Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 юни)

Изборът за шеф на БНТ продължава; БНР с нов Обществен съвет; медиите засилват половото неравенство; природозащитници протестират на Cannes Lions; Интервю с Мат Фотрел; Конференция "Технологии срещу дезинформацията"

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Изборът за нов генерален директор на БНТ - първият тест за Съвета за електронни медии

Вчера и днес тече изслушването на кандидатите за генерален директор на БНТ, съобщава "Дневник". През годините е имало различни форми, по които предпочитаният кандидат е бил "подкрепен" от правителството, но сега не е ясно как ще бъдат разпределени гласовете на членовете на регулатора (трима избрани от парламента, двама с президентска квота) с управление в оставка. Кандидатите са осем - някои от тях вече са се явявали в други конкурси за същата позиция. Сред тях е и настоящият генерален директор Емил Кошлуков. В събота БНТ съобщи, че синдикатите в обществената телевизия са изслушали петима от осемте кандидати. След изслушването и след анонимно допитване до зрителите на сайта на БНТ над 70% одобрение е събрал настоящият директор Кошлуков.

Пред регулатора вчера се изправиха бившият журналист Сашо Диков, режисьорът Ирина Величкова, членът на обществения съвет на БНТ Василена Матакева, а днес на ред са Емил Кошлуков, бившият директор на bTV новините Венелин Петков, бившият директор на БНР Радио Кърджали Красимир Ангелов и доц. д-р по телевизионна журналистика в СУ "Св. Климент Охридски" Светлана Божилова. Съветът за електронни медии ще дискутира и избере новия директор в сряда.

Цялата тема от сайта на "Дневник">>>

БНР с нов Обществен съвет

Управителният съвет (УС) на БНР гласува в края на миналата седмица новия състав на Обществения съвет на медиата. Общественият съвет е консултативен съвет към радиото, създаден с цел да защитава обществените интереси при разпространението на програмите на медиата. В новия му състав влизат бившият директор на департамент "Радио" на Европейския съюз за радио и телевизия (EBU) Райна Константинова, Петър Галев, бивш директор на на програма "Хоризонт", журналистът от БНР Юлия Гигова и Милена Димитрова, дългогодишен журналист и член е на Управителния съвет на медийната организация SEEMO. Доскоро съветът се ръководеше от д-р Милен Врабевски.

"На фона на динамично променящата се обществено-политическа ситуация е от особено значение БНР да има силен и ангажиран Обществен съвет, който да подпомага изпълнението на обществените функции на медията", аргументира предложенията си за членове на Обществен съвет генералният директор на БНР Милен Митев.

PR обслужването на "Каменица" се поема от d:istinkt, а together& ще работи върху творческия процес

След проведен конкурс агенциите d:istinkt и together& ще са новите комуникационни партньори на бирения бранд "Каменица". Медийната агенция d:istinkt ще отговаря за PR кампаниите на компанията - ще управлява корпоративния и бранд имидж и нейните марки, корпоративната социална отговорност и кризисната комуникация на бранда. Творческият процес се ръководи от агенцията together&.

Конференцията "Технологии срещу дезинформацията"

Конференцията "Технологии срещу дезинформацията" ще се проведе на 5 юли 2022 г. и ще даде възможност на технологични експерти и информационни специалисти да дискутират върху проблемите при откриване и проследяване на дезинформацията, какви решения могат да предоставят новите технологии и кои са инструментите за проверка на фактите.

Събитието ще бъде разделено на два панела - технологичен и практически. Предвидена е и дискусия, по време на която лекторите ще отговарят на въпроси. Сред панелистите ще бъдат и Никола Тулечки, експерт по данни в Ontotext, Денис Тейсу, главен редактор на Medialab, Агенция "Франс прес", Росен Босев, журналист в "AFP Провери". Конференцията е организирана от софтуерните компании Ontotext и Identrics и института за изследване на големи данни към Софийски университет GATE и ще се проведе в хибриден вариант - на живо в София и онлайн в Zoom.

Повече подробности и формуляр за участие, може да откриете тук>>

Катя Василева ще отговаря за развитието на комуникациите на БНР

Катя Василева, водещ на предаването "Ритъмът на столицата", излъчвано по ефира на програмата на Българското национално радио "Радио София", вече ще отговаря и за развитието на комуникациите на медиата. Нейна задача ще бъде да развива имиджа на радиото като медиа с висока степен на обществено доверие и водеща културна и образователна институция. Василева е създател и водещ на подкаста "257 podcast". Тя има дългогодишен професионален опит в интегрираните комуникации, стратегическо планиране и реализация на PR и рекламни кампании, изграждане на брандове.

Повече от 20 години Катя Василева е част от комуникационния екип на Международния "София филм фест". От 2009 до 2016 г. е главен експерт "Маркетинг" в дирекция "Реклама, маркетинг и издателска дейност" на БНР. Била е PR на Българския спортен тотализатор, а преди това е част от екипа на "Жокер медиа".

Дигитален бизнес

Telegram пуска платени услуги, след като отчете 700 млн. активни потребители

Приложението за криптирани съобщения Telegram се похвали с над 700 млн. активни потребители на месечна база и обяви, че пуска платени услуги в опит да монетизира растящия си брой потребители. Чрез абониране за Telegram Premium потребителите ще отключват удвоени лимити, качвания на файлове до 4GB, по-бързо изтегляне и други. Цената на абонамента ще варира в зависимост от местоположението. За българските потребители тя е 10.99 лв. на месец.

По данни на Bernstein от началото на годината Telegram изпреварва Messenger по нови изтегляния в световен план и е на второ място след WhatsApp сред най-популярните приложения за изпращане на съобщения.

Повече по темата тук>>>

Медиен бизнес

Мат Фотрел, FT: Около 60-70% от приходите ни са от платени абонаменти

Мат Фотрел е вицепрезидент на Financial Times US от 2018 г. насам и отговаря за развитието на изданието на американския пазар. Управляващ директор е и на групата FT Specialist с портфолио от 17 бизнес и финансови издания, сред които The Banker. В свое интервю за "Капитал" Фортел коментира, че медиите трябва да намерят баланса между това от какво се интересуват хората и кое е важно. По думите му, хората вече са се изморили от темата с войната в Украйна и ако следват данните от трафика, редакторите на медии трябва да изместят темата на заден план, но важността й не бива да се пренебрегва.

Фотрел коментира още, че бизнес моделът и приоритетна метрика за FT e ангажираността на потребителите, за които спомагат и печатният формат на изданието. Високото внимание на читателите довежда медиата до 1.2 млн. платени абонаменти и привлича повече рекламодатели. С повече от 300 журналисти, следващата цел на FT е да привлече абонати и от другите издания на групата, заяви още Мат Фотрел.

Цялото интервю може да прочетете тук>>>

Проучване на ООН: медиите не се борят срещу половите стереотипи, дори напротив

Проучване на Организацията на ООН за равенство между половете и Unstereotype Alliance, асоциация между лидерите в индустрията, които се борят срещу вредните стереотипи в рекламата, установи риск от повишаване на неравенството между половете. Обхващайки 20 хил. души в 20 държави, проучването показва особено притеснителни статистики, като спада в отношението към домашното насилие в световен план.

За тези явления, оказва се, допринасят и медиите, които според 68% от респондентите често показват жените като домакини и майки, а 72% от запитаните са посочили, че мъжете продължата да се показват като водещите фигури в семейството и успешни бизнесмени (с 20% повече от последното проучване). Само половината запитани (54%) отговарят, че отношението е било толкова неравноправно и през 2018 г.

Рекламен бизнес

Протест за околната среда прекъсна церемонията по откриването на рекламния фестивал Cannes Lions

Активистът на "Грийнпийс" Густав Мартнър, и носител на награда от фестивала Cannes Lions за постижения в рекламата, прекъсна церемонията по откриването на тазгодишното събитие, за да призове от сцената рекламните агенци, да спрат да работят с индустрията за изкопаеми горива, да спрат популяризирането на замърсяващи продукти и да не се превръщат в източник на дезинформация относно климата.

Цитат на Мартнър се появи в сайта на природозащитната организация: "Като бивш ръководител на творческа агенция, познавам силата на рекламата. Работата ми беше да използвам идеите си, за да помогна на замърсителите да продават продукти, които убиват планетата. Твърде дълго рекламните агенции бягаха от отговорностите си към климатичната криза, сега трябва да прекъснат връзките си с индустрията на изкопаемите горива".

Свободни позиции

Тази седмица от proof. са обявили редица вакантни места за Intern Copywriter, Junior Copywriter, Copywriter и Motion Graphic Designer. За позициите може да се кандидатства на [email protected] От Rakuten Viber също търсят кандидат с малък опит за ролята на Public Relations Intern.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал