Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 март)

ФАРА се завръща в Пловдив; Тече кандидатстването за Young Lions Bulgaria 2022; Кристиано Роналдо взима 1 млн. долара за публикация в социалните мрежи; Нов закон на ЕС ограничава монопола на тех гигантите и колко души са били пред телевизорите в нощта на наградите "Оскар"

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

ФАРА 2022 приема заявки до 21 април

Тазгодишното 22-ро издание на комуникационния фестивал ФАРА ще се проведе между 8 и 11 юни в Пловдив. След като миналата година по изключение събитието беше в София, през 2022 г. форумът се завръща в Града под тепетата. В конкурсната програма могат да вземат участие кампании, реализирани, публикувани и излъчени в периода между 1 януари 2021 и 20 април 2022 г.

За втора поредна година организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обособяват под шапката на ФАРА два отделни фестивала - творчески и медиен, предвид спецификата на кандидатурите. Творческият конкурс ще бъде разделен на 38 категории и подкатегории. Въвеждат две нови категории - Storytelling & Film Craft и Topical and Real Time Marketing.

Новостите в конкурсните категории ще доведат и до промяна в сформирането на журито, което ще бъде разделено в три основни направления - Storytelling, Craft и Tactics. Grand жури, в състав от членовете на трите групи жури, ще определи победителите в категории Innovation и "Кампания", както и носителя на специалното отличие Grand Prix.

Срокът за подаване на заявки е 21 април 2022. Платформата за подаване на заявки вече е отворена.

Тече кандидатстването заYoung Lions Bulgaria2022

Конкурсът Young Lions Bulgaria 2022 приема заявки в три категории - Digital, Film и Print. И тази година конкурсът е организиран от БАКА, официален представител на Cannes Lions International Festival of Creativity за България. Победителят от всяка категория ще получи възможността да представя страната на световното състезание Young Lions в рамките на фестивала Cannes Lions 2022 в категорията, за която е спечелил локалния конкурс.

В състезанието могат да участват рекламисти, родени на или след 24 юни 1990 г., които работят в комуникационна агенция. Те трябва да се регистрират в екипи от двама души. Тази година финалът Global Young Lions 2022 ще се проведе в дигитален формат в периода 16 май 2022 - 7 юни 2022 г. Заявка за участие може да подадете тук.

Антимафиотите следят ежедневно за фалшиви новини онлайн и в социалните мрежи

От началото на войната се наблюдава активизиране на дезинформацията със засилена пропаганда в социалните мрежи. Това коментира в свой писмен отговор до депутата от "Продължаваме промяната" Димитър Ташев вътрешният министър Бойко Рашков. В писмото Рашков свидетелства, че Главна дирекция за борба с организираната престъпност (ГДБОП) е ангажирана ежедневно да извършва "онлайн мониторинг за разпространение на фалшиви новини, целящи дезинформация и всяване на паника", с цел противодействие на киберпрестъпността. По думите му обект на следене са и "публикации в социалните мрежи, съдържащи призиви и подбуди за нарушаване на обществения ред".

Цялата тема може да прочетете от сайта на "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Най-популярните страници във Facebook и Instagram този март

Със своите 415.5 млн. последователи Кристиано Роналдо има един от най-популярните акаунти в Instagram към март 2022 г., сочат данни на Statista. Футболистът на Manchester United има и 122 млн. абонати във Facebook, което го прави най-следвания човек в платформите на Meta. Средната стойност на платена публикация на португалския нападател в социалните мрежи възлиза на близо милион щатски долара. Позицията на Роналдо в класацията е още по-впечатляваща, като се има предвид, че списъкът с най-популярните фен страници във Facebook е доминиран от световни марки, а не от отделни знаменитости.

Останалите популярни личности в челната десетка с последователи във Facebook са Шакира, Вин Дизел и Лео Меси. За разлика от Facebook профилите с най-много последователи в Instagram са основно на хора, а не на брандове - на челните места доминират членовете на фамилията Кардашиян-Дженър, актьори и певци като Дуейн Джонсън, Ариана Гранде и Селена Гомез. National Geographic е единствената медиа сред челните позиции, а Nike е единственият бранд.

ЕС се стреми да разруши монопола на технологичните гиганти с ключов закон за цифровите технологии

Законът за цифровите пазари за регулиране на технологичната мощ, приет в четвъртък, е най-широкообхватното законодателство в сектора, след като през 2018 г. ЕС прие закон за поверителността на личните данни. Новите рестрикции вероятно ще доведат до преоформяне на магазините за приложения, онлайн рекламата, електронна търговия, услугите за съобщения и други ежедневни цифрови инструменти. Законът за цифровите пазари има за цел да спре големите технологични платформи да използват своите взаимосвързани услуги, ресурси за привличане на потребители и политики за неконкурентност.

Това на практика означава, че компании като Google вече няма да могат да събират данни от различни услуги, за да предлагат насочени реклами без съгласието на потребителите и че на Apple ще му се наложи да разреши алтернативи на своя App Store за iPhone и iPad. Нарушителите на закона, който ще влезе в сила по-късно през годината, могат да бъдат наказвани с до 20% от глобалните си приходи.

Медиен бизнес

Зрителите на наградите "Оскар 2022" са повече от рекордно ниската гледаемост миналата година

Приблизително 15.36 млн. души са гледали неделното връчване на 94-ите награди "Оскар" на живо. Това е вторият най-нисък рейтинг в историята на церемонията, след като миналата година гледаемостта счупи всички рекорди по нисък резултат - ранните данни свидетелстваха за едва 9.85 млн. зрители. Преди 2021 г. публиката никога не е падала под 20 млн. зрители.

Спрямо миналата година ръстът на зрителите е значителен - близо 56%. Тези данни не включват гледанията в други канали извън телевизията. Официалните данни се очаква да бъдат публикувани по-късно през деня. С тези резултати оскарите се присъединяват към другите престижни форуми за награди, като прекъсват тенденцията на рязък спад на рейтинга си от сезон 2020-2021 г.

Руският вестник "Новая газета" спира дейността си до края на войната

Руският вестник "Новая газета", чийто редактор Дмитрий Муратов получи Нобелова награда за мир през 2021 г., съобщи, че преустановява дейността си до края на войната в Украйна. След като вестникът вече премахна материал от страницата си в интернет, свързана с военните действия на Русия в Украйна, за да се съобрази с новия закон за медиите, от редакцията му заявиха, че са получили още едно предупреждение от държавния комуникационен регулатор "Роскомнадзор" в понеделник, което ги е накарало да спрат дейността си.

След началото на войната в Украйна Русия прие закон за борба с дезинформацията, който предвижда глоби и затвор за медиите, които публикуват информация за "специалната операция в Украйна" от източници, различни от държавните институции, което накара и много от световните медии в страната да прелокализират екипите си или да спрат дейност.

Повече от по темата "Дневник">>>

Талибаните забраниха излъчването на BBC на местен език в Афганистан

Новинарски бюлетини на BBC на пущу, персийски и узбекски бяха свалени от ефир в Афганистан, след като талибаните наредиха на телевизионните оператори в страната да премахнат международните телевизионни канали от ефира. Това съобщи в понеделник Тарик Кафала, ръководител на Езиковия отдел на BBC World Service. Говорител от Министерството на културата на талибанското правителство не даде коментар, предаде Reuters.

Кафала коментира, че повече от шест милиона афганистанци следят новините на BBC седмично, а мисията на ООН в Афганистан осъди последните действия на правителството в страната. Откакто талибаните отново поеха властта в Афганистан, много правозащитни групи и журналисти изразиха загриженост относно перспективите за свобода на словото в Афганистан.

Рекламен бизнес

Jose Cuervo пренася дестилерията си в метавселената

Един от най-разпознаваемите брандове за текила в света, Jose Cuervo, обяви, че ще отвори първата дестилерия за алкохолни напитки в рамките на метавселената. Пионер в производството на текила и основател на все още действащата най-стара дестилерия в Латинска Америка, Cuervo ще отвори и първата "метадестилерия" в 3D виртуалния свят Decentraland това лято.

Напоследък марки в различни индустрии, от търговия на дребно и мода до храни и напитки, стартираха активации в метавселената, за да се възползват от нарастващото любопитство на потребителите към виртуалния свят. Cuervo също ще предложи на ценителите си виртуални преживявания, обучение по производство текила, както и ограничени серии продукти.

Свободни позиции

Тази седмица от The Smarts си търсят нов копирайтър. От Nitram са обявили свободна позиция за Social Media Marketing Specialist, а httpool са в процес на търсене на Client Partner.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал