Кристоф Льоклерк: Mедиите са армия от джуджета, изправени пред световен дуопол на Facebook и Google
Създателят на EURACTIV и председател на мозъчния тръст Europe’s MediaLab говори пред "Капитал" за новия медиен закон на ЕС
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
От януари 2018 г. Кристоф Льоклерк е един от експертите в групата на високо ниво (HLEG) по дезинформация. Ръководи новите проекти #Media4EU и Stars4Media (Erasmus4Media). Той също така преподава в Institut d'Etudes Européennes/ULB (Брюксел). Преди това Льоклерк е служител на комисията в ГД "Конкуренция" (координатор за информационното общество).
Г-н Льoклерк, миналата седмица Европейската комисия представи проектозакон за свободата на медиите. Оправдана ли е според вас намесата на изпълнителния орган на ЕС в медийния сектор? Съгласни ли сте с предложените действия?
Да, това е логична стъпка за ЕС, на пресечната точка между върховенството на закона и работещата икономика. От 2019 г. насам комисията въведе редица инициативи, свързани с медиите, като плановете за действие за медиите и за демокрацията, ново законодателство за регулиране на платформите на социалните медии - цифровите услуги и Законът за цифровия пазар.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.