Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 август)

Иинвеститори и предприемачи на мода в мрежата; Политиките на Apple вредят на малките бизнеси; Cox Enterprises купува Axios; Следващият етап на стрийминг войната и др.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Видеа на инвеститори и предприемачи са на мода в интернет

Над 25% от всички подрастащи до 18 години следят инфлуенсъри, а повече от половината тийнейджъри гледат влогъри, пише "Дневник". Национално проучване на ЮНЕСКО, проведено през август 2020 г., "Медийното потребление и "инфлуенсърите" на децата и младите хора в България", установява, че кратките видеа са основен и предпочитан формат за тях, а YouTube категорично е любимата платформа в България. Напоследък голяма популярност придоби и TikTok, където акцентът пада върху създаването на забавни видеа и привлича най-вече 10-14-годишните.

Facebook остава предпочитана територия за порасналите - между 20 и 24-годишна възраст. По-малките определят за провокиращи мисленето и вдъхновяващи Изабел Овчарова-Изи и Ерика Думбова, докато пълнолетните намират за по-смислени видеата на Любомир Жечев и Стефан Попов (Чефо). Сред момчетата се среща и увлечение към материали, споделяни от успели в бизнеса личности като популярни в интернет инвеститори и предприемачи. Интересът към инфлуенсърите излиза и извън мрежата - повечето от тях имат по няколко издадени книги, а някои и други паралелни бизнеси.

Kратък справочник на някои от най-популярните създатели на българско видео съдържание може да прочетете в "Дневник"

STORiO прави проучване на пазара на маркетинг през съдържание

За втора поредна година студиото за маркетинг през съдържание на "Икономедиа" STORiO прави анализ за пазара в страната. От STORiO търсят отговори на въпроси като кои са най-използваните формати за съдържание, кои са най-често използваните платформи за популяризиране на брандове, какъв бюджет отделят родните компании за производството и рекламата му. Ако искате да се включите в проучването и да споделите вашия опит в областта, може да го направите на специално създадената анкета. Ще имате възможността да сте сред първите, които ще получат резюме с резултатите.

Подробен анализ на състоянието на пазара на маркетинга през съдържание ще може да прочетете и в тазгодишното четвърто издание на "КМаркетинг Factbook", което ще излезе тази есен. Ако сте пропуснали някое от миналите издания, може да ги намерите тук.

Дигитален бизнес

Промените в защитата на личните данни на Apple вече вредят на малките бизнеси

Малките бизнеси намаляват разходите си за маркетинг заради мащабните промени в защитата на личните данни, които Apple въведе миналата година. Разработчиците на приложения трябва да получат разрешение от потребителите на iPhone и iPad, за да могат да събират информация за тях и да им показват персонализирани реклами. Малки компании, които разчитат на онлайн рекламите да привличат нови клиенти, заявяват, че първоначално не са забелязали пълното въздействие на новите правила на Apple до последните месеци, когато инфлацията е свила потребителското търсене.

За сравнение, Google и Amazon, които не разчитат на тракери от трети страни, дори отбелязват растеж през второто тримесечие. Рекламният бизнес на Apple, Search Ads, също увеличи пазарния си дял и сега разширява присъствието си в допълнителни области в App Store.

Цялата тема може да прочетете тук>>>

Google е най-големият инвеститор в криптовалути в света през последната година

Alphabet, компанията - майка на Google, е най-големият инвеститор в криптовалути в света, сочи проучване. Данните са на анализаторската компания Blockdata tech и обхващат стоте най-големи листвани на борсата компании, навлезли в екосистемата на блокчейна между септември 2021 и юли 2022 г. Инвестициите на Alphabet са на стойност 1.5 млрд. долара в криптовалути и блокчейн посредством увеличение на капитала в четирите компании Fireblocks, Dapper Labs, Voltage и Digital Currency Group. В началото на годината Google създаде подразделение за блокчейн начело с Шивакумар Венкатараман, вицепрезидент на инженерния отдел на технологичния гигант.

След Google се нарежда американският финансов гигант Blackrock, инвестирал 1.2 млрд. долара в американската платформа за търговия с криптовалути FTX и в Circlе. Samsung е реализирала най-много операции през този период - общо 13, в 13 различни компании, с инвестиции за 980 млн. долара.

Съревнование с цените може да е следващият етап на стрийминг войната

Стрийминг пазарът достига точка на пренасищане и конкуренцията между водещите компании става все по-ожесточена. Към второто тримесечие платформите на Disney изпревариха по брой абонати лидера в индустрията Netflix, който се затруднява да поддържа досегашния си растеж. Водещата стрийминг услуга обаче остава по-доходоносна и има по-голяма възможност да извършва маневри с цените. И двете компании планират да пуснат нова оферта с по-ниска цена, която отчасти да се издържа от реклами.

Netflix все още има по-широко поле за маневри с цените. Компанията получава средно над 11 долара от потребител през второто тримесечие в сравнение с 10 през първото на 2020 г. За сравнение, средният приход на Disney+ намалява до 4.35 долара на клиент за трите месеца до март спрямо 5.63 долара година по-рано. Част от спада се дължи на включването на индийския пазар, най-бързо развиващия се, но и най-малко доходоносен регион за Disney.

Повече по темата може да прочетете тук>>>

Бъдещето на пазаруването: търгове, излъчвани на живо в социалните мрежи

До края на 2022 г. се очаква електронната търговия с излъчвани на живо продажби в Китай да достигне 423 млрд. долара. По време на пандемията социалните мрежи замениха физическите магазини и започнаха да създават свои платформи за онлайн търговия, като най-успешните бяха Facebook Marketplace и секцията за пазаруване на Instagram. Сега нов тренд е популярни личности да продават продукти по време на живо излъчване в каналите си в социалните мрежи.

TikTok Shop е най-популярната платформа за продажби на живо, но все още се тества в Европа и САЩ. В Китай най-популярните инфлуенсъри като Остин Ли продават стоки на стойност над 1 млрд. долара в рамките на само едно предаване. Хаштагът #TikTokMadeMeBuyIt, с който потребителите индикират, че са решили да купят определен продукт заради платформата, вече е използван над 18.5 млрд. пъти.

Пазарните очаквания за новия вид шопинг може да видите тук>>>

Медиен бизнес

Медийна сделка: Cox Enterprises купува Axios

Медийната компания Axios се е съгласила да бъде придобита от групата Cox Enterprises, съобщи New York Times. Медията набра популярност пет години след основаването й благодарение на бюлетините си за политически, бизнес и технологични новини. Сделката, която трябва да приключи този месец, оценява Axios за 525 млн. долара, приблизително пет пъти от прогнозираните годишни приходи на медията за 2022 г. Според експерти цената е сравнително малка, но не е и изненадваща. Икономическият спад може да се окаже подходящ момент за по-големите компании да търсят придобивания.

Axios е основана през 2016 г. от бивши журналисти в Politico. След сделката и тримата ще останат в ръководството на медията. Новите и старите собственици искат да разширят регионалнитe мрежи на компанията и да създадат серия от абонаментни продукти за лоялните си читатели.

Подробности за цялата сделка може да прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Откакто Pokémon стартира с първите видеоигри на марката през 1996 г., поколения фенове разменяха карти и превърнаха видеоигрите на марката в бестселъри. С наближаването на 25-годишнината ръководителите на Pokémon си поставиха три амбициозни цели - да представят Pokémon като културна сила на потенциални нови фенове, повторно да ангажират вече съществуващите такива и да представят на най-новите еволюции на франчайза по по-привлекателен начин.

Pokémon започна сътрудничество с Universal Music Group, една от най-големите музикални корпорации в света, за да реализират идеята за музикален албум, вдъхновен изцяло от темата за Pokémon. Резултатът беше Pokémon 25: The Album, концептуален албум с 14 песни, издаден от Capitol, който включваше песни на английски, испански, френски и японски. Първият сингъл беше на певицата Кейти Пери, наречен Electric, вдъхновен от персонажа Пикачу.

NewMeta

Марк Зукърбърг отговори на меметата за графиките на метавселената си с редизайн

Марк Зукърбърг отговори на редица критични коментари в социалните мрежи, които осмиваха графиките на най-новия проект на Meta, изграждането на метавселена. Зукърбърг обяви дебюта на Horizon Worlds, социално приложение за виртуална реалност, миналата седмица, споделяйки донякъде плосък, шантав дигитален аватар на себе си, позициониран пред Айфеловата кула и вълнисти зелени хълмове.

Интернет обществото незабавно отговори на героя му, подигравайки се на това, което много потребители разглеждат като предварителни графики за начинанието, за което Meta е похарчила поне 10 млрд. долара през последната година.

New York Times дори сравни графиката с "видеоигра от 2008 г. "Мнозина сравняваха дизайна на Metaverse с графики от началото на 90-те и изтъкваха колко безжизнено и детински изглежда селфито на Зукърбърг. Бързо си спечели наименованието "мъртви очи".

Свободни позиции

Тази седмица от The Smarts обявяват вакантно място за Copywriter. Може да подадете кандидатурата си на [email protected]. От NITRAM също търсят човек за Copywriter. NAOS Bulgaria са обявили свободно място за Product Manager за бранда BIODERMA.

Все още няма коментари
Нов коментар