В инкубатор за маркетинг специалисти се превърна и тазгодишното издание на "Рекламна академия"

Кампания за хапче за сън с отложено освобождаване на действието е новият победител в деветото издание на състезанието

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Над 190 студенти имаха възможността да се запознаят отблизо с рекламния бизнес по време на деветото издание на състезанието "Рекламна академия". Тази година участниците бяха разделени в 18 отбора, в които заедно с менторите си, разработиха цялостни маркетинг стратегии в рамките на пет дни. Първият ден от програмата беше изцяло лекционен, а последните два бяха посветени на журиране и награждаване, така че за същинската работа участниците разполагаха с едва 48 часа. Екипите трябваше да разработят комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт в съществуваща категория, по предварително зададен казус.

Отборите бяха разделени в седем сектора, като всеки екип разполагаше с трима ментори - по двама от агенции и по един от страна на рекламодател, подбрани специално за съответните категории. Екипите се състезаваха в направленията "Храни", "Вода", "Газирани напитки", "Лекарства", "Козметика", "Автомобили" и "Бира", традиционно най-желана от участниците категория. Висок интерес на участие и от страна на менторите - тази година в събитието се включиха 56 представители на бизнеса от 37 компании. Организатори на инициативата традиционно бяха Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В това издание на академията се включиха само студенти от Нов български университет, главно от образователно-квалификационна степен "бакалавър".

Отличия и отличени

Журито отличи девет от отборите, като на три от тях бяха връчени специални награди за "Стратегия", "Име на продукт" и "Презентация", а други три се пребориха за бронзовите медали. Сребърно отличие получи отбор 17 в сектор "Козметика", които предложи на журито концепция за иновация и лансиране на нов продукт - натурален спрей дезодорант против изпотяване theNaturellas. Големият победител на тази "Рекламна академия" обаче беше отбор 9 в сектор "Лекарства без рецепта и хранителни добавки" и тяхната творческа концепция за хапче за сън Chillpill. "Първото хапче за сън под формата на DUO капсула с отложено освобождаване, която е easy-fix за моментите, в които искаш да се наспиш, за да продължиш". Ментори на отбора бяха Ралица Милчева, Teva, Александър Братимиров, Human Agency и Пресиян Кирилов, Together.

Какво забелязват менторите

Като ментор в осем от деветте издания на академията Плутархос Маридакис, собственик и изпълнителен директор в Standpoint Media, има директни наблюдения върху трансформацията на участниците през годините. "Промяната в самите медии променя и студентите. Лесно се адаптират към новите и алтернативните начини, чрез които може да се рекламира даден продукт и ги използват в проектите си".

"Продуктът, който разработваме тази година е ориентиран към тяхното поколение, това много им помага. Комбинират наблюденията си и заедно със знанията, които получават в университета обсъждат релевантни и доста точни идеи" допълва още Христина Вучева, Senior Brand Manager в Carlsberg Bulgaria. Двамата професионалисти бяха ментори на отбор шест, раздел "Бири" в тазгодишното издание на формата и споделиха, че само могат да се учат от необременените идеи, които студентите коментираха по време на състезанието.

Отборите в "Рекламна академия" се разпределяха на случаен принцип и голяма част от участниците не се познаваха преди самия формат. Това правеше задачата им още по-трудна. На церемонията по награждаването всички членове на журито и менторите на отборите окуражиха екипите да продължават да търсят развитие.

Списък с всички отличени в "Рекламна академия" 2022 г.

Първа награда - Chillpill

Отбор 9 в сектор "Лекарства без рецепта и хранителни добавки" с ментори Ралица Милчева, Теva, Александър Братимиров (БАР), Human Agency и Пресиян Кирилов, Together.

Студентите разработиха творческа концепция за хапче за сън Chillpill. Първото хапче за сън под формата на DUO капсула с отложено освобождаване, която е easy-fix за моментите, в които искаш да се наспиш, за да продължиш.

Втора награда - theNaturellas

Отбор 17 в сектор "Козметика" с ментори Мина Добрева, Unilever (БАР), Жеко Богословов, guts&brainsDDB и Самуил Петков, Самуил Петков, Noble Graphics (БАКА), които предложиха концепция за иновация и лансиране на нов продукт - натурален спрей дезодорант против изпотяване, подходящ за всеки

Трета награда - GardenMeat

Отбор 2, сектор "Храни", с ментори Димитър Стаматов, Белла (БАР), Мартин Димитров, Nitram и Юлия Колева, McCann Sofia (БАКА)

Творческа концепция за plant-based месни продукти от 100% растителни съставки, убеждавайки ни, че наденичките могат да растат и на полето

Трета награда - "Fizzкултура"

Отбор 14, в сектор "Газирани безалкохолни напитки", с ментори: Радостина Гарибска, Devin (БАР), Георги Златков, The Smarts и Боби Петров, All Channels Communication (БАКА)

Трета награда - сайдер "КЛИК"

Отбор 7, в сектор "Бира", с ментори Михаил Великов, Каменица (БАР), Димитър С. Стефанов, Wunderman Thompson Sofia и Алекс Милов, guts&brainsDDB (БАКА).

Студентите разработиха кампания за първия български крафт сайдер КЛИК със слоган "Кликваме си чудесно".

Специална награда за "Стратегия" - "Свежар"

Отбор 4, сектор "Храни", с ментори Стефана Лазарова, Белла (БАР), Милко Стоянов, KIWI и Костадин Крантев, New Moment New Ideas (БАКА)

Специална награда за "Име на продукт" - "Гъдел"

Отбор 13, сектор "Газирани безалкохолни напитки", с ментори Радостина Гарибска, Devin (БАР), Светослав Тодоров, McCann Sofia и Боби Петров, All Channels Communication (БАКА)

Специална награда за "Име на продукт" - "Пръскай"

Отбор 18, сектор "Козметика", с ментори Мина Добрева, Unilever (БАР), Жеко Богословов, guts&brainsDDB и Самуил Петков, Noble Graphics (БАКА)

Специална награда за "Презентация" - "Рахат"

Отбор 12, сектор "Вода", с ментори Slavica Adzic, Devin (БАР), Ангел Искрев, proof. и Елисавета Търпанова, Interpartners (БАКА)