Онлайн реклама специално за технологични компании и стартъпи

През 2018 г. бившият кадър на Telerik и Progress Зоран Арсовски създава дигиталната агенция Verto Digital

През 2018 г. Зоран Арсовски и още трима души от екипа на Progress напускат технологичната компания и основават Verto Digtal
През 2018 г. Зоран Арсовски и още трима души от екипа на Progress напускат технологичната компания и основават Verto Digtal
През 2018 г. Зоран Арсовски и още трима души от екипа на Progress напускат технологичната компания и основават Verto Digtal    ©  Надежда Чипева
През 2018 г. Зоран Арсовски и още трима души от екипа на Progress напускат технологичната компания и основават Verto Digtal    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Основателят на дигиталната агенция Verto Digital Зоран Арсовски ще бъде сред лекторите на тазгодишното издание на технологичната конференция на "Капитал" Digitalk. На сцената той ще говори на тема How will the Cookieless World affect the business и ще даде повече яснота за това как премахването на бисквитките от Google ще се отрази на ефективността на онлайн рекламата. Конференцията Digitalk ще се проведе на 12 май 2022 г. в Sofia Tech Park в хибриден формат, който позволява и присъствие на живо, и проследяване от дистанция. Билети и повече информация за събитието можете да намерите на conference.digitalk.bg и events.capital.bg.

Дигиталната реклама отдавна не е просто добра творческа идея и хумористичен слоган. Технологиите направиха онлайн комуникацията по-точна и персонализирана. Това е възможно благодарение на данните, които се събират във всеки момент от онлайн активностите на потребителите. Така при правилното им използване биха могли да предвидят интересите и поведението на хората още преди те самите да са осъзнали това и да пристъпят към действие.

Именно правилното събиране, управление на данни и използването им за рекламни цели е в основата на бизнеса на българската агенция Verto Digital. Дългогодишният кадър на Telerik, а след придобиването им и на Progress, Зоран Арсовски основава агенцията през 2018 г. с фокус към обслужване на технологични стартъпи и компании от чужди пазари. Оттогава приходите на Verto Digital отчитат най-малко двоен ръст всяка година, а до 2025 г. очакванията на основателя са екипът да наброява сто души.

От IT компания към предприемачество

Зоран Арсовски е в основата на изграждането на звеното по дигитален маркетинг в Telerik. Той събира екип от 13 души с маркетинг и технологична специализация, които отговарят за всички продукти на българската компания. След придобиването й от американската Progress в края на 2014 г. той продължава да развива дигиталната реклама, но вече за всички глобални продукти на новия собственик. Именно в този период узрява и идеята му за създаване на дигитална рекламна агенция, която да работи като консултант за технологични фирми и млади бизнеси. "Тогава знаехме, че основателите на Telerik планират да създадат кампус, около който да се развива стартъп екосистемата и искахме ние също да бъдем част от нея", спомня си Арсовски. Така през 2018 г. той и още трима души от екипа на Progress напускат технологичната компания и основават Verto Digtal, която управляват през дружеството "Адверт". Впоследствие агенцията става част и от най-големия частен хъб и споделено работно пространство у нас - Campus X.

Дигиталната агенция предлага услуги с фокус анализиране на данни, оптимизиране на доклади, платена дигитална реклама и SEО. Отскоро екипът се специализира и в имейл маркетинг. "Събирането на данни е ключово за дейността ни. Вече сме специалисти по захранване на алгоритми. Google и Facebook така развиват продуктите си, че им е необходимо да им зададем аудитория, целта за която оптимизираме, и да дадем данни, за да достигнат максимално целите ни. Нашата работа е да управляваме всичко това и да захраним платформите с данни", казва Арсовски.

Технологични клиенти

Над 80% от клиентите на Verto Digtal са B2B софтуерни компании от САЩ и Великобритания. Останалата част от портфолиото им са български стартиращи компании от екосистемата около Campus X. Сред тях са първият български еднорог Payhawk, OfficeR&D, Fite и Gtmhub. По думите на основателя дигиталните услуги на агенцията са подходящи за стартиращи компании, които вече имат доказан продуктов модел на пазара.

"Имаме общо около 50 клиента в портфолиото и избягваме да работим на проектна база. Целим да си партнираме минимум шест месеца с дадена компания, за да може да се опознаем и да свършим работа, от която да има видим резултат", разказва Зоран Арсовски. От значение са и бюджетите за дигитална реклама на потенциалните им клиенти, които започват от между 30 и 50 хил. евро на месец. По думите на основателя идеалният профил са бизнеси, които инвестират между 100 и 300 хил. евро на месец. В редки случаи бюджетите за дигитална реклама могат да достигнат и милиони.

От Verto Digtal са категорични, че не участват в конкурси, на които се състезават с други агенции за спечелването на нов бизнес. Клиентите си привличат най-често чрез препоръки или през партньорски компании, с които работят. "Крайната ни цел е да помогнем на бизнеса на клиента да расте. Това може да се случи по два начина - като докараме потребители, на които търговският екип на клиента да продаде продукта или услугата им, или да докараме хора на сайта, които да пробват продукта и чрез него да станат клиенти на нашия клиент", обяснява основателят на Verto Digtal. И в двата случая обаче данните и разбирането на алгоритмите на платформите са в основата на успешните кампании и достигането до резултат.

Двоен ръст на бизнеса

Бизнес моделът на агенцията е комбиниран. Тя работи както с месечни такси за обслужването на клиентите, така и с процент от инвестираните от тях рекламни бюджети. От основаването до момента това носи на бизнеса всяка година ръст в приходите. За 2020 г. дружеството "Адверт" отчита оборот 7.4 млн. лв., три пъти повече в сравнение с година по-рано. Печалбата е половин милион лева. Въпреки силните резултати по думите на Арсовски пандемията е повлияла с около 15% спад в постъпленията основно заради временна паника и предпазливост при някои от клиентите им. Агенцията приключва 2021 г. с двоен ръст в приходите и повишена печалба.

Добрите резултати на бизнеса водят до разширяване на екипа. Четири години след основаването на агенцията той вече наброява 26 души. Плановете на Арсовски са в следващите две години да достигнат 100, а бизнесът им да расте с между 80 и 100% на годишна база. "Вярвам, че най-голямо развитие на дигиталната реклама ще има в изграждането на инфраструктура за данните. Ще развиваме уменията на екипа, за да отговорим на промените в бранша. Ще развиваме и консултантските ни услуги", обобщава Арсовски.

Q&A

Как се промени дигиталната реклама през годините?

В началото за резултати от дигитални кампании се докладваха броят кликове и импресии. Вече има огромен технологичен напредък за събиране на данни, но и редица предизвикателства. От една страна, е потребителското поведение да се блокират бисквитките за събиране на данни. От друга, GDPR и други регламенти, които виждаме в различните държави. Затова вече се отнасяме много по-сериозно към това да питаме клиента дали е съгласен да използваме данните му. Разликата между брандовете може да се забележи и още на ниво събиране на данни. Това е възможност брандовете да си подобрят онлайн присъствието и да подсилят доверието на клиентите си.

Когато сме се отнесли коректно с потребителите и съберем данните, важно е къде живеят тези те и как се използват. Има няколко начина за това. От една страна, за визуализация и рипортинг. От друга, за персонализиране на потребителското преживяване, като чатбот например. Трето, за рекламни цели. Искаме да използваме данните, защото знаем какъв тип хора са станали наши клиенти, да захраним рекламните алгоритми и да кажем на системите да докарат повече такива хора.

Ако вече всичко е данни, къде остана творческото изпълнение?

Някои рекламни платформи вече използват AI и машинно обучение, за да създават различни криейтиви. В един момент за това няма да има нужда човешка намеса, когато зададеш на платформата няколко изречения и картинка, а тя за отрицателно време сглоби различни банери и видеа. Криейтивът е бил винаги оправдание за агенциите да поискат повече пари на клиентите.