Deloitte: Бъдещето на телевизионната реклама са персонализираните клипове

Глобалните инвестиции във формата ще достигнат 7.5 млрд. долара през 2022 г., прогнозират от консултантската компания

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Макар телевизията да продължава да държи най-голям дял от общите рекламни инвестиции, една от най-силните страни на онлайн рекламата, която привлича все повече пари глобално, остава възможността за прецизно таргетиране на потребителите. Такава технологична възможност вече предоставят линейната и on demand телевизия, които позволяват показването на различни реклами на домакинствата по време на излъчването на едно и също предаване.

Именно този формат се очаква да привлича все повече инвестиции през 2022 г. и да достигне 7.5 млрд. долара глобално, или 40 пъти повече спрямо 2012 г. Такава е прогнозата в годишния доклад на консултантската компания Deloitte за развитието на технологичния, медийния и телекомуникационния сектор.

Капка в рекламното море

Според доклада през следващите пет години най-големите рекламодатели в телевизия ще залагат все по-често на персонализирани тв клипове. Форматът обаче ще бъде предпочитан основно заради възможността да разшири обхвата на брандовете да достигнат до повече хора на всеки пазар, а не толкова заради способността му да предлага персонализирани съобщения на всяко домакинството или зрител.

Въпреки големия ръст на персонализираните телевизионни реклами през последните десет години техният дял остава все още незначителен спрямо общите инвестиции. Според доклада, позоваващ се на информация от медийния анализатор MAGNA, през 2022 г. вложенията глобално в телевизия ще достигнат 153 млрд. долара, или със 7% повече спрямо миналата година. От Deloitte пишат още, че делът на персонализираната телевизионна реклама остава толкова малък и заради липсата на система за измерване на ефективността, технология за създаване и продаване на този формат.

Телевизионно царство

Според консултантската компания и тази година никоя друга медия няма да може да достигне рекламното покритие на телевизията, която показва 30-секундни истории на повече от 80% от населението в рамките на седем дни. Друго предимство за компаниите е, че тв рекламите, за разлика от онлайн комуникацията, не дават възможност на зрителите да коментират съдържанието и съответно не изискват модериране. Основен недостатък остават времето и разходите, необходими за създаване на телевизионен клип.

Въпреки силната рекламна позиция на телевизията бъдещето й остава несигурно. От Deloitte изследват пазара във Великобритания, който използват за отправна точка за глобални тенденции на медийния пазар и потребителското поведение. Според доклада 2022 г. ще бъде последната година, когато традиционната телевизия, включително излъчване на живо, отложено гледане и on demand, ще доминира видеогледанията на всички екрани. Ако през 2017 г. телевизията е имала 73% дял от всички зрителски часове във Великобритания, то през 2023 г. се очаква да спадне до 49%.

Този очакван спад се дължи до голяма степен на по-младите зрители, чието видеопотребление се измества към други канали като социалните мрежи или игрови конзоли. Прогнозите са до 2027 г. хората на Острова на възраст между 4 и 34 години да поставят телевизията на последно място при потреблението на видео, докато за тези над 35-годишна възраст тя ще продължава да бъде най-предпочитана.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал