Spotify на кръстопът - музикална платформа или медиа
Музиканти обвиняват най-популярния подкаст водещ Джо Рогън в разпространение на невярна информация за COVID-19 и бойкотират Spotify


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Странна отговорност е да имаш толкова много зрители и слушатели. Не бях подготвен за това и ще направя всичко възможно, за да балансирам нещата." Така най-популярният подкаст водещ в света Джо Рогън се обърна към аудиторията си в отговор на критиките от последната седмица, че разпространява конспиративни теории и невярна информация, свързани с COVID-19. Стрийминг платформата Spotify се оказа между чука и наковалнята в опитите си да балансира между недоволни музиканти и потребители и да запази подкаста на Рогън, за който през 2020 г. плати над 100 млн. долара.
Така най-силната черта на водещия, комик и коментатор на двубои от UFC, да бъде открит и непринуден в разговорите си, може да се окаже и най-големият му недостатък. Засега щетите за Spotify, пред която по подобие на Facebook стои въпросът дали е музикална платформа или медийна компания, не изглеждат големи - краткотраен спад на акциите, няколко оттеглили се музиканти, малко прекратени абонаменти, незначителен удар върху имиджа и обновени правила за публикуване на съдържание. Ако скандалът затихне, това ще е поредният пример за дигитална платформа, която с малко усилия успява да отговори на притесненията на шепа хора. Ако бойкотът продължи обаче и към него се присъединят някои от най-популярните изпълнители, това може да доведе до истински бизнес риск за Spotify.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.