Накрая са важни клиентите, а не наградите

Чавдар Платиканов, собственик и изпълнителен директор на рекламна агенция Digital ID

Накрая са важни клиентите, а не наградите
Накрая са важни клиентите, а не наградите
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Готови ли бяхте, готови ли бяха вашите клиенти за криза?

Има много по-важни теми от пандемията, които засягат клиентите, когато става дума за дигитален маркетинг. Една от тези теми е възможността да се възползват от знания и практически опит в различни аспекти на дигиталната екосистема. Пандемията подтикна всички индустрии да се фокусират в онлайн пространството, но как точно и с какви познания остана на заден план. Има много новопоявили се онлайн магазини, но малка част от тях реално успяват да реализират сериозни продажби. Причината е, че липсват достатъчно дигитални експерти с реален опит в онлайн търговията, който практически да им помогне да вземат правилните решения, за да развият бизнеса.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Готови ли бяхте, готови ли бяха вашите клиенти за криза?

Има много по-важни теми от пандемията, които засягат клиентите, когато става дума за дигитален маркетинг. Една от тези теми е възможността да се възползват от знания и практически опит в различни аспекти на дигиталната екосистема. Пандемията подтикна всички индустрии да се фокусират в онлайн пространството, но как точно и с какви познания остана на заден план. Има много новопоявили се онлайн магазини, но малка част от тях реално успяват да реализират сериозни продажби. Причината е, че липсват достатъчно дигитални експерти с реален опит в онлайн търговията, който практически да им помогне да вземат правилните решения, за да развият бизнеса.

Кои от засегнатите от пандемията бизнеси са ваши клиенти и какво се случи с техния бизнес и кампании?

Имаме клиенти от 12 различни индустрии, всяка от които по един или друг начин беше засегната. За някои това са рекордно добри години, за други - пагубни за бизнеса, служителите, партньорствата.

Спечелихте или загубихте клиенти и лесен ли е анализът за това?

Определено нарастването в търсене на дигитални услуги увеличи портфолиото ни с клиенти. Прави впечатление и това, че поради специфичния ни опит в онлайн търговията не обслужваме само стандартни услуги по SEO, медия, криейтив и диджитал. В голяма степен клиентите ни имат нужда от цялостна консултация по много въпроси, свързани с техния бизнес, и идеи за нови продукти. Така една от новите услуги, които предлагаме, се нарича "Продуктова консултация" - тя вкарва наш екип в структурата на клиента, където прилагаме познанията си за дигиталната среда и обясняваме как тя да работи за техните идеи.

Промени ли се значението на социалните мрежи в комуникацията и мястото на традиционните медии?

Медиите винаги са били основа на дигиталния маркетинг. Като такава не може да разчиташ само на един или друг канал, а трябва да градиш върху всичките, за да имаш консистентност и стабилност. Всеки канал има своето място в микса и допринася за общата цел на кампанията. Не смятам, че е правилно да се говори само за социални мрежи или само за Google, както и само за един или два формата, които по някаква причина са обект на тенденции. В нашия подход използваме всички, подходящи за проекта, инструменти и впрягаме всеки от тях да работи за отделна цел, но в синергия помежду си.

Какви са генералните разлики в начина ви на работа преди март 2020 г. и след това?

Много по-голям екип, с много повече практически опит, с много повече ресурс.

Какво се случи с екипа ви?

При нас няма текучество. В Digital ID имаме голямо ядро от много опитни хора в различните сфери на дигиталния маркетинг и криейтив, което ни помага да привличаме и развиваме както нови клиенти, така и нови кадри, които имат знания и умения бързо да станат значими професионалисти.

Имате ли послание към екипа, към клиентите, към колегите от бранша?

Към колегите от бранша бих казал да бъдат повече професионалисти, тъй като често при нас идват разочаровани клиенти, които са загубили вяра в агенциите. Подхождат с недоверие, което им пречи обективно да направят оценка на стратегията. Към екипа на Digital ID - едно голямо благодаря за уникалната атмосфера и голям професионализъм.