Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 май)

Край на ератa Pepsi и Superbowl; Golden Drum 2022 тази есен в Хърватия; Кандидатите за генерален директор на БНТ; Бивши служители на телевизията се обявиха против кандидатурата на Кошлуков; Isobar Commerce и Live Area се обединяват под бранда Merkle

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Осем са кандидатите за генерален директор на БНТ

Oсем са кандидатите за генерален директор на Българската национална телевизия (БНТ), съобщиха от Съвета за електронни медии (СЕМ). Желаещите да заемат позицията имаха 24 работни дни да подадат кандидатури, но по традиция всички изчакаха до последния момент. Своите концепции по реда на приемане са подали Сашо Диков, Ирина Величкова, Сашо Йовков, Василена Матакиева, Емил Кошлуков, Венелин Петков, Красимир Ангелов и Светлана Божилова.

Членовете на СЕМ трябва да разгледат кандидатурите до 15 юни, а изслушванията на концепциите ще се проведат по график, изготвен от регулатора в рамките на два дни - 27 и 28 юни. Гласуването ще бъде на следващия ден. За избран се счита кандидат, който е получил поне три от гласовете на петимата членове на медийния регулатор.

Повече информация за всеки кандидат може да прочетете на сайта на "Дневник">>>

Бивши журналисти от БНТ поискаха Кошлуков да не бъде допускан до конкурса за директор

Журналисти, водещи и продуценти, които са работили в Българската национална телевизия (БНТ), поискаха от Съвета за електронни медии (СЕМ) да не допусне до изслушване настоящия генерален директор на телевизията Емил Кошлуков, който иска да получи втори мандат, съобщава "Дневник". Като причина посочват, че по време на тригодишното му управление "той е уронил престижа на обществената телевизия, показвал е, че е политически зависим, и е злоупотребил с власт".

В писмото си до СЕМ журналистите от групата "Да върнем БНТ на обществото" посочват 13 критерия, на които трябва да отговаря новият генерален директор. В групата влизат уволнени в мандата на Кошлуков журналисти и продуценти, сред които Камен Алипиев, Искра Ангелова, Горан Благоев, Боряна Пунчева и други.

Още по темата и всички критерии, на които трябва да отговаря бъдещият генерален директор на БНТ според гилдията, от сайта на "Дневник">>>

Агенциите Isobar Commerce и Live Area се обединяват под бранда Merkle в България

През 2020 г. комуникационната група dentsu обяви, че ще консолидира всички свои 300 агенции, включително и тези в България, в шест международни бранда с различна бизнес насоченост - Carat, dentsu X, iProspect, Isobar, dentsumcgarrybowen и Merkle. Като резултат у нас вече се обединява комуникационният бизнес на агенциите за електронна търговия Isobar Commerce и Live Area под бранда Merkle. Начело на новото обединение застава Любомир Чолаков, в момента управляващ директор в Isobar Commerce.

Целта на екипа в София е да порасне до над 400 души до края на годината от 350 в момента и офисът да се превърне в централа на Merkle в областта на електронната търговия. Вече близо 80 души с инженерен профил са били назначени от началото на 2022 г. "Това се дължи основно на клиента ни adidas. Работим върху нова версия на японския им сайт, който е огромен като бизнес", обяснява пред "Капитал" Чолаков. Портфолиото от клиенти на Merkle в България включва още АSDA, Zwilling, George.com, Walt Disney и др.

Повече по темата прочетете тук>>>

България е в топ 50 на най-посещаваните в Google Street View през 2021 г.

България е класирана на 46-о място сред най-посещаваните страни в Google Street View през 2021 г., съобщава "Дневник". Класацията се оглавява от Индонезия, САЩ и Япония, следвани от Мексико и Бразилия. Последните позиции в топ 100 заемат Узбекистан, Лаос и Малдивите.

България присъства и в топ 500 на най-посещаваните забележителности в света с храм-паметника "Св. Александър Невски" в столицата, който се нарежда на 439-о място. Другите популярни забележителности в страната са църквата "Света София"; Троянският манастир "Успение Богородично"; Рилският манастир "Свети Иван Рилски" и аквапаркът в Созопол. Класацията за изминалата година се оглавява от най-високата сграда в света - "Бурж Халифа".

Повече по темата от сайта на "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Google ще плаща на над 300 европейски новинарски сайта за съдържание

Google заяви, че е сключила лицензионни договори с 300 създатели на новинарско съдържание в Европа в усилията си да отговори на последните рестрикции на наскоро въведения закон за авторското право в Европейския съюз. Технологичният гигант коментира, че е сключил споразумения с национални, местни и специализирани новинарски издания в Германия, Унгария, Франция, Австрия, Нидерландия и Ирландия, като преговорите с много други продължават. Не става ясно нито колко търсачката ще си плаща за съдържание, нито кои ще са новинарските издания.

Съобщението идва след дълга битка на издателите на новини да накарат технологични гиганти като Google и Facebook да плащат за използването на техния труд. Европейският съюз прие Европейската директива за авторското право през 2019 г., като държавите членки сега са в процес на приемането й в националното законодателство.

Медиен бизнес

"Оркестър Калуш" продаде трофея от "Евровизия" и дари парите на украинската армия

След като спечели 66-ото издание на песенната надпревара "Евровизия" в Торино по-рано този месец, украинската група "Оркестър Калуш" продаде трофея си за 900 хил. долара, които дари на въоръжените сили на страната си, съобщава Reuters. Групата спечели тазгодишния форум със своята песен "Стефания" с безапелационна победа, подкрепена най-вече от вота на публиката. Триумфът се възприема като демонстрация на солидарност с Украйна от страна на публиката в десетки страни.

Кристалният микрофон, който получиха като награда, членовете на групата продадоха на търг във Facebook. Събраните средства ще бъдат използвани за купуването на военни дронове в помощ на украинските сили, които вече четвърти месец бранят страната си от руското нашествие.

След началото на войната Русия напусна Европейския съюз за радио и телевизия (EBU) поради "политизирането" на тази организация, което доведе и до изключването на страната от конкурса "Евровизия".

Рекламен бизнес

Край на ератa Pepsi и Superbowl

След десетилетие като водещ спонсор на събитието на NFL Pepsi се оттегля от шоуто на полувремето, стана ясно миналата седмица. Гигантът за безалкохолни напитки планира да концентрира разходите си за реклама в дигиталното пространство, тъй като аудиторията на традиционните телевизионни предавания продължава да намалява, съобщава AdAge. По данни на Pepsi 12-минутните изпълнения за последното десетилетие са показали 26 музикални изпълнители с общо 167 "Грами" и над хиляда хитови песни.

В същото време NFL вече води преговори с потенциални нови спонсори. От Националната футболна лига коментират, че ще търсят партньор, който да направи събитието "по-голямо и да го извади далеч извън 12-те минути".

Golden Drum 2022 тази есен е в Хърватия

Тазгодишното издание на международния рекламен фестивал Golden Drum ще се състои на 23 септември на живо в Ровин, Хърватия. Събитието ще се проведе в рамките на Weekend Media Festival 2022, най-големия регионален медиен фестивал. Най-добрите участници на 28-ото издание на Golden Drum ще бъдат наградени от 55-ма международни експерти от различни отрасли на индустрията. Пълния списък журито може да видите тук>>>

Кандидатите тази година ще имат възможност да се борят за награда в четири основни секции плюс една специална. Като новост в предстоящото издание ще бъдат връчени две специални награди - "Продуцентска агенция на годината" и "Дигитална агенция на годината", и ще има нова категория в една от секциите - "Творческо използване на технологиите". Всички носители на Grand Prix на Golden Drum тази година ще получат възможност и за безплатно участие в The Immortal Awards. Ранните записвания приключват на 10 юни.

Свободни позиции

Тази седмица свободни място за Art Director обявяват от guts & brains DDB, а от Yettel си търсят новобранци за Corporate Communications Trainee.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал