Коледа като индустрия, или защо рекламите започват два месеца преди празниците

Най-силният период за търговците на дребно определено си остава Коледа и те искат да го удължат възможно най-много

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • Народният афоризъм, че "ден година храни", се оказва напълно валиден за голяма част от търговците по коледните празници.
  • Вместо ден чрез маркетинг стратегии брандовете се опитват да увеличат времето на коледния шопинг до два месеца.
  • Въпреки агресивния подход на търговците 52% от потребителите нямат против да минат на коледна вълна с началото на ноември.

Подготовката за коледните празници не е просто момент от годината, който идва и си отива през декември. Правенето на списъци с най-подходящите подаръци за близките, украсяването на елхата и печенето на джинджифилово-канелени сладки се е превърнало в ритуал, обмислян цяла година и влизащ в ход с падането на първото пожълтяло листо.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Рождество Христово/Коледа на практика замества празниците на древните римляни Сатурналии, когато хората също са имали обичай да си разменят подаръци, тоест традицията е още по-древна.

    Нередност?
Нов коментар