Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (5 юли)

Емил Кошлуков остава начело на БНТ; Рекламните тенденции на Cannes Lions; Интервю с вицепрезидента на Disney за ЦИЕ; Турция забрани Deutsche Welle и защо McDonald’s разположи гигантски люлки в Дубай

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Емил Кошлуков остава начело на БНТ

В края на миналата седмица Съветът за електронни медии (СЕМ) не успя да избере генерален директор на Българската национална телевизия (БНТ). Пред регулатора се явиха осем кандидати, като основните претенденти бяха настоящият шеф на телевизията Емил Кошлуков и бившият на новините в bTV Венелин Петков. Нито един от тях не събра необходимите три от пет гласа и по този начин за неопределен период БНТ ще се ръководи от Кошлуков, макар неговата кандидатура да беше подкрепена само от един от членовете на съвета - Галина Георгиева, а четирима бяха против. Двамата представители на президента в регулатора - Габриела Наплатанова и председателят Соня Момчилова, гласуваха "въздържал се". Венелин Петков получи два гласа в своя подкрепа от двама от представителите на парламента - Пролет Велкова и Симона Велева.

"Дневник" отправи въпроси на Велкова, както и до председателя на регулатор Соня Момчилова. Велкова обяви, че не се гордее с резултата от конкурса, докато Момчилова зае обратната позиция.

Президентската квота в СЕМ остави Кошлуков в БНТ

След три последователни гласувания в рамките на сегашния СЕМ той не успя да постигне консенсус. За подобен сценарий, с който Емил Кошлуков да остане на поста, в медийните среди се говореше от седмици. Дали ще се случи зависеше основно от гласуването на Соня Момчилова и Габриела Наплатанова, които са членове на съвета от президентската квота. Така Радев на практика има най-силното влияние в регулатора, тъй като останалите трима членове са от парламентарната квота, номинирани от три различни партии.

Още в самото начало на процедурата бившата журналистка от бТВ Габриела Наплатанова от квотата на президента обяви, че принципно подкрепя Венелин Петков, но ще гласува "въздържал се", за да не влезе в конфликт на интереси. Подобно обяснение не издържа на логиката на изпращането й в СЕМ, чиято задача е да осигури професионално управление на обществените медии. Нещо повече - с този аргумент никой журналист не би следвало да попада в съвета, защото по силата на професията си би познавал някой от кандидатите.

Другият член на регулатора от квотата на Радев - Соня Момчилова, пък се извини на Кошлуков за критиките, които в годините е отправяла към него.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Хилда Баръмова стана заместник управляващ директор на Publicis Dialog

Хилда Баръмова стана заместник управляващ директор на Publicis Dialog, част от комуникационната група "Publicis Groupe България". Хилда Баръмова ще отговаря за развитието на екипа на агенцията и клиентите. На тази позицията тя ще докладва на Йордан Кумчев, управляващ директор на Publicis Dialog.

Преди 14 години Баръмова започва работа в "Publicis Groupe България" като асистент и минава през различни позиции в компанията. Тя има магистър по маркетинг от Университета за национално и световно стопанство в София.

Дигитален бизнес

Кахабер Абашидзе, Disney: Очакваме Disney+ да има до 260 млн. платени абонати

Стрийминг платформата Disney+ стартира в България в средата на юни. Цената ѝ е 7.99 евро на месец или 79.90 евро за годишен абонамент. В България Disney+ предлага над 900 филма, повече от 600 сериала и 180 ексклузивни оригинални продукции от Disney, Pixar, Marvel и други.

Кахабер Абашидзе отговаря за бизнеса на The Walt Disney Company за Централна и Източна Европа (ЦИЕ) от 2019 г. В интервю за "Капитал" той коментира очакванията и целите, които компанията си е поставила за българския пазар. "Споделяме само таргетите на глобално ниво. Очакваме Disney+ да има между 230 и 260 млн. платени абонати по света до края на фискалната 2024 г. Поглеждайки настоящия брой абонати и числата от първите дни на Disney+ в региона, съм сигурен, че целта ни е постижима."

Цялото интервю на вицепрезидента на Disney за ЦИЕ пред "Капитал" тук>>

Statista:Възрастните предпочитат по един епизод на седмица от любимото си предаване

Възходът на стрийминг услугите не само промени начина, по който съдържанието се доставя на потребителите, но и начина, по който то се консумира. Докато традиционните телевизионни канали пускат нови епизоди на предаванията си по модела "епизод на седмица", услугите за стрийминг често предоставят на потребителите достъп до цели сезони наведнъж, позволявайки им да гледат, когато пожелаят.

Проучване на Statista показва, че на въпроса как обичат да потребяват епизодите на любимите си предавания, огромно мнозинство казват, че предпочитат да гледат няколко епизода на ден, докато само един на петима респонденти предпочита стария график. Значителна разлика в отговорите има между поколенията: докато младите са свикнали "всичко, което може да се изгледа", по-възрастните са малко по-търпеливи и е малко вероятно да гледат няколко епизода наведнъж.

Медиен бизнес

Турция забраниDeutsche Welle и Voice of America

Германските и американските медии Deutsche Welle и Voice of America вече са недостъпни в Турция за потребители, които не използват VPN. Медийният регулатор в страната обяви, че те нямат съответен лиценз за работа.

Турският Върховен съвет на радио и телевизия (RTUK) изпълни решение от февруари, което изисква от международните медии, които излъчват видеосъдържание на турски онлайн, да кандидатстват за лиценз за излъчване на телевизионен сигнал. Съд в Анкара постанови ограничаване на достъпа до сайтовете на двете финансирани с публични средства медии, пише "Дневник". От Deutsche Welle заявиха, че не отговарят на изискването за лицензиране, защото то "би позволило на турското правителство да цензурира редакционно съдържание". "Медиите, лицензирани в Турция, са задължени да изтриват онлайн съдържание, което RTUK тълкува като неподходящо. Това е просто неприемливо за независим оператор", заяви Петер Лимбург, генерален директор на DW.

Повече по темата може да прочетете в "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Рекламните тенденции на Cannes Lions 2022 - социална ангажираност и метавселена

След пандемичната двегодишна пауза най-големият рекламен фестивал Cannes Lions се завърна във физическия си формат и огря бреговете на Южна Франция с целия блясък на индустрията. Програмата не разочарова откъм количество, но и не изненада откъм качество на съдържанието. Сред най-често дискутираните теми по време на събитието бяха глобалните предизвикателства пред индустрията, войната в Украйна, натискът на технологиите, работата с данни и новите тенденции за задържане ангажираността на служителите.

Тази година за фестивала в Кан бяха подадени 25.5 хил. заявки от 87 държави - спад с близо 18% спрямо последното издание на форума през 2019 г. За първи път в историята на фестивала индийската агенция Dentsu Creative, базирана в Бенгалуру, спечели титлата "Агенция на годината" заради кампанията си Unfiltered History ("Нефилтрирана история"). Базираната в Ню Йорк агенция We Believers грабна приза "Независима агенция на годината". Burger King спечели наградата "Креативен бранд на годината".

Повече за отличените кампании и как е преминал фестивалът през погледа на български рекламисти, може да прочетете тук>>>

McDonald's разположи гигантски златни люлки на плажовете в Дубай

След като Adidas спечели Grand Prix за "Външна реклама" на фестивала в Кан с инсталацията си Liquid Billboard, изглежда, монтирането на платформи по дубайските плажове се превръща в тенденция. Американската верига заведения за бързо хранене постави люлки под гигантски златни арки на плажовете в Дубай на четири места в града. Според марката инсталациите ще напомнят на минувачите за "радостта от играта".

"Люлките под най-известното лого в света предизвикват усмивки у хората. Всички ние имаме детски спомени от McDonald's и инсталациите ни помагат да си припомним детските ни радости" каза Уалид Факих, главен изпълнителен директор на McDonald's UAE.

Свободни позиции

Тази седмица от Nexo са обявили вакантни позиции за Direct Marketing Specialist и Creative Copywriter. От Global American Business Institute търсят кандидати с малко опит за Junior Digital Marketing Trainee, а от TELUS International си търсят човек за позицията Social Media Content Review Analyst with Spanish and English.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал