Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 юли)

Известни са номинираните реклами на наградите "Еми"; БАКА с нов УС; СЕМ отхвърли предложението за УС на БНР; All Channels с мащабно проучване на индустрията; Netflix предвижда ръст на клиентите; Независимата руска телевизия "Дождь" отново в ефир

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Българската асоциация на комуникационните агенции избра почти нов УС

Лятото започна с мащабно обновяване в редиците на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). След провеждането на редовно общо събрание на организацията през юли беше избран почти изцяло нов управителен съвет, в който не влизат дългогодишни предишни членове. Творческият партньор на агенцията Noble Graphics и досегашен зам.-председател на БАКА Чавдар Кенаров вече е председател на асоциацията и сменя на поста Ненад Лозович, управляващ партньор в New Moment New Ideas.

От общо седем души в управителния съвет БАКА посреща пет нови комуникационни специалисти. Новите попълнения в състава с мандат от 2022 до 2025 г. са Весела Апостолова-Джелебова от Publicis Groupe Bulgaria, Емилия Стефанова от All Channels Communication, Йордан Жечев от агенцията guts&brainsDDB, Мария Григорова от NEXT-DC, Радослав Бимбалов от The Smarts. От предишния състав на УС в новия остават София Пенева, изпълнителен директор на Graffiti BBDO Group, и Чавдар Кенаров, който логично застава начело на организацията.

Какви са очакванията на Чавдар Кенаров и на едно от новите попълнения, Емилия Стефанова, може да прочетете тук>>>

Медийният регулатор не одобри предложенията за управителен съвет на БНР

Съветът за електронни медии (СЕМ) не утвърди предложените от генералния директор на Българското национално радио (БНР) членове за управителен съвет на обществената медия, съобщи сайтът на "Дневник". С два гласа "въздържал се" и три "за" номинираните - журналистът Валери Запрянов, Албена Миланова, настоящият член на съвета Димитър Димитров и музикантът Теодосий Спасов, не бяха одобрени. За да бъдат избрани, е необходима подкрепа от четири от пет гласа от членовете на регулатора.

Сред мотивите на въздържалите се Симона Велева и Пролет Велкова (избрани наскоро от парламента, съответно по предложение на "Продължаваме промяната" и "Демократична България") бяха, че имената са били представени по непрозрачен начин и прекалено късно. Велева изказа съображения и срещу номинирания Димитър Димитров, който е бил член на управителния съвет по времето на отстранения Светослав Костов (когато сигналът на БНР беше спрян за известно време).

Още по темата и коментар на директора на БНР, от сайта на "Дневник">>>

Агенция "ОТДО консулт" е новият корпоративен комуникационен партньор на "Нестле България"

Избора от компанията направиха след тримесечен подбор. На базата на вътрешни номинации на агенции, работещи до момента на проектен принцип с "Нестле" и задание за разработване на стратегия по конкретен казус, бяха отсяти и тримата финалисти All Channels, Intelday Solutions и "ОТДО консулт". "Не търсим единствено външна експертиза, а разчитаме да намерим дългосрочен партньор", коментира Нели Ангелова, мениджър комуникации на "Нестле Югоизточен пазар".

Агенция "ОТДО консулт" е независима PR агенция на българския пазар с 15-годишен опит. Сред клиентите на агенцията са още L'Oreal, EOS, Нарру, Vivacom, ЕMAG и "Каменица".

За рождения си ден All Channels Group представиха мащабно проучване на индустрията

По повод 20 години от създаването й творческа агенция All Channels Group представи авторско проучване на нагласите на българските потребители спрямо няколко основни световни тренда в рекламата. Резултатите от агенцията споделиха в началото на юни на онлайн събитието "Видима, невидима промяна". Сред разискваните теми бяха Beta/Meta/Verse (какви са нагласите и очакванията на българите към метавселената?); "Устойчиво пробуждане" (нулеви емисии, екологично, социално и корпоративно управление у нас); "Нищо лично, просто данни?" и Welcome to the digital jungle (ключови елементи във всеки етап от консуматорската пътека).

Част от данните установяват, че по-младите хора са по-склонни да платят за продукт, който опазва околната среда. Други показват, че девет от десет души са посещавали различни онлайн събития, но определено по-младите предпочитат този тип комуникация и работата от вкъщи. Всички презентации от събитието и данните от проучванията може да откриете на специално създадения уебсайт - в аудио- и видеоверсия.

Христа Георгиева и Христиана Забунова с нови позиции в Wunderman Thompson Sofia

В края на миналата седмица на Facebook страницата си Wunderman Thompson Sofia обяви Христиана Забунова като новия творчески директор, а Христа Георгиева като новия Head of Art в агенцията. Ден след това стана ясно, че те ще заместят Иван Тотев и Димитър Стефанов, които заедно напускат Wunderman Thompson. Също чрез Facebook пост Тотев коментира: "За нас с Димитър Стефанов след този край идва друго начало, но за него скоро." Тотев благодари на агенцията и пожела успех на новоназначените си колеги. В дългия си пост той отбеляза също: "Mрежата на Wunderman Thompson ни позволи да си колаборираме с други агенции по глобални питчове и ни показа, че всъщност в България не сме деветата дупка и тоя Запад, дето все комплексирано го преследваме, всъщност не е толкова далеч."

Разрешиха на Google да заснеме София, Варна и Пловдив от въздуха

Google започва облитания над България, за да актуализира базата си данни, стана ясно в края на миналата седмица. За последно подобно заснемане от Google е извършвано през 2016 г. Обичайно снимките за Google Maps се правят чрез коли и с дрон, докато снимките за Google Earth се правят по-рядко. Това съобщиха от Гражданска дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", която е разрешила извършването на полети за аерофотозаснемане в българското въздушно пространство.

Полетите ще започнат на 23 юли в района на Пловдив. Те ще продължат до 30 септември 2022 г., като ще обхванат и градовете София и Варна. Планирано е самолетите да летят на височина над 1000 метра в зависимост от метеорологичните условия. "Този тип полети са специфични и налагат многократно прелитане над посочените населени места", обясняват от РВД.

Повече по темата тук>>>

Дигитален бизнес

Netflix предвижда ръст на клиентите през третото тримесечие

Акциите на Netflix, които паднаха с приблизително 67% тази година поради опасения за дългосрочните перспективи на компанията, се повишиха във вторник, след като компанията съобщи, че ще се върне към ръст на потребителите си през третото тримесечие на годината. Netflix прогнозира новите потребители за периода юли - септември да достигнат 1 млн., което обаче остава доста под очакванията на анализатори от близо 2 млн. Въпреки това приходите на компанията бележат ръст най-вече заради поскъпването на американския долар.

Опасенията за края на стрийминг услугите изглеждат преодоляни. Резултатите показват, че наистина Netflix се е лишила от 1.3 млн. клиенти в САЩ и Канада през второто тримесечие и от 770 хил. в Европа, Близкия изток и Африка, но това е било компенсирано от привличането на близо 1.1 млн. потребители в Азиатско-Тихоокеанския регион.

Повече по темата от сайта на "Капитал">>>

Twitter срещу Мъск - едно на нула за компанията

Наскоро "Капитал" направи обобщение на продължаващата вече половин година сага "Мъск - Twitter", която е толкова динамична, че вече има последвало развитие. Последно Twitter заведе дело срещу Илън Мъск, с което настоя съдът да задължи милиардера да завърши придобиването на компанията при предварително договорените условия. В края на миналата седмица съдът постанови, че делото ще се състои през октомври. Съдът в щата Делауер се обяви за бързо решение по случая. Обещаните кратки срокове са победа за социалната мрежа, тъй като Мъск настояваше процесът да е през февруари, за да има време за задълбочено разследване относно броя на фалшивите и спам акаунтите в платформата.

Въпросът дали оповестените от Twitter данни надценяват реалния брой на потребителите е ключов за делото. Именно с този аргумент Мъск се отказа от сделката. Според компанията милиардерът е длъжен да извърши придобиването на уговорената цена 44 млрд. долара. Прекомерното отлагане би нанесло щети на бизнеса и застрашава финансирането на сделката.

Цялата тема и какво очаква собственикът на Tesla, прочетете тук>>>

Медиен бизнес

Независимата руска телевизия "Дождь" се върна в ефир, но не от Москва, а от Рига

Критичната към Кремъл и действията на Путин в Украйна телевизия "Дожд" се върна в ефир, след като бе спряна на 3 март, дни след началото на инвазията. Даващата глас на опозицията медия бе обявена за "чуждестранен агент" от руския регулатор Роскомнадзор още през август миналата година. Съобщението за възстановяването на ефира дойде от самата телевизия, която обяви, че излъчването й ще се поднови на 18 юли от 20 часа московско (и българско) време, но не от Русия, а от латвийската столица Рига.

Очаква се телевизията да е достъпна и в Литва, Естония, Израел и Грузия, както в канала си в YouTube.

Повече подробности от сайта на "Дневник">>>

Руският "Спутник" обяви фалит във Франция заради санкциите

Руската новинарска агенция "Спутник нюз" е в процедура на юридическа ликвидация във Франция, съобщава "Дневник". Мярката е последица от забраната за разпространение на медията в Европа, част от санкциите на ЕС срещу Русия заради войната в Украйна. Икономическият модел на "Спутник нюз" - онлайн медия, която стартира през 2014 г. - се базира изцяло на руски възложител, свързан с Кремъл - медийната група "Россия сегодня". Тя е била поръчител на теми и репортажи.

Ликвидацията й може да се проточи до 2024 г., заяви за агенция "Франс прес" генералният директор Владимир Морозов. Двадесет и седемте служители на френското подразделение са освободени от работа, въпреки че ЕС не ограничи правото на журналистите да работят, а само разпространението на продукцията. В началото на март ЕС забрани разпространението на "Спутник" заедно с тв канал RT ("Русия днес").

Всички подробности по темата от сайта на "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Известни са номинираните рекламни кампании на тазгодишните награди "Еми"

Най-престижните телевизионни награди в света представиха пълния си списък номинирани реклами за 74-ото издание на фестивала. Телевизионните оскари не изненадаха никого и тази година със списъка в категория Outstanding Commercial, номинирайки кампанията The Lost Class на неправителствената организация Change the Ref и кинематографичната реклама "Детективи" на Apple. Номинациите и за двата бранда идват само седмици след фестивала Cannes Lions, където "Детективи" и "Изгубеният клас" също бяха отличени със златни лъвове.

Наградите "Еми" за 2022 г. ще бъдат излъчени на живо на 12 септември по NBC, 20 часа източно време. Шоуто ще се предава и на живо по Peacock. Пълния списък на номинираните може да видите в сайта на Adweek.

New Meta

Срещу Meta е повдигнато дело заради името й от компанията за виртуална реалност MetaX

Собственикът на Facebook Meta е подведен под отговорност за търговското име на компанията си във федералния съд на Манхатън миналия вторник от MetaX, друга компания, която създава софтуер за виртуална реалност. MetaX обвинява Марк Зукърбърг в плагиатство на името за компания със подобен бизнес модел.

Базираната в Ню Йорк MetaX заяви пред съда, че това се е отразило силно негативно върху бизнеса й и на практика "способността и да работи под същото име е почти нулева". Собствениците на MetaX поискаха съдебно разпореждане, което да блокира компанията за социални медии да използва Meta за стоки и услуги, които се припокриват с тези на MetaX, както и неуточнена сума парични щети.

Свободни позиции

Тази седмица от Proximity Sofia са обявили вакантна позиция за Public Relations Manager. PR агенцията M3 Communications пък си търсят Public Relations Assistant. От Unilever подбират кандидатури CCD & Marketing Specialist.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал