Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 септември)

Започва подаването на заявки за "Effie България"; Нов директор за ПРОФОН; Повече платени функции за Instagram и Facebook; Реклама на Nike отдава почит на Серина Уилямс и др.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

КМаркетинг проучване: Рекламните фестивали и приносът им към индустрията

Като част от тазгодишното издание "КМаркетинг Factbook" на "Капитал" екипът има за цел да събере и обобщи мнението на комуникационната индустрия относно провеждането и формата на рекламните фестивали в България.

Може да се включите в анкетата от тук>>>

Резултатите от проучването ще бъдат обработени от медията с цел разбиране на обществените нагласи. Проучването е анонимно, а резултатите ще бъдат публикувани в изданието "КМаркетинг Factbook" през октомври 2022 г.

Започва приемането на заявки за участие за "Effie България"

Започна кандидатстването за 15-ото издание на конкурса "Effie България", който оценява ефективността на рекламните кампании през изминалата година. В тазгодишния формат участие могат да заявяват най-ефективните реклами и комуникационни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2021 г. - 31.08.2022 г. Този срок се отнася за всички представени елементи на кампанията.

В конкурса са обособени две нови категории - "Въвеждане на нов продукт/услуга" и "Нестопански сектор". Организаторите от БАКА обявиха и две нови подкатегории на основната категория "Услуги" - "Политическа реклама и публични услуги" и "Медии, култура и развлечения". Новост в специалните категории са категориите "Медия стратегия и иновации в традиционни и дигитални медии" и "Устойчив успех", за които заявките се подават на специална бланка.

Ранният срок за подаване на заявки е 6 октомври 2022 г. Конкурсът ще е отворен за участие до 21 октомври 2022 г. Церемонията по награждаването ще се проведе през декември. Повече информация за регламента на конкурса и насоки за подаване на заявки може да намерите на effiebulgaria.org

ПРОФОН с нов директор

Владимир Владимиров е новият изпълнителен директор на дружеството за колективно управление на сродни права в музиката у нас ПРОФОН. Владимиров поема длъжността от 1 септември 2022 г. През професионалната си кариера новият шеф на ПРОФОН е заемал много ръководни позиции, сред които финансов директор на "Монбат груп"; член на управителния съвет на "София комерс заложни къщи" АД; изпълнителен директор и член на управителния съвет на БДЖ и др. Във визитката на Владимиров не присъстват предишни музикални учреждения или опит в областта на авторското право и интелектуалната собственост.

Factcheck.bg стана част от Международната мрежа на проверителите на факти

Factcheck.bg e първата платформа за проверка на факти в България, утвърдена от Международната мрежа на проверителите на факти (IFCN) към Института за медийни изследвания "Пойнтер" в САЩ. Работата на екипа на Factcheck.bg е оценена от външни експерти като съответстваща на кодекса на принципите на проверителите на факти.

Платформата започна дейността си през юни 2021 г. като инициатива на Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) с цел да се противопостави на нарастващото количество дезинформация в българската медийна среда. Екипът от професионални журналисти проверява твърдения по различни теми от обществено значение, като получи повишен интерес към работата си по време на войната в Украйна.

Дигитален бизнес

Meta вкарва повече платени функции в Instagram и Facebook

Meta създаде екип, който да се фокусира върху разработката на платени продукти за нейните платформи Facebook, Instagram и WhatsApp. Социалните мрежи на компанията разчитат предимно на реклами за приходите си към момента и не се очаква да предлагат платена услуга за премахването им, както направи YouTube наскоро.

"Мeta ще се ангажира още повече с разрастването на бизнеса с реклами", каза Джон Хегеман, ръководител на рекламите и бизнес продуктите на компанията, в интервю за Verge. По думите му в дългосрочен план Meta очаква допълнителните платени функции да станат по-значима част от бизнеса на компанията и да диверсифицират приходите. Подобна стъпка не е неочаквана, тъй като наскоро TikTok също започна да тества платени абонаменти, Telegram и Snapchat също добавиха платени услуги, които отключват допълнителни функции.

Екипът New Monetization Experiences, който ще разработва платените услуги и продукти, ще бъде ръководен от Пратити Райчоудури, който досега беше ръководител на изследванията на Meta.

Повече по темата, може да прочетете тук>>>

Медиен бизнес

Властите в Русия взеха лиценза на вестника"Новая газета"

Руските власти отнеха регистрацията на вестник "Новая газета" - една от последните независими медии, по искане на медийния регулатор, като така направиха невъзможно излизането й в Русия, пише "Дневник". Регулаторът на страната "Роскомнадзор" използва като основание за искането, че медията не е представила редакционния си устав в законните срокове, след като е променила издателя си през 2006 г.

Според ответника обаче промяната на основателя не означава, че вестникът е започнал да работи като нова медия, и искането на регулатора е немотивирано. Главният му редактор Дмитрий Муратов заяви, че решението е "политически удар, без правно основание" и че вестникът ще го обжалва.

Медията спря работа месец след началото на войната в Украйна, след като получи две писмени предупреждения от регулатора, затова че не публикува към всяка статия информация, че е обявена за чуждестранен агент. Част от редакционния екип започна нов проект в Европа.

Цялата тема може да проследите в "Дневник">>>

Рекламен бизнес

След обявеното решение на малката сестра Уилямс да се оттегли от професионалния тенис дългогодишният й партньор Nike пусна реклама, отдаваща почит към кариерата на тенисистката. Рекламата беше публикувана малко след загубата й в третия кръг на US Open в петък вечер от Айла Томлянович. Спотът, разпространен в каналите на Nike в социалните мрежи, идва от Wieden+Kennedy Portland и е озвучен от актрисата Зендая. Видеото проследява забележителния възход на момичето от Комптън, Калифорния, което се превръща в най-добрата тенисистка за всички времена и в модел за подражание на милиони.

Спотът загатва и за борбата на тенисистката с критиците в определени моменти от кариерата й с реплики като "Когато светът искаше тя да бъде по-малко мощна, тя удряше още по-силно" и "Когато тялото й беше прекалено много за някои, тя караше светът да му завижда". В туит в петък вечер Twitter обяви Уилямс за "най-туитвания спортист в историята".

Drops of Youth ("Капки младост") е една от най-продаваните серии за грижа за кожата на The Body Shop. Серумът от колекцията е най-продаваният продукт като цяло на марката, като бутилка от него се продава на всеки 20 секунди по света. Сега името на серията ще се промени на Edelweiss ("Еделвайс") като част от последните политики на компанията да се отдалечи от вредното брандиране, което "насява, че стареенето е нещо лошо".

Лаура Кийн, глобален директор за развитие на марката на The Body Shop, казва пред The Drum, че от културна гледна точка има промяна в начините, по които марките предлагат продукти и решения за застаряващите жени. "Ние искахме да заемем позиция, която противоречи на това, което е било норма в индустрията до момента". До решенията си от The Body Shop стигат след проведено изследване, установяващо, че жените смятат, че естеството на индустрията за красота оказва отрицателно въздействие върху възприятието им за самооценка, и това до голяма степен се дължи на неща като аерография и нереалистични твърдения.

NewMeta

"Виртуален рапър" беше уволнен. Въпросите относно изкуството и технологиите остават

Историята на рапъра FN Meka - измислен герой, обявен за първия музикален изпълнител, частично захранван от изкуствен интелект, продуциран от голям звукозаписен лейбъл, звучи леко налудничаво за хората от конвенционалната реалност. За новия виртуален свят обаче това се оказва обичайна ситуация. В прецедент обаче се превърна изгонването на FN Meka през август от звукозаписната компания Capitol Records. Компанията мотивира действията си с прекомерно престъпната личност на рапъра и провокативните му текстове, вдъхновени от реални музикални звезди като Travis Scott, 6ix9ine и Lil Pump.

Младите хора се чувстват все по-добре, консумирайки култура чрез дигитални аватари като FN Meka. В рапа това вече е практика - холограма на рапъра Тупак Шакур, починал през 1996 г., беше представена на музикален фестивал през 2012 г., Травис Скот изнесе концерт чрез своя аватар във видеоиграта Fortnite през 2020 г., а Snoop Dogg и Eminem рапираха чрез своите дигитални същности и техните аватари на Bored Ape в метавселенско изпълнение на MTV Video Music Awards миналия месец.

Това буди много въпроси, сред които дали в този нов свят фалшивите герои, базирани на реални хора, крадат от творчеството на своите прототипи, или просто отдават почит към легендите на индустрията и когато изкуственият интелект помага за писането на музика, трябва ли хората, които стоят зад него, да носят отговорност за машинно създадените текстове.

Свободни позиции

Тази седмица httpool обяви вакантно място за SMB Account Manager, Accenture Bulgaria търси подходящ кандидат за Digital Partner Account Manager with German and English, a Accelerate Аgency има място за нов Brand Content Manager.
Все още няма коментари
Нов коментар