Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Въпреки увеличеното медийно потребление през 2020 г. в резултат на прекараното време по домовете бизнесът на агенциите на пазара намалява. Без изненади, това се дължи основно на съкратени бюджети или временно спрени активации на рекламодатели в началото на пандемията. Така през 2020 г. общият обем от приходи на най-големите медийни агенции, които не са част от комуникационна група, намалява с над 11% и се равняват на общо 98.9 млн. лв. Оборотите им често представляват комбинация от комуникационните бюджети на клиентите им, които управляват и таксите за обслужването им. Някои компании обаче плащат директно на медиите или на онлайн платформите, където рекламират, и бюджетите им не минават през агенциите, въпреки че пак се управляват от тях. Затова в действителност вложените средства в комуникации през 2020 г. са повече от общия оборот на агенциите.
Подреждането в класацията тази година до голяма степен се запазва, въпреки че оборотите намаляват на 11 от общо 12 компании. На първо място отново излиза медийната агенция Argent, която отчита 22.8 млн. лв. приходи и спад с близо 14%. На второ място, или с една позиция по-високо спрямо миналата година, се класира "Българска медиа агенция". До думите на медиа директора Вера Георгиева това се дължи до голяма степен на спечелването на нови клиенти, сред които Dr. Oetker, Guerlain, Clarins, Jimmy Choo и Montblanc.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.