Noble Graphics беше отличена за най-ефективната рекламна агенция за 2021 г.

Компанията имаше най-много заявки на финала в конкурса Effie Awards България

За втори път в рамките на 2021 г. се състоя церемония по връчването на наградите "Effie България". По-рано през годината бяха връчени миналогодишните статуетки, тъй като през 2020 г. награждаването бе отложено. Както и тогава, така и сега обаче, конкурсът, отличаващ ефективността на комуникационни кампании, се проведе онлайн и в рамките на час и половина победителите приеха наградите с дистанционни включвания.

Надпреварата, организирана от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), цели да отличи кампаниите през изминалата година, които по измерими критерии са постигнали значителни резултати и служат за пример на индустрията.

Без излишен съспенс

Тази година журито на "Effie България" връчи общо четири златни, пет сребърни и две бронзови отличия. Големите призове в конкурса отидоха за кампания на "Пиринско", превръщайки бранда в "Търговска марка на годината". Най-много точки за приза "Най-ефективен работодател" грабна Carlsberg Bulgaria, стоящ зад бранда на "Пиринско", а без особени изненади, с общо пет награди - две златни, две сребърни и една бронзова Noble Graphics беше обявена за "Най-ефективна агенция", реализирала и кампаниите на бирения бранд. Творческата агенция спечели и миналогодишното издание на Effie, като наградата за най-ефективен рекламодател тогава бе отредена на друг неин дългогодишен клиент "Кауфланд България".

"Участваме на Effie от 2011 г. и вече пет пъти сме най-ефективна агенция. В този ред на мисли и очакванията ни да спечелим бяха над 50%," коментира за "Капитал" Марсел Леви, творчески директор в Noble Graphics.

Нови категории, същите победители

Едва осем бяха рекламодателите, допуснати до финалния кръг на състезанието, като кампаниите на голяма част от тях са реализирани съвместно с агенции, редовни участници на наградите Effie - Noble Graphics, proof. и The Smarts. "Има агенции, марки и компании, които традиционно печелят награди на фестивалите за ефективност или за креативност. Това показва, че за тях това не е случайност, а е плод на последователно прилагана корпоративна философия", коментира още Марсел Леви.

Освен познатите категории участниците в четиринадесетото издание на формата мериха сили и в новите направления "Малък бюджет" и "Позитивна промяна". 50 хил. лв. бе лимитът за кампаниите, състезаващи се за приз в първата категория, но финалисти и отличени там нямаше.

За допринесли с "Позитивна промяна" бяха отличени MasterCard, агенция McCann Sofia и кампанията им "Най-сладкият начин да спасиш света" със сребърно Effie, а кампанията на "Пиринско" "Вагон за отдих" завоюва златото в категорията.

В познатия раздел "Стоки" с бронз, сребро и злато се окичи Noble Graphics и брандовете, в съответния ред, "Кауфланд България" (кампания "Take it veggie"), "Шуменско" (с кампания "Легендарен вкус") и "Пиринско" (с кампанията "Навън с Пиринско"). В категория "Корпоративни комуникации" единственият номиниран TELUS International Bulgaria и комуникационната агенция proof. спечелиха златно Effie с кампанията "Бъди себе си". Отличие в раздел "Услуги" извоюва кампанията "Програма Сега" от Пощенска банка и агенция "Графити ББДО".

Съвместната кампания на "Кауфланд" и Noble Graphics пък грабна среброто в категория "Промоции". Чавдар Кенаров, творчески партньор на Noble, коментира, че става все по-трудно да реализираш кампания, достойна за награда като Effie в подобна категория, където почти всичко вече е измислено.

Категория "Социална, медийна и политическа" също имаше един номиниран в лицето на инициативата "Българи в САЩ" и агенция The Smarts, които грабнаха златото с кампанията си "Имаш право на България". "Социалните и политическите въпроси бяха много актуални през последната година, но е трудно да имаш ефективност в тази категория", коментира Марчела Абрашева, жури и регионален управляващ директор на Kantar за Югоизточна Европа.

Кампанията на IKEA "Истинската чаша" получи бронзово отличие в категория "Маркетинг при актуални събития", изготвена съвместно с комуникационната агенция The Smarts, а другият номиниран MasterCard спечели среброто с кампанията Booktrips и агенция McCann Sofia.

Вижте кампаниите, спечелили златна награда тази година:

"НАВЪН С ПИРИНСКО"

Клиент: Carlsberg Bulgaria

Агенция: Noble Graphics

Медийна агенция: Initiative Bulgaria

"БЪДИ СЕБЕ СИ"

Клиент: TELUS International Bulgaria

Агенция: proof.

PR агенция: d:istinkt

"ИМАШ ПРАВО НА БЪЛГАРИЯ"

Клиент: Bulgarians in USA/ Българи в САЩ

Агенция: The Smarts

PR агенция: Paragraph 42

"ВАГОН ЗА ОТДИХ"

Клиент: Carlsberg Bulgaria

Агенция: Noble Graphics

Медийна агенция: Initiative Bulgaria

Още от Капитал