Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 май)

Интервю със създателя на акаунта FARA Unofficial; Стефана Здравкова застава начело на "Нова броудкастинг груп"; Мъск проверява фалшивите акаунти в Twitter и др.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Unofficial интервю със създателя на Instagram акаунта FARA Unofficial

В началото на май в Instagram се появи нов акаунт, който за момент успя да създаде повече вълнение в рекламната индустрия, отколкото цялата комуникация за фестивала ФАРА до момента. С няколко хумористични мемета авторът на FARA Unofficial провокира рекламисти и агенции да се обединят и да погледнат със самоирония както на себе си, така и на работата си. И докато официалната страница на ФАРА в Instagram публикува традиционни и до голяма степен еднотипи постове, неофициалният портал на индустрията вече има над 600 абоната и е напът да надмине популярността й. За идеята зад FARA Unofficial, реакцията на агенциите и има ли обидени си говорим с автора на страницата. Той, разбира се, остава анонимен.

Цялото интервю може да прочетете тук>>

Стефана Здравкова застава начело на "Нова броудкастинг груп"

Стефана Здравкова е новият главен изпълнителен директор на най-голямата медийна група в страната. До момента тя оглавяваше "Нетинфо". За последната половин година това е трета промяна на управленската позиция в "Нова броудкастинг груп" (НБГ). През ноември начело на групата застана германецът Дирк Геркенс, който пое управлението, след като Николай Андреев беше назначен за изпълнителен директор на БТК. И двете компании са собственост на холдинга United Group. От компанията коментират пред "Капитал", че скоро ще обявят кой ще заеме позицията на Здравкова в "Нетинфо".

Стефана Здравкова става изпълнителен директор на "Нетинфо" в средата на 2019 г. На позицията тя отговаряше за дигиталните активи на групата, като сред постиженията ѝ от компанията посочват продължаващия растеж на електронната поща abv.bg и сайта nova.bg и я определят като ключова фигура в дигиталната трансформация на НБГ.

За повече подробности по рокадите в United Group тук>>>

"Електрохолд" заменя бранда ЧЕЗ върху сметките за тока

Близо 3 млн. потребители в страната вече няма да получават сметките си за ток от ЧЕЗ, а от "Електрохолд България". Това е новото име на електроснабдителното дружество, което от лятото на 2021 г. е част от "Еврохолд". В четвъртък се проведе и представянето на новата визуална и корпоративна идентичност на електродружеството. Процесът по ребрандиране е започнал още в края на април и ще приключи за близо два месеца. Целият процес по смяната на отличителните символи на бранда обаче ще продължи години, защото старото име и логото на ЧЕЗ са били поставяни върху редица дълготрайни съоръжения, които ще бъдат подменяни поетапно.

В процеса по ребрандиране ще бъдат преобразени 29 търговски центъра и над други 100 обекта. Проектът е реализиран съвместно с агенцията Datenwerk Bulgaria, част от групата All Channels Communications, а PR обслужването от "Електрохолд" са поверили на Alfa Communications. За популяризирането на новата визия от компанията ще разчитат, както на традиционна реклама, така и на онлайн комуникация.

Още подробности за ребрандирането на "Електрохолд" прочетете тук>>>

Обявиха състава на журито на ФАРА 2022

Вече са извесни тазгодишните членове на журито на ФАРА 2022. Те са избрани на база номинации, в които е представен техният професионален опит, спечелени отличия, опит на жури на международни фестивали и конкурси, твърдят организаторите от Българската организация на комуникационните агенции (БАКА). Председател на журито на Творческия фестивал ФАРА 2022 е главният творчески директор на DDB Париж Александър Калчев.

Останалият състав на журито ще бъде разделен в три секции - Storytelling, Craft и Tactics. Членовете на Grand jury ще бъдат всички представители на трите секции, към които ще се присъединят и представители на рекламодателите, заели първите пет места в класацията "Рекламлодател на годината" на предишното издание на фестивала. Отделен ще е съставът на журито на медийния фестивал.

Целият списък на журито на ФАРА 2022 може да видите тук>>>

"Квота за българска музика в обществените медии е спасителен пояс за некадърници"

По време на обсъждане в парламентарната комисия по култура и медии в края на миналата седмица за това трябва ли да има квоти за българска музика в БНР и БНТ, депутатът от "Продължаваме промяната" Христо Петров, известен като Ицо Хазарта, заяви, че "Въвеждането на квота за българска музика в обществените медии ще бъде спасителен пояс за некадърници". Това разгневи родни изпълнители, които присъстваха на заседанието, пишат от "Дневник". Повод за изказването му даде обсъждането на законопроект за квоти за българска музика в обществените медии, внесен от "Възраждане".

Членове на комисията от "Продължаваме промяната" и "Демократична България" изтъкнаха, че в законопроекта на "Възраждане" има грешки и неточности, които трябва да бъдат отстранени, което пък предизвика ответни реплики от вносителите.

Повече подробности за репликите, разменени по време на обсъждането, от сайта на "Дневник">>>

Най-добрите комуникационни проекти в BAPRA Bright Awards бяха отличени

В края на миналата седмица Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) връчи годишните си награди BAPRA Bright Awards. Тазгодишното издание премина под надслов "Благодарение на хората". Наградите бяха журирани от 29 международни PR и комуникационни експерти. Председател на международното жури беше Пол Холмс от PRovoke Media.

Международното жури присъди приза "Агенция на годината" на d:istinkt. Второ място получи United partners, а на трето се класираха от All Channels Communication. В категория "Кампания на годината" на първо място бяха отличени две агенции: proof. за кампанията "Избери да гласуваш" и PR Play за "Заедно за повече здраве". Второ и трето място също бях присъдени на proof. за кампаниите им "бъди себе си" и "красивото за нас е ужасяващо за тях".

Всички победители може да намерите тук>>>

Дигитален бизнес

Мъск няма да купи Twitter, докато не разбере колко точно са фалшивите профили

Илън Мъск слага на пауза сделката за придобиването на Twitter, докато не получи точни данни за броя на фалшивите акаунти в социалната мрежа. Сделката "временно е в състояние на задържане", написа Мъск, и поиска доказателство, че спам акаунтите са не повече от 5%, както обяви в началото на месеца компанията. След публикацията на изпълнителния директор на Tesla и SpaceX акциите на Twitter паднаха с около 20% преди отваряне на пазара.

Плановете на Мъск за платформата включваха амбициозни промени, сред които именно премахване на фалшивите акаунти и потвърждаване на самоличността на потребителите. Милиардерът щеше да заложи и на разхлабване на регулациите за съдържанието, промотирайки платформата като трибуна на свободното слово.

Повече по темата от сайта на "Капитал">>>

Медиен бизнес

И конкурсът за генерален директор на БНТ ще е тест за управляващата коалиция

Въпреки че върху избора на човека, който ще оглави обществената телевизия, би следвало да няма никакво политическо влияние, през годините е имало различни форми, по които предпочитаният кандидат е бил "подкрепен" от властта, пише "Дневник". За управляващите до миналата година влиянието върху обществените медии беше изключително важно, което, което доведе до допълнително влошаване на медийната среда. Кандидатите за настоящия избор все още не са известни, но медиите спрягат различни имена като Сашо Диков и Камен Воденичаров.

"Има такъв народ" вече няколко пъти демонстрираха, че искат да имат водеща роля по темите, свързани с медии. От партията дори искаха да сменят предсрочно настоящия генерален директор на БНТ Емил Кошлуков. Затова на конкурса за БНТ може да се гледа като на двоен тест - ще се изкуши ли и новата власт под някаква форма да посочи бъдещия генерален директор и дали и този пост няма да създаде напрежение и спорове между партньорите в коалицията.

Цялата тема прочетете от сайта на "Дневник">>>

Павол Шалай, "Репортери без граници": Правителството вече не е враждебно към медиите, но проблемите остават

България вече не е на последно място по свобода на медиите в Европейския съюз - това показа последното издание на класацията на международната организация "Репортери без граници", публикувано в началото на месеца. По тази тема "Дневник" изпрати въпроси до Павол Шалай, директор за Източна Европа и Балканите в международната организация, който следи ситуацията с проблемите на медийната свобода в България.

По думите на Шалай в страната се наблюдава положително развитие на медийната страна, но драстичната промяна на позициите в класацията може да се обясни както с променената методология на изследването и с пропадането на други държави като Гърция и Албания. Той е обнадежден за бъдещето на медиите в страната, тъй като в последното изследване на "Репортери без граници" са наблюдавани по-малък брой нападения над родни журналисти.

Цялото интервю с Павол Шалай може да прочетете в сайта на "Дневник">>>

Свободни позиции

Тази седмица от Noble Graphics набират кандидати, с малко или никакъв опит, които искат да навлязат в света на рекламата, със своята стажантска програма. Дефицитът на Account Manager-и продължава. Nitram обявиха вакантно място за Senior Account Manager. От Уча.се също търсят свежо попълнение за Маркетинг мениджър.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал