Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 януари)

Резултати от кампанията без фойерверки на Нова година; Правителството с информационна кампания за въвеждане на еврото; Франция глоби Google и Facebook с общо 210 млн. евро заради бисквитките

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

В средата на декември организацията за защита на животните "Четири лапи България" представи новогодишната си кампанията "Красивото за нас е ужасяващо за тях", която апелира гражданите към посрещане на Нова година без фойерверки.

Кампанията е създадена съвместно с екипа на агенцията proof. Посланията зад рекламата бързо набраха популярност в социалните мрежи, а в резултат на това петнайсет общини се отказаха от новогодишните си фойерверки, сред които София, Стара Загора и Пловдив. "Очаквахме да се заговори за проблема, но не и да се стигне до отмяна на зарята", коментира пред "Капитал" криейтив директорът на proof. Ангел Искрев. Кампанията стартира с външна реклама в София, а онлайн се разпространяваше чрез инфлуенсъри. Беше лансиран и телевизионен клип. Рекламната агенция, продуцентското студио и много от лидерите на мнение работят безвъзмездно по проекта. Музиката към кампанията също е предоставена безплатно.

Въпреки големия отзвук - по данни на творческата агенция кампанията е достигнала до 3.5 млн. души в социалните мрежи или 6 млн. от всички канали за комуникация, е трудно да се измери доколко посланията й са повлияли на жителите на населените места. В новогодишната нощ небето над София отново беше огряно от заря в множество различни точки на града.

Националната телевизия и "Нова броудкастинг" ще излъчват мачовете от световното първенство по футбол

Мачовете от световното първенство по футбол ще се излъчват в каналите на Българската национална телевизия и "Нова броудкастинг груп". Всичките 64 двубоя ще бъдат разпределени поравно между тях, съобщава "Дневник". Българските национали няма да вземат участие и в това световно първенство, което ще се играе в Катар в края на 2022 г.

Откриването на 21 ноември и финалът на форума на 18 декември ще се излъчват едновременно и по двете програми. Другите две срещи, които паралелно ще бъдат предавани са мач от груповата фаза на 28 ноември и двубоят за третото място.

Пълната информация от страницата на "Дневник">>>

Комуникационни анализатори: България е претърпяла шест големи комуникационни кризи през 2021 г.

Центърът за анализи и кризисни комуникации публикува свой годишен преглед на комуникационните кризи за 2021 г. и представи прогноза за възможните комуникационни рискове през 2022 г.

В него съставителите му посочват шестте най-отличителни според тях кризи, сред които комуникацията за ползата от ваксините, комуникацията на политическите сили по време на предизборните им кампании и комуникацията на зеления сертификат. Втората част на прегледа разглежда шест очаквания за рискове, които може да се превърнат в кризи през 2022 г. Такива например могат да се окажат поведението на управляващата коалиция, кризата в здравната система и администрацията, ваксината срещу COVID-19, както и фалшивите новини и конспиративните теории.

Правителството ще прави информационна кампания за въвеждане на еврото

Миналата седмица вицепремиерът и министърът на финансите Асен Василев заяви пред медиите, че управляващите ще организират информационна кампания преди въвеждането на еврото от началото на 2024 г. С информационната кампания хората ще получат отговори на въпросите: "Какво се случва с договорите, влоговете, ипотеките и спестяванията?" и "Какво се случва в платежните системи, с бизнесите - колко време ще трябва да поддържат две каси?", коментира Василев пред народни представители.

Цялата статия в сайта на "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Франция глоби Google и Facebook с общо 210 млн. евро заради бисквитките

Френският орган за защита на личните данни CNIL обяви, че е глобил Google със 150 млн. евро и Facebook с 60 млн. евро, тъй като двете компании затрудняват своите потребители да се откажат от тракерите, наречени "бисквитки", съобщава Reuters. CNIL добавя, че двете компании имат 3 месеца да променят сегашните си политики или ще им се наложи допълнителна глоба от 100 хил. евро за всеки ден забавяне. Регулаторът изисква от двете компании да предоставят на френските потребители необходимите средства за лесен отказ, така че да могат да гарантират тяхното съгласие.

Повече по темата>>>

Стрийминг конкуренцията ще увеличи инвестициите в ново съдържание до над 100 млрд. долара

Поне 115 млрд. долара за нови филми и телевизионни предавания тази година ще похарчат осемте водещи медийни групи в САЩ, изчислява Financial Times. Все по-голямата конкуренция между платформите кара инвеститорите да не спират да инвестират. Инвестициите на Disney в стрийминг съдържание вероятно ще нараснат с 35-40% през 2022 г. според изчисления на Morgan Stanley, достигайки 23 млрд. долара.

Платформи като Netflix, ViacomCBS, Fox и Apple също възнамеряват да похарчат милиарди за оригинално съдържание. Netflix се очаква да инвестира над 17 млрд. долара за съдържание през следващата година - с 25% повече от 2021 г. и 57% повече спрямо 2020 г.

За какво още ще харчат пари стрийминг компаниите през 2022 прочетете тук>>>

Медиен бизнес

New York Times купи спортния сайт The Athletic за 550 млн. долара

Миналата седмица 170-годишният вестник обяви, че ще сключи сделка за закупуването на издържащия се главно от абонаменти на читателите си спортен сайт The Athletic на стойност 550 млн. долара. Основаният през 2016 г. The Athletic имаше 1.2 млн. платени абонати от целия свят към декември 2021 г. Покупката на New York Times не е изненадваща, тъй като медиата отдавна показва интерес към все по-популярния модел на абонаменти и увеличаване на платените читатели извън основното новинарско съдържание.

Компанията завърши третото тримесечие на 2021 г. с повече от 8 млн. платени абонамента за своите онлайн и печатни продукти и си е поставила за цел да достигне до 10 млн. абонати през 2025 г. Athletic ще работи като отделно звено на вестника, а основателите му Алекс Матер и Адам Хансман ще запазят позициите си и след придобиването.

Рекламен бизнес

Френските автомобилни реклами ще ви напомнят, че е по-добре да вървите пеша

Част от стремежа на френското правителство да ограничи емисиите на въглероден диоксид във въздуха на страната ще принудят рекламните кампании на автомобили във Франция да съдържат послания, припомнящи на хората за негативното влияние на индустрията върху околната среда. Рекламите ще насърчават хората да използват алтернативни източници за придвижване като градския транспорт.

Производителите на автомобили ще имат три възможности за избор между няколко призива: "Помислете за споделено пътуване", "За ежедневна употреба вземете обществен транспорт" или "За кратки пътувания изберете ходене пеша или колело". Изискването ще важи за всички медии, където се разпространяват рекламите - печат, телевизия, интернет, и ще трябва да включват хаштага #SeDeplacerMoinsPollue ("Движи се повече, замърсявай по-малко").

Последната реклама на Apple Watch показва как часовниците могат да спасяват животи

От проследяване на извървените дневно крачки до команди на виртуалния асистент Siri, смарт часовниците на Apple могат и да ти спасят живота. Това е посланието на последната кампания на бранда, която промотира Apple Watch Series 7 с три реални разговора между служители на американския спешен център "911" и пострадали, които не могат да използват телефоните си, за да повикат помощ. Благодарение на своите смарт часовници жена, чиято кола потъва в езеро след катастрофа, мъж със счупен крак и уиндбордист, който не може да се върне на брега поради силен вятър, успяват да се свържат със служител на "911", след което биват спасени.

Използвайки записи от реалните разговори на пострадалите със службата за спешна помощ, рекламата на Apple предизвика бурни дискусии в социалните мрежи.

Свободни позиции

Тази седмица вакантна позиция в сектор "Маркетинг и реклама" са обявили Nexo за Product Marketing Manager, а творческата агенция Wunderman Thompson Sofia си търси стажанти копирайтъри.

Все още няма коментари
Нов коментар