Financial Times и "Капитал" отварят достъпа до съдържанието си за ученици от горния курс

Водещата британска финансова медия вече достига до 80 000 гимназисти в 3900 училища в света безплатно

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Британската финансова медия Financial Times (FT) отваря достъпа си за училища, в които се обучават ученици между 16- и 19-годишна възраст, и техния педагогически персонал, включително и в България. "Вярваме, че четенето на FT ще помогне в ученето, писането на есета, изпитите и ще разшири общата култура на учениците. Така те ще могат да правят кариерни избори по-лесно и ще подобрят представянето си в интервюта за работа и при кандидатстване в университет", пишат от медията.

Единственото изискване за допускане на училище в програмата е регистрация (която може да бъде направена чрез този линк), като след одобрението от администратор всички компютри в IP мрежата на училището ще получат свободен достъп до материалите на медията онлайн.

Това включва достъп до всекидневното съдържание от статии, анализи, коментари, подкасти на медията, както и специално подбрано за ученици съдържание, курирано в ежеседмичен бюлетин. Някои статии в медията идват с предложени от учители теми за дискусия, включително по предмети като география, икономика, бизнес, история и др.

Други възможности включват състезания по писане на есе, съорганизирани от медията и водещи тинк-танкове като Chatham House, Royal Economics Society и Political Studies Association, както и организации като Световната банка.

Ако регистрираното училище има собствена електронна поща, учениците ще могат да я ползват, за да се регистрират за свободен достъп до FT и през личните си телефони, като изтеглят приложението на медията.

Според образователния редактор на FT Андрю Джак (повече за него в блиц интервюто по-долу) инициативата за отваряне на съдържанието тръгва от бившия ученик Кришан Пувада, който сега работи за медията.

Самият Пувада каза за "Капитал", че програмата FT Schools досега е достигнала до 80 000 ученици в 3900 училища и им помага да постигнат повече - в училище, а и в живота след него. "FT помага на учениците да разбират в повече дълбочина учебните дисциплини, да избират кариерния си път по-самоуверено, да разширяват интелектуалния си хоризонт и да правят по-добре информирани финансови решения", казва той.

"Учениците с достъп имат на разположение редица ресурси, като например седмичен бюлетин, в който учители и ученици предлагат подбрано съдържание, настолна игра за управление на личните финанси, състезания, дискусионна страница, модерирана от учители, както и програма за среща с медията, в която участват 250 ученици от целия свят всяка година", добавя Пувада.

За промотирането на инициативата на FT сред училища в България роля има Теодор Троев, дългогодишен сътрудник на FT за България - първоначално от Лондон, след това и от София.

"Живях повече от десетилетие в Лондон", споделя Троев. "Големият ми син Иван учеше в гимназия там. Но въпреки че училището му се намираше в един космополитен град на зрелия капитализъм, нямаше обучение за финансова грамотност, нито фокус към съвременния свят - не само финанси и икономика, но и всички останали сфери: политика, образование, демография, здраве, климат, култура, изкуство... Все теми, които Financial Times отразява. Затова приех като мисия да помогна за популяризиране на инициативата на FT за безплатен абонамент и за гимназии в България. Вярвам, че това ще даде по-широк и задълбочен поглед на учениците, а и на техните учители към динамиката на света в днешно време", добавя той.

"Капитал" също отваря достъпа до съдържанието си за гимназисти

"Капитал" ще последва инициативата на FT да отвори съдържанието си за големите ученици и техните учители. През първите месеци на новата година ще разработим възможност за автоматично добавяне на абонаменти. Дотогава представители на гимназиите, които имат интерес да се включат, могат да ни пишат на [email protected]

Сигурни сме, че нашето съдържание ще помогне на учениците, които са изправени пред избора за професионалното си развитие по два начина - първо, ще могат по-лесно да си обяснят текущите събития и част от какви важни процеси са те; и второ, ще имат достъп до качествена информация и данни, когато правят проучвания в икономиката, политиката и обществените тенденции.

Екипът на "Капитал" от своя страна ще е благодарен за обратна връзка от най-младите си читатели.
Андрю Джак, глобален образователен редактор, FT:

Без достъп до качествени медии не може да се оцелее в информационната джунгла

Какви бяха причините да отворите достъпа до FT за ученици? Как може да им бъде от полза безплатното четене на медията?

Учители, изпитващи и специалисти по подбор на персонал често ни казват, че търсят завършващи ученици, които са добре запознати с новинарския поток, важните теми на дневен ред и даването на практични и актуални примери. Редовното четене на FT е прекрасен източник на висококачествени, аналитични, глобални и актуални новини, които да бъдат контрапункт на възхода на фалшивите новини. Също така самите ученици ни дават много позитивна обратна връзка и споделят, че безплатният достъп им е бил от полза.

Как мениджърският екип на FT се реши на тази стъпка? Каква е вашата роля в проекта?

Кришан Пувада, тогава ученик, изигра централна роля в това да убеди ръководството на вестника да отвори достъпа. Идеята бе приветствана на най-високо ниво. Аз лично ръководя редакторската му част, връзките с училища, издатели и други организации в образователната сфера. Организирам работни групи, които провеждат ученически състезания по писане, а с учители съветници идентифицирам какво съдържание би било адекватно за учениците, което пък курирам в редовен бюлетин.

Защо смятате, че е добре за младите хора да следват световните новини?

Светът става все по-глобален и за да бъдат разбрани тенденциите, които го движат, за да станат младежите добри граждани, които оцеляват в информационната джунгла, е от изключителна важност да имат достъп до качествено знание и медии.

Мислите ли, че отварянето на достъпа до медията ви за ученици може да вдъхнови част от тях да преследват кариера в журналистиката?

Надяваме се. Не е лесно да се занимаваш с журналистика, но професията е от изключителна важност, а и може да бъде много вълнуваща. Никога в човешката история не е било по-важно да информираме, да образоваме и да държим властта отговорна за действията ѝ.

Младите хора прекарват много време в социалните мрежи, затънали до шия в информация и дезинформация, които им пречат да се фокусират. Могат ли "сериозните медии" да се преборят за вниманието им?

Няма по-добър начин от това да опитат. FT предлага разнообразни форми на съдържание - новини, анализи, коментарни текстове, видео, подкасти, фотоистории, богати на данни материали за политика, публични политики, бизнес, икономика, финанси, култура и още много. Има по нещо за всеки.