Големите технологични компании ще спазват новия кодекс на ЕС за борба с дезинформацията

Facebook, Twitter и TikTok ще предоставят данни от платформите си на всяка страна от съюза с цел ограничаване на разпространението на фалшиви новини

Европейската комисия е сред основните двигатели на опитите за глобален регулаторен контрол върху интернет платформите как да разпространяват новините и информацията.
Европейската комисия е сред основните двигатели на опитите за глобален регулаторен контрол върху интернет платформите как да разпространяват новините и информацията.
Европейската комисия е сред основните двигатели на опитите за глобален регулаторен контрол върху интернет платформите как да разпространяват новините и информацията.    ©  Reuters
Европейската комисия е сред основните двигатели на опитите за глобален регулаторен контрол върху интернет платформите как да разпространяват новините и информацията.    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Водещи технологични компании потвърдиха, че ще се присъединят към актуализираната версия на кодека на ЕС за борба с дезинформацията. Решението идва на фона на засилено настояване на страните от съюза за по-ефективно проследяване и премахване на потребители и групи, които разпространяват пропаганда и фалшиви новини онлайн. Facebook, Twitter, Google, Microsoft и TikTok са сред компаниите, които ще участват в новите правила на блока, съобщава Financial Times.

Това е поредният опит на ЕС да контролира властта на големите технологични компании. Европейската комисия е сред основните двигатели на опитите за глобален регулаторен контрол върху интернет платформите как да разпространяват новините и информацията.

Актуализираният "кодекс за дезинформация" ще принуди технологичните платформи да разкриват как премахват, блокират или ограничават вредното съдържание в реклами и новини. Онлайн платформите ще трябва да се противопоставят на "вредна дезинформация" чрез разработване на инструменти и партньорства за проверка на факти, които може да включват премахването на пропаганда, както и създаването на "индикатори за надеждност" върху независимо проверена информация по въпроси като войната в Украйна и Ковид-19.

Страна по страна

Големите технологични групи ще бъдат принудени и да предоставят разбивка на усилията си в отделните страни членки, вместо да предоставят данни за цяла Европа, както правеха досега. Досега платформите се противопоставиха на подобен ход, но националните регулатори поискаха по-конкретни данни, за да могат по-добре да се насочат към тези, които разпространяват дезинформация в отделни държави.

Според Вера Йоурова, заместник-председател на Европейската комисия, отговарящ за ценностите и прозрачността, "за да се отговори ефективно на дезинформацията, има нужда от данни, специфични за всяка държава и съответния в нея език. Знаем, че дезинформацията е различна във всяка страна и големите платформи ще трябва да предоставят по-смислени данни, които ще позволят да се разбере по-добре ситуацията на ниво държава".

Кодексът с доброволно участие беше въведен за първи път през 2018 г., но се очаква да бъде публикувана актуализирана версия в четвъртък с 30 подписали, включително големите технологични компании от Big Tech.

Йоурова добавя, че разпространението на руска пропаганда след инвазията в Украйна е един от двигателите на дискусиите за развитие на кодекса. "Действията на Русия помогнаха за оформянето на кода за борба с дезинформацията. След като започне да функционира, ще бъдем по-добре подготвени да се справим с дезинформацията, идваща също и от Русия".

Кодексът за дезинформация представлява малка част от усилията на ЕС за увеличаване на контрола върху Big Tech. Той ще е част от Закона за цифровите услуги, който ще принуди водещите технологични компании да контролират своите платформи по-агресивно за незаконно съдържание. Платформи, които не спазват правилата, рискуват да бъдат изправени пред глоби в размер на до 6% от глобалния им оборот.

Новите изисквания ще принудят технологичните компании да предоставят други подробни данни, като например броя на премахнатите ботове, на системите за изкуствен интелект за премахване на фалшиви новини и броя на модераторите на съдържание, разпределени по държава. Платформите също ще трябва да инвестират в инструменти за "идентифициране и маркиране на дезинформацията", разпространявана чрез техните услуги.

Все още няма коментари
Нов коментар