Nielsen: TikTok и Instagram са най-предпочитаните социалните мрежи от рекламодателите

Според анализаторите компаниите ще увеличат с над 50% инвестициите си в онлайн реклама през следващите месеци

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • Всеки от първите седем комуникационни канала с най-голямо увеличаване на приходите от реклама е дигитална платформа.
  • 11% от търговците по света възнамеряват да увеличат бюджета си за реклама в стрийминг аудиоформати с над 50% до април следващата година.
  • Според Nielsen над половината от потребителите в САЩ предпочитат да подкрепят социално ангажирани брандове.

Пандемията засили инвестициите на рекламодателите в дигиталните канали и тенденцията, изглежда, ще се задържи и през следващата година. Според последното проучване на международната анализаторска компaния Nielsen, проведено сред близо 2 хил. търговци от цял свят в периода декември 2021 г. - януари 2022 г., 70% от маркетинг специалистите и собственици на бизнеси смятат да увеличават разходите си за реклама в интернет. Основен приоритет на брандовете остава изграждането на доверие в аудиторията.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Всеки от първите седем комуникационни канала с най-голямо увеличаване на приходите от реклама е дигитална платформа.
  • 11% от търговците по света възнамеряват да увеличат бюджета си за реклама в стрийминг аудиоформати с над 50% до април следващата година.
  • Според Nielsen над половината от потребителите в САЩ предпочитат да подкрепят социално ангажирани брандове.

Пандемията засили инвестициите на рекламодателите в дигиталните канали и тенденцията, изглежда, ще се задържи и през следващата година. Според последното проучване на международната анализаторска компaния Nielsen, проведено сред близо 2 хил. търговци от цял свят в периода декември 2021 г. - януари 2022 г., 70% от маркетинг специалистите и собственици на бизнеси смятат да увеличават разходите си за реклама в интернет. Основен приоритет на брандовете остава изграждането на доверие в аудиторията.

Близо две трети (64%) от анкетираните посочват, че социалните мрежи са най-ефективният канал за реклама, като основна част от инвестициите им са насочени към TikTok и Instagram. Стриймингът на аудио и подкастите също са ключови компоненти в рекламния микс на компаниите, като привличат 35% повече инвестиции. 11% от търговците по света възнамеряват да увеличат бюджета си за реклама в стрийминг аудиоформати с над 50% до средата на следващата година.

Високи резултати за радиото и телевизията

Годишният доклад на Nielsen показва, че 41% от анкетираните търговци считат радиото за много ефективен комуникационен канал. Линейната телевизия се класира най-високо сред традиционните медийни канали, като 47% от търговците посочват, че са много или изключително уверени в ефективността й.

Близо половината (48%) от участниците в изследването отбелязват, че са много или изключително уверени в ефективността на рекламата в стрийминг аудиото, 44% отбелязват това за подкастите. Имейл маркетингът се класира най-високо по отношение на възприеманата ефективност сред дигиталните канали, като 51% от търговците имат голямо доверие в ефективността му.

Въпреки множеството информация, която предоставят платформите за предпочитанията на потребителите и начините, по които консумират съдържание, 36% от анкетираните отбелязват, че достъпът до данни и извличането на полезни заключения продължава да е много трудно достъпно.

Докладът на Nielsen се основава на отговори от търговци, които управляват бюджети от над милион или повече долара годишно от различни индустрии, сред които автомобили, финансови услуги, бързооборотни стоки, технологии, здравеопазване, фармацевтични продукти, туризъм и търговия на дребно.

Все още няма коментари
Нов коментар