Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 февруари)

55.5 млн. лв. телевизионна реклама през 2021 г. за бързите кредити; Le Pont с ключово назначение; Собственикът на bTV и Telenor придобива "RTL Хърватия"; новата социална мрежа на Тръмп и рекорден годишен ръст на гледаемостта на Super Bowl от 26 години насам

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Компаниите за бързи заеми с 55.5 млн. лв. телевизионна реклама през 2021 г.

Рекламите, от които познато лице ви предлага бърз кредит със закачлива усмивка, станаха особено популярни последно време. Клиентите определено харесват изпитания маркетингов подход, защото при всички компании за бързи кредити той е напълно идентичен - дали ще бъдат поп фолк певецът Константин и музикантът Димитър Ковачев-Фънки, за да избере човек Credissimo, или би предпочел Деян Неделчев да му пее песен за Credirect. Рекламният блок предлага и игра на бързи кредити с Къци Вапцаров и Net Credit и уестърн сценарий с актьора Любомир Нейков и Money+.

Спорно хумористичните реклами осезаемо са се увеличили през последната година. Всички големи компании на пазара увеличават брутните си инвестиции в телевизия с двуцифрени проценти, като общите им вложения за 2021 г. са над 55.5 млн. лв., или с 30% повече в сравнение с година по-рано. Според данни на БНБ към края на 2020 г. потребителските кредити от небанкови институции, в които влизат и компаниите за бързи кредити, са с 1.6% повече в сравнение с година по-рано и достигат общо 2.2 млрд. лв.

Кой кой е сред най-големите в сектора тук>>>

"Телеграф" снай-много реклами сред печатните изданияпрез 2021 г.

Мониторинг на печатните издания в страната за 2021 г. отчита близо 18 хил. реклами в пресата на обща стойност над 53 млн. лева (по официално публикувани ценови листи), проведен от Nielsen Ad Intel и Nielsen Admosphere Bulgaria в рамките на миналата година. Според периодичността им на издаване всекидневните печатни издания привличат близо 10 хил. реклами с обща стойност малко над 30 млн. лв.

Средната цена за платено съдържание в тези медии възлиза на 3120 лв., докато при седмичниците цената пада на 2330 лв. с общи приходи 10 млн. лв. Месечните издания имат същите приходи, но двойно по-ниският брой реклами прави себестойността им значително по-висока - 3650 лв. Най-много реклами сред всекидневниците е разпространил в. "Телеграф" 2218 бр., следван от "24 часа" и "Монитор".

Йеркър Фегерстрьом е новият главен творчески директор на Le Pont

Йеркър Фегерстрьом е новият главен творчески директор на централния хъб за цялостни дигитални решения Le Pont, част от Publicis Groupe за Централна и Източна Европа. Новата длъжност Фегерстрьом ще съчетава с досегашните си задължения на главен творчески директор за Publicis Groupe - Скандинавия. От групата коментират, че регионът na ЦИЕ е един от най-динамичните в международен план и ключовото назначение не е случайно. През годините Фегерстрьом ръководи множество екипи, отличени с D&AD, Effie, Cannes Lions (Titanium Lion), Eurobest, Clios и One Show награди.

Йеркър Фегерстрьом е съосновател на Saatchi & Saatchi в Стокхолм, бил е част от DDB в Австралия, където е оглавявал офиса на McCANN Worldgroup в Сидни и идването му Le Pont ще бъде "най-голямото попълнение в зимния трансферен прозорец" в маркетинговата индустрия в ЦИЕ, коментира Томас Лауко, главен изпълнителен директор на Publicis Groupe за региона.

"Нова броудкастинг груп" купи правата за излъчване на UEFA EURO 2024™ и UEFA EURO 2028

"Нова броудкастинг груп" ще придобие правата за излъчване на мачовете от следващите две европейски първенства по футбол през 2024 и 2028 г., обявиха от компанията. Екипът на Nova добави още, че е купил и правата за телевизионното излъчване и на трите цикъла от европейските квалификации в периода 2022 - 2028 г. с изключение на мачовете на българския национален отбор.

В началото на годината от медиата съобщиха, че излъчването на всичките 64 мача от световното първенство по футбол в Катар това лято също ще бъдат разпределени между каналите на "Нова броудкастинг груп" и Българската национална телевизия.

Още по темата от "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Изображение на бременен мъж е сред последните попълнения от каталога емоджита на Apple

Изображението на "бременен мъж" ще е достъпно за потребителите на iPhone с най-новата актуализация на операционната система iOS 15.4. Актуализацията ще дойде и до всички всички потребители на марката по-късно тази година, съобщава Fox Business. Това предизвика голям отзвук в социалните мрежи.

Ликът на бременен мъж като емоджи съществува от септември миналата година, обявен от сайта Emojipedia.org, които излязоха със становището, че подобни илюстрации "могат да се използват за изобразяване на транс мъже, небинарни хора или жени с къса коса например".

Медиен бизнес

Собственикът на bTV и Telenor придобива "RTL Хърватия"

Чешката инвестиционна компания PPF Group, собственик на BTV Media Group и Telenor в България, обяви, че е сключила споразумение за придобиване на хърватския телевизионен оператор RTL Hrvatska. Съгласно сделката дъщерното дружество, което отговаря за медийния бизнес на PPF, CME Media Enterprises, придобива 100% от бизнеса на RTL Group Central & Eastern Europe в Хърватия, като запазва правото за дългосрочно ползване на търговската марка. Споразумението се оценява на 50 млн. евро. RTL Group е мажоритарен акционер в RTL Croatia от създаването й през 2004 г., а от юли 2015 г. е единствен собственик на медийната група.

Сделката, която се очаква да бъде финализирана към средата на годината, първо трябва да получи одобрение от хърватския орган за защита на конкуренцията и от агенцията за електронни медии. Споразумението бележи завръщане на СМЕ на хърватския медиен пазар, след като през 2018 г. продаде тогавашните си активи в страната на Slovenia Broadband, дъщерно дружество на United Group, основен конкурент на СМЕ в региона.

Повече подробности тук>>>

Приложението на Доналд Тръмп вече е достъпно в App Store-а на Apple

Новото начинание на Доналд Тръмп, социалната мрежа Truth Social, започна дейността си късно в неделя в магазина за приложения на Apple, предаде Reuters. Това потенциално бележи завръщането на бившия президент на САЩ в социалните медии, след като миналата година достъпът му до Twitter, Facebook и YouTube беше ограничен. Trump Media & Technology Group се надява да привлече потребители, които се чувстват потиснати на по-утвърдените платформи и не намира трибуна за свободно изразяване. Приложението все още не е достъпно за България.

Truth Social беше достъпна малко преди полунощ източно американско време и се превърна в най-сваляното приложение само след няколко часа. Новата социалната мрежа беше автоматично инсталирана на устройствата, които предварително са заявили желание за достъп до приложението. Много потребители съобщават, че имат проблеми с регистрирането на акаунта си или са били добавени към списък с чакащи за достъп.

Рекламен бизнес

Super Bowl 2022 с рекорден годишен ръст на гледаемостта от 26 години насам

Над 8% повече зрители в САЩ е събрал тазгодишният мач за Суперкупата по американски футбол, който се проведе миналата неделя, на 13 февруари, на SoFi Stadium, Лос Анджелис. Събитието са гледали 99.2 млн. зрители на територията на страната, съобщава социологическата агенция Statista. По-висок ръст последно е отчетен през 1996 г. с цели 12.78%.

От 2015 г., когато финалът на Super Bowl бележи рекордна гледаемост, заковавайки пред екраните 114.4 млн. американски зрители, се наблюдава постоянен спад на броя на аудиторията. Дори през 2021 г., когато голяма част от хората си бяха у дома, форумът събра едва 91.6 млн. зрители. Тази година обаче негативната тенденция беше нарушена - до голяма това благодарение на шоуто на полувремето, което събра на сцената едни от най-големите легенди на хип-хоп музиката, и на факта, че за купата се бориха два отбора, които бяха пълна изненада за букмейкърите.

Havas Group отваря първия си виртуален офис в метавселената

Havas Group притежава парче виртуална земя във видеоиграта The Sandbox, където планира да отвори първото виртуално Havas пространство. Метасвета френската комуникационната група ще използва за организиране на конференции, събития, концерти и лансиране на нови продукти. "Създаването на собствено виртуално Havas пространство ще спомогне навлизането на партньорските ни марки във виртуалната среда", коментират от групата. За целта от Havas ще разчитат на екип от метавселена експерти.

Групата не за първи път показва приемственост към дигиталния свят. Миналата година започнаха Metaverse by Havas - услуга за консултиране на марки, които искат да навлязат в метавселената и да придадат нова идентичност на бранда си. Новият виртуален офис ще включва и услуга за набиране на служители, а всички новопостъпили ще преминават въвеждащото си обучение в рамките на мета Havas платформата. Новото пространство ще отвори врати в края на април.

Свободни позиции

Тази седмица "Икономедиа" обявява вакантна позиция за "Редактор Социални Медии", от NEXT-DC търсят Senior Interactive Designer, а на Yettel Bulgaria ще им трябва Digital Communications Expert.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал