Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 юли)

"Допълнителният мандат" на Кошлуков в БНТ се увеличава още; Квота за българска музика по БНР и БНТ; Петьо Блъсков и "Труд медия" осъдени за руска пропаганда; Оттеглянето на Мъск от сделката с Twitter и интрервю с Йорг Риоми, главен творчески директор на Publicis Groupe за ЦИЕ

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Комисията по култура прие квотата за българска музика по БНР и БНТ

Комисията по култура в парламента в петък прие на първо четене с 10 гласа "за" и 2 "против" законопроекта на партия "Възраждане" за квотите за българска музика в ефира на БНТ и БНР, съобщи "Дневник". Текстовете предвиждат най-малко 60% от музиката от 6.00 до 20.00 часа, която се излъчва по националните радио и телевизия, да е на български език и да е създадена от български автори. През нощта изискването е за 50% българска музика.

Още при представянето на идеите за законопроекта депутатът от "Продължаваме промяната" Христо Петров, популярен като Ицо Хазарта каза, че квотите са "спасителен пояс за некадърници" и отбеляза, че голяма част от съвременна българска музика няма стойност. Генералният директор на БНР Милен Митев заяви, че радиото като обществена медия е готово да подкрепи по всевъзможни начини на българската музика.

Цялата тема от сайта на "Дневник">>>

"Допълнителният мандат" на Кошлуков в БНТ се увеличава още

След провала на конкурса за избор на нов генерален директор на БНТ членовете на Съветът за електронни медии (СЕМ) обявиха, че ще започнат нов "още идната седмица". Миналата седмица обаче в публичното пространство се появи неясно съобщение, което гласеше, че СЕМ не може да обяви нов конкурс, тъй като резултатите от предишния са обжалвани.

На заседанието в четвъртък председателят на регулатора Соня Момчилова се мотивира, че документът, с който регулаторът е известен за обжалването, е постъпил късно в сряда и до заседанието на СЕМ тя не е успяла да се запознае с него.

Така до гласуване на начало на нова процедура не се стигна. Отлагането ѝ беше прието с 4 гласа "за" и "един против".

Как се стигна дотук и какво следва може да прочетете тук>>

Кремена Георгиева е новият мениджър "Корпоративни комуникации" в "Kaufland България"

Кремена Георгиева е новият мениджър "Корпоративни комуникации" в "Кауфланд Бългapия". Тя щe oтгoвapя зa cтpaтeгичeскoтo планиране и управление нa публичния имидж на компанията.

Георгиева има общо над 15 години професионален опит в областта на връзките с обществеността на ръководни позиции в Министерството на труда и социалната политика, Министерството на околната среда и водите и Столична община. Новият мениджър в "Кауфланд" има бакалавърска степен по специалност "Връзки с обществеността" от СУ "Св. Климент Охридски", доктор по убеждаваща комуникация и е хоноруван преподавател в Нов български университет.

Иван Янакиев ще е новият председател на БДВО от догодина

Иван Янакиев поема ръководството на Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО) от началото на 2023 г. Това стана ясно след редовното общо събрание на дружеството, което се проведе миналата седмица. Янакиев ще поеме поста след края на мандата на Анита Петкова-Бедин. Той е собственик и основател на Propaganda Group и има 17-годишен опит в областта на корпоративните комуникации, маркетинга и връзките с обществеността. През последните няколко години той е бил управляващ директор на Аll Channels.

В управителния съвет запазват позициите си Гергана Иванова, Десислава Еленкова, Диляна Йорданова, Иван Янакиев и Елена Спирина, както и Анита Петкова-Бедин след оттеглянето си от председателското място. Към тях се присъединява Жанета Дядовска на мястото на Едуард Цветанов, който се оттегля по служебни причини.

Технологични компании се обединяват с решения срещу дезинформацията

Последните решения за борба срещу дезинформационното съдържание в интернет бяха представени от технологични специалисти и медийни експерти на конференцията "Технологиите срещу дезинформацията". На срещата хората от бранша обсъдиха мерките срещу фалшивите новини покрай войната в Украйна, дезинформацията около Covid-19 и фабриките за интернет тролове. Акцентът падна върху ролята на изкуствения интелект и използването на големи бази данни в откриването на невярна информация.

Събитието беше открито от Божидар Божанов, министър на електронното управление в оставка, който изтъкна, че "Пропагандата и всички подобни наръчници на Кремъл от Студената война, са си факт от много отдавна. Въпросът е, че в момента имаме технологичен слой, чрез който се разпространява тя. И следва решението на проблема също да бъде технологично или отчасти поне." В резултат обществото може лесно да бъде радикализирано от определени политически групи с цел постигане на конкретни политически цели.

Как премина цялата конференция, повече тук>>>

Съдът осъди Петьо Блъсков и "Труд медия" за тормоз чрез руска пропаганда

Главният редактор на "Труд" Петьо Блъсков и медията, оказва се, са упражнили тормоз върху групи от българското население чрез разпространяване на материали от руската преса, съобщава "Дневник". Това става ясно от решение на Административен съд София-град, което постановява, че статията от 2019 г. "Педерастите в САЩ бият тревога" е дословно преведена и публикувана в медията от руската РИА "Катюша". С матеиала "Труд" е създал "внушения спрямо хората c различна сексуална ориентация, които неминуемо засягат достойнството им и създават враждебна, унижаваща и обидна среда".

С решението на съда са били наложени и принудителни административни мерки на "Труд медия", сред които да въведе правила за недопускане на дискриминация в работата на журналистите.

Повече по казуса четете в текста на "Дневник">>>

Нери Терзиева е обявена за почетен гражданин на Пловдив

В края на миналата седмица Общинският съвет на Пловдив прие с пълно единодушие Нери Терзиева да бъде обявена за почетен граждани на Пловдив за изключителния ѝ принос към издигането авторитета и престижа на града в национален и международен мащаб, съобщи БТА. Известната телевизионна журналистка почина в началото на миналия месец на 70-годишна възраст. Общинските съветници почетоха с минута мълчание паметта ѝ.

Повече за живота и дейността на Терзиева от сайта на "Дневник">>>

Дигитален бизнес

Оттеглянето на Мъск от сделката с Twitter поставя началото на дълга съдебна битка

Илън Мъск оттегли офертата си за 44 млрд. долара за закупуване на социалната платформа Twitter след продължила няколко месеца сага. Решението на основателя на Tesla разтърси пазара и постави началото на дълга съдебна битка. Мъск няма да купи Twitter, докато не разбере колко точно са фалшивите профили и спам акаунтите в платформата, за които Twitter твърди, че са около 5% от над 200 млн. потребители, но Мъск смята, че делът им е по-висок.

Председателят на борда на социалната мрежа Брет Тейлър каза късно в петък, че компанията ще заведе дело в съда в щата Делауеър, за да принуди Мъск да сключи сделката. Това може да коства на основателя на Tesla глоба от 1 млрд. долара за отказа от споразумението.

Цялата сага "Мъск vs. Twitter" може да проследите тук>>>

TikTok се отказва да разширява електронната си търговия в Европа и САЩ

Китайското приложение за споделяне на кратки видеа TikTok обяви, че преустановява намеренията за развиване на бизнеса си с електронна търговия в Европа и САЩ. Новината идва година след като компанията представи TikTok Shop на територията на Обединеното кралство, като незадоволителните резултати са и причината за отказа от разширяване.

Пазарът във Великобритания беше първият извън Азия, на който компанията започна да предлага подобни услуги. Продуктът дори беше предложен наскоро в Тайланд, Малайзия, Виетнам и Индонезия, но бизнесът не дава необходимите резултати. Немалка роля за това има и Financial Times, които направиха публична информацията за напускането на много от служителите на английското поделение. Причината била "агресивната работна обстановка", която налагали китайските шефове.

Още по темата може да прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Йорг Риоми, Publicis Groupe: Рекламистите трябва да разрастват бизнеса на клиентите, а не да спасяват света

Йорг Риоми е главен творчески директор на Publicis Groupe за Централна и Източна Европа и управлява творческите процеси на агенциите от групата на 14 пазара. За работата си е печелил множество награди, сред които Cannes Lions и Golden Drum. Риоми беше и сред лекторите на тазгодишното издание на българския рекламен фестивал ФАРА и говори на тема "Как да избегнем превръщането на рекламните фестивали в събития за преследване на награди".

В интервю за "Капитал" той коментира, че "рекламистите в България имат по-скоро негативен подход, като казват, че не могат да направят определена кампания или че клиентът им няма да разреши". По думите на Риоми именно сложните задачи носят бизнес и "плащат заплатите в агенцията". Творческият директор на Publicis Groupe за ЦИЕ коментира още, че социалните про боно рекламни кампании са лесни за изпълнение. "Ако правиш кампании за социални каузи с идеята да спечелиш награда, тогава не правиш нещо добро за обществото, а го експлоатираш".

Цялото интервю може да прочетете тук>>>

Камион на Burger King обвини Борис Джонсън в "твърде много лъжи"

Часове след като премиерът на Обединеното кралство Борис Джонсън обяви оставката си, камион на Burger King премина покрай парламента и "Даунинг стрийт" 10 със слоган, осмиващ управлението на досегашния лидер.

Текстът отстрани на камиона гласеше: "Оказва се, че има такова нещо като твърде много Whoppers". Whopper е името на най-популярния бургер във веригата за бързо хранене, както и британски жаргонен термин за лъжа. Текстът и логото на Burger King са оформени като числото "10", докато черният фон изглежда имитира емблематичната врата на "Даунинг стрийт" 10, където живее Джонсън.
Свободни позиции

Тази седмица "Икономедиа" търси журналисти за сайта на "Капитал Кариери", а A Data Pro си търсят специалист за Media Analyst with English and Chinese/Polish/French. От творческа агенция HUMAN са обявили свободно място за Copywriter с "поне малко опит и голямо желание".
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал