? Какъв подход избрахте, за да се справите с тях? Какви постижения на компанията откроявате?

МГБ: Първите предизвикателства за нас бяха отпадането на събития и конференции, но бързо натрупахме нови знания и умения в използването на иновативни технологии и платформи, за да продължим събитията на високо ниво и в онлайн среда. Един от нашите партньори разполага с изключително нестандартна платформа, позволяваща незабравимо и различно виртуално преживяване, използвайки аватари и избор на тип сграда и географско положение за виртуалната конференция - от дворец до космически кораб и от Карибите до Париж. Другото постижение беше стартирането и развитието на нашата партньорска верига, в резултат на което в момента оперираме на над 30 пазара с няколко големи клиента като Diageo, SAAB, WWF и др.

Спечелихте или загубихте клиенти и лесен ли е анализът за това?

Николай Събев (НС): Равносметката за нас през изминалата година в тази насока е положителна, като новите проекти и клиенти надвишават загубените. Подхождаме стратегически и планираме внимателно ресурсите, които отделяме в направлението "Нов бизнес", за да можем да постигнем оптимални резултати. Радостно е, че проектът ни UP Network (партньорска мрежа от агенции в Централна и Източна Европа) се развива отлично, позволявайки ни да участваме в проекти на няколко пазара със световни брандове като Diageo, SAAB, WWF, Daikin и други.

Как локдаунът и противоепидемичните мерки промениха обкръжаващата среда, в която работите, вашия екип и клиенти?

Виктор Савкин (ВС): Определено пандемията промени начина, по който взаимодействаме с нашите клиенти и партньори. Ние предлагаме услуги, поръчани, създадени и възприети от хората за хората. В рамките на локдауна сме трансформирали всички бизнес процеси, така че максимално да запазим човешкия фактор и енергия. Вярваме, че в тази извънредна ситуация взаимната подкрепа е ключова. Така например на клиенти, най-силно афектирани от пандемията, сме помогнали чрез трансформация на каналите за продажби към изцяло дигитална среда. Заедно с кетъринг партньорите ни сме създали виртуални събития с индивидуална почерпка за всеки участник от вкъщи. Пренесли сме конференции за хиляди души онлайн. Екипът ни успя да се адаптира към дистанционната работа и да създава креативни решения от разстояние.

Какви са генералните разлики в начина ви на работа преди март 2020 г. и след това?

ВС: През февруари 2022 агенцията ще отбележи 25-ата си годишнина. В рамките на четвърт век бизнесът ни не е преминавал през подобни предизвикателства. От всичките разлики преди и по време на пандемията можем да отбележим най-основните. Първо, вместо сутрешни срещи в офиса, брейнсторминги и лична колаборация се засили ролята на дигитални платформи, които в момента трябва да пресъздават човешко присъствие, без да афектират крайния резултат. В агенцията имаме мото Happy people - happy clients, така пандемията стимулира допълнителна закрила на екипен дух и подкрепа. Грижата един за друг винаги е била важна, но в рамките на последните 18 месеца тя стана първостепенна. Трето, от години експериментираме с работа от вкъщи, 4-дневна работна седмица или летен офис от екзотична дестинация. Днес това е реалност и всеки служител в агенцията може да избира между присъствен, хибриден или отдалечен формат на работа и вярваме, че това ще се запази завинаги. Разбираме, че поетапното връщане на екипа в офиса ще изисква радикална иновация, за да създадем място за съвместна, а не индивидуална работа. Следвайки тази логика, сме решили да използваме момента за инвестиция в тотална трансформация на офиса ни в място за колаборация и споделяне на идеи, което да привлича колегите ни да се върнат.

Какви са най-новите ви проекти и каква е средносрочната ви стратегия?

НС: В международен план започнахме работа с брандове като Johnnie Walker, Tanqueray, Guinness и Gordon's, които са част от портфолиото на Diageo, наш клиент по линия на партньорската ни мрежа от агенции в Централна и Източна Европа - UP Network. По отношение на българския пазар изпълнихме успешни проекти и сключихме ключови партньорства с компании като MagnaPharm, Synevo, Helecloud, Balkan Services и др. Средносрочната стратегия на агенцията е свързана със затвърждаването на лидерската ни позиция на българския пазар, както и влагането на стратегически усилия в международната ни експанзия чрез UP Network.

Имате ли послание към екипа, към клиентите, към колегите от бранша?

МГБ: Посланието ми е да гледаме на кризите като инструмент за учене и иновации. Какво може да извлечем като знание и какво може да направим по-добре, така че да останем добър екип и да развием бизнеса независимо от обстоятелствата. Не случайно думата (и символът) "криза" на китайски означава и "възможност".