Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Най-големите медийни агенции

Оптимизъм на пазара

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Въпреки увеличеното медийно потребление през 2020 г. в резултат на прекараното време по домовете бизнесът на агенциите на пазара намалява. Без изненади, това се дължи основно на съкратени бюджети или временно спрени активации на рекламодатели в началото на пандемията. Така през 2020 г. общият обем от приходи на най-големите медийни агенции, които не са част от комуникационна група, намалява с над 11% и се равняват на общо 98.9 млн. лв. Оборотите им често представляват комбинация от комуникационните бюджети на клиентите им, които управляват и таксите за обслужването им. Някои компании обаче плащат директно на медиите или на онлайн платформите, където рекламират, и бюджетите им не минават през агенциите, въпреки че пак се управляват от тях. Затова в действителност вложените средства в комуникации през 2020 г. са повече от общия оборот на агенциите.

Подреждането в класацията тази година до голяма степен се запазва, въпреки че оборотите намаляват на 11 от общо 12 компании. На първо място отново излиза медийната агенция Argent, която отчита 22.8 млн. лв. приходи и спад с близо 14%. На второ място, или с една позиция по-високо спрямо миналата година, се класира "Българска медиа агенция". До думите на медиа директора Вера Георгиева това се дължи до голяма степен на спечелването на нови клиенти, сред които Dr. Oetker, Guerlain, Clarins, Jimmy Choo и Montblanc.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове