Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 юни)

Интервю с генералния директор на БНР; Нов директор "Маркетингови комуникации" във Vivacom; V+O Communication поема PR обслужването на Kaufland; Българският Facebook казва "не" на еврото

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Красимира Василева Хаджийска поема поста на главен оперативен директор в "Нова Броудкастинг Груп"

Промените в телевизионната група продължават. След назначаването на Стефана Здравкова за главен изпълнителен директор на "Нова Броудкастинг Груп" (НБГ), стана ясно, че Красимира Хаджийска ще поеме поста на главен оперативен директор в компанията. Хаджийска се присъединява към екипа на "Нова" преди 19 години, като за това време заема различни позиции. От 2013 г. до днес се грижи за стратегическото управление на отделите "Продажби", "Маркетинг" и PR и стои в основата на партньорствата на "Нова" с редица международни телевизионни канали като The Walt Disney Company, FOX, AXN и Discovery.

Функциите на изпълнителен директор на "Нет Инфо" поема Александър Варов. Досега той съвместяваше позициите на търговски директор и портфолио мениджър на дъщерното дружество на "Нова" и работеше по развитието на екосистемата от дигитални продукти на компанията.

Емануил Манолов поема поста на оперативен директор на "Нет Инфо". Той е част от екипа на водещата медийна и технологична компания от 2001 г. Досегашният търговски мениджър "Разпространение" на" Нова Броудкастинг Груп" Павел Благов е назначен за директор "Разпространение на съдържание и нови платформи".

Интервю | Генералният директор на БНР: Радиото отдавна е направило цивилизационния си избор

След оставката на Андон Балтаков от поста на генерален директор на БНР миналото лято СЕМ назначи Милен Митев за негов наследник. Балтаков напусна заради разногласията му с управителния съвет на общественото радио. До края на мандата на УС остават по-малко от два месеца и това е шанс да бъде предложен нов директор. В интервю за "Капитал" Митев заяви, че иска да избегне излишни спекулации по темата и не би коментирал избора си толкова рано.

В началото на мандата си Милен Митев обяви, че ще работи по дигитализирането на медията. Пред "Капитал" той коментира, че радиото има новоизградена структура, която се занимава само с нелинейните услуги. "Нарекохме я "Дигитални програми". Аз много държах в името да не се съдържа думичката "програми", защото нелинейните услуги вече са напълно равнопоставени на това, което хората са свикнали да възприемат от нас в ефир". Преди няколко седмици БНР стартира услугата за абониране за новини през социалните мрежи. В рамките на две седмици медиата е набрала 1400 абонамента, като 1150 от тях отварят страницата всеки ден. В интервюто си Митев коментира още ролята на обществените медии по време на война, заплатите в радиото и отношенията му с УС.

Целия материал може да прочетете тук>>>

Желяз Кольовски е новият директор "Маркетингови комуникации" във Vivacom

Желяз Кольовски е новият директор "Маркетингови комуникации" във Vivacom. Той има над десетгодишен опит в сферата на маркетинга, като е участвал и ръководил различни проекти в големи компании в страната, пише сайтът на "Кариери".

В новата си роля Кольовски ще има ключова позиция за реализиране на стратегията на компанията, като заедно с екипа си ще се фокусира върху повишаването на ангажираността на клиентите. Професионалният му опит включва създаване, внедряване и развитие на различни комуникационни и бранд стратегии. До момента Кольовски е заемал позиции като директор "Маркетинг" и маркетинг одит мениджър във "Винпром Пещера", маркетинг мениджър във FICOSTA и старши маркетинг мениджър в "Каменица".

Повече по темата от сайта на "Кариери">>>

V+O Communication поема обслужването на корпоративните комуникации на "Kaufland България"

От началото на месеца V+O Communication пое PR обслужването на една от най-големите вериги хипермаркети в страната - "Kaufland България". Агенцията ще се грижи за пълното комуникационно обслужване на Kaufland - корпоративни комуникации, връзки с медиите, комуникационни кампании в сферата на корпоративно социалната отговорност и стратегически кампании. Досега "Kaufland България" се обслужваше от PR агенцията Proximity Sofia, част от групата на BBDO, която продължава съвместната си работа с бранда по ключови за компанията теми в областта на работодателската марка.

"Kaufland България" избра V+O Communication за свой партньор след конкурс, в който участваха общо четири агенции, които нямат договорни отношения с конкуренти на веригата, казват пред "Капитал" от компанията. Договорът между V+O Communication и веригата хипермаркети е със срок от една година с опция за автоматично подновяване за още една.

Българският Facebook казва "не" на еврото, Twitter e твърдо "за"

През май много национални и регионални медии разглеждат въвеждането на еврото като потенциален проблем на фона на нарастващата инфлация в България. Те публикуват интервюта с политически фигури, които са против настоящия план за присъединяване към еврозоната.

Във Facebook темата е активно дискутирана, най-вече от личните профили и страниците на публични фигури и партии, особено на тези от "Възраждане". Представителите на партията защитават тезата, че приемането на еврото би било пагубно за страната, и обявяват намерението си да организират референдум. По-голямата част от анализираните Facebook потребители също са против въвеждането на единната европейска валута, друга част са също скептично настроени, но не желаят провеждането на референдум.

За разлика от мрежата на Зукърбърг обсъждането на темата за еврото в българското Twitter пространство е най-оживено през последната седмица на май, непосредствено след новината, че правителството ще одобри оперативния план за приемането на единната европейска валута, а настроенията на потребителите в социалната мрежа са предимно позитивни.

Целия анализ може да прочетете в "Темата на броя" от "Капитал">>>

Самуил Петков от Noble Graphicsще бъде сред лекторите на Cannes Lions

След като през 2016 г., още като студент, Самуил Петков участва в рекламната академия Roger Hatchuel Academy, част от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions, сега той се връща на сцената, но в ролята си на гост-лектор. Петков е първият българин, който ще бъде част от академиите Media Academy и Roger Hatchuel Academy. Той е New Business Director в рекламна агенция Noble Graphics, като през годините е работил с клиенти като Carlsberg Group, Coca-Cola, Roshen Corporation, Ewopharma Switzerland, Mr. Bricolage, Sofia Airport и Bankia. "Тази година сред впечатляващия списък от гост-лектори, като Райън Рейнолдс и Гари Каспаров, има и българско име", пишат до медиите от агенцията.

Петков е бил част от образователните програми на фестивала Cannes Lions два пъти. Именно затова е и водеща част от екипа, създал Noble Academy - българския еквивалент на медийната академия в Кан, организирано от Noble Graphics.

Дигитален бизнес

YouTube ще подлежи на отговорност за неоторизирано съдържание на платформата си, ако не се противопостави навреме

На YouTube и други платформи на Google може да им се наложи да плащат щети за авторски права за неоторизирано публикуване на съдържание, дори ако то е пуснато онлайн от трета страна, постанови Върховният съд на Германия. Платформите ще бъдат отговорни само ако не действат бързо, за да блокират достъпа, след като научат за незаконните качвания, съобщи съдът в решението си миналия четвъртък.

Казусът е част от по-широкия дебат за това какво трябва да направят онлайн платформите и социалните мрежи, за да контролират публикуването на неразрешено, незаконно или омразно съдържание, пише Reuters. YouTube заяви, че е уверен в системите, които е изградил, за да се бори с нарушаването на авторски права и гарантира, че притежателите на права ще получат справедливия си дял. Платформата обжалва решението.

Медиен бизнес

ЕС спря достъпа и до РТР "Планета"

Още три руски медии ще престанат да излъчват на територията на ЕС: "Россия RTR"/"RTR Планета", "Россия 24/Русия 24" и каналът Center International. Това включва шестият пакет от санкции на Съюза срещу Русия. Тези медии се добавят към вече спрените в началото на войната "Русия днес" и "Спутник". Според Съвета на ЕС тези медии "се използват от руското правителство за манипулиране на информацията и за насърчаване на дезинформация за войната в Украйна, включително за пропаганда, с цел дестабилизиране на съседните на Русия страни и на ЕС", съобщава "Дневник".

Разпространението на трите канала се забранява във всякакви форми - по кабел, чрез сателит, в интернет или чрез приложения за смартфони. Техните услуги и продукти също няма да могат да се продават в ЕС.

Какво още включват последните санкции на ЕС срещу Русия, може да прочетете тук>>>

Молдова спря руските новини със закон

Mолдовският парламент прие закон, забраняващ излъчването на руски новинарски програми по местните радио и телевизия, съобщава "Дневник". Съгласно Закона за информационната сигурност е забранено "препредаването по радиото и телевизията на новини, военни, политически и аналитични програми от страни, които не са ратифицирали Европейската конвенция за трансгранична телевизия". Всъщност забраната е в сила от началото на руското нахлуване в Украйна, като сега законът само я облича в правната й форма.

50% от чуждестранните програми, излъчвани по телевизията, трябва да идват от ЕС, САЩ или страни, подписали тази европейска конвенция. Така молдовските телевизионни канали ще могат да излъчват само руски филми, сериали, музикални или развлекателни програми, но не новини и актуални програми.

Още по темата от "Дневник">>>

Съдят Марая Кери за заглавието на "All I Want for Christmas Is You"

В петък Марая Кери беше подведена под отговорност за плагиатство на заглавието на нейната коледна класика от 1994 г. "All I Want for Christmas Is You", предава Reuters . Делото завежда авторът на песни Анди Стоун, който каза, че е съавтор на песен със същото заглавие, излязла пет години по-рано от песента на Кери.

Стоун иска най-малко 20 млн. долара обезщетение от певицата, нейния съавтор и Sony Music Entertainment за нарушаване на авторските му права и незаконното присвояване на заглавието на песента. Песните на Кери и Стоун имат различни текстове и мелодии. Говорители на певицата и на Sony Music не са дали коментар по темата.

Рекламен бизнес

Кралица Елизабет II отпразнува юбилея си с чай и сандвичи с анимационен герой

Британският монарх кралица Елизабет II и мечето Падингтън (детски литературен герой от книгите "Приключенията на Падингтън") участваха в специален късометражен филм, за да отпразнуват платинения юбилей на кралицата на трона. С продължителност от две минути и половина, пазеният в тайна филм, от Бъкингамския дворец, BBC Studios и Heyday Films/Studiocanal, беше показан в края на миналата седмица по BBC като част от юбилея на Нейно височество.

Участието на кралицата е сред редките й актьорски изяви. В една от сцените, заснета в Бъкингамския дворец, монархът и Падингтън обядват, като мечето с удоволствие научава, че кралицата споделя любовта му към сандвичите с мармалад. Докато любимата мечка показва на Нейно Величество, че винаги крие по един сандвич под шапката си, кралицата потвърждава "И аз също", като отваря емблематичната си чанта и добавя "Аз държа моя тук".

Свободни позиции

Тази седмица вакантна позиция за Marketing Specialist са обявили от Rakuten Viber, Marketing Claims Specialist with German търсят от Ingram Micro. Кандидатури за SMB Account Manager приемат и от httpool. В сферата на журналистиката "Капитал" си търси стажанти. Повече информация за условията и изискванията за стажа може да намерите тук>>>
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал