Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Седмични новини за маркетинг и реклама (4 октомври)

Разходите за реклама на партиите; БАПРА с нов Управителен съвет; БТА в проект с Европейската комисия; Meta разби най-голямата руска дезинформационна мрежа; Новият президент на Iab Europe и др.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Месец кампания в медиите струва 3 млн. лв. на партиите

Основно разходно перо в отчетите на политическите партии са средствата, които влагат за медийно отразяване по време на предизборна кампания. По данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС) подписаните договори между политическите формации и медиите в рамките на последната кампания възлизат на 3.020 млн. лв. (без ДДС) към 28 септември. По данни на БТА близо 1 млн. лв. от тях са инвестирани в периода 20 - 28 септември. Мониторингът на ИРПС се базира на официалните страници на 39 национални и регионални медии.

Най-много в реклама са инвестирали "Продължаваме промяната" с 675 хил. лв., основно насочени (над 50%) към големите частни телевизии у нас - bTV и Nova. След тях са "Демократична България" с 419 хил. лв. Трети са БСП, а чак на четвърто място се нарежда ГЕРБ-СДС. Най-предпочитаната медия за реклама се оказва БНТ. В края на кампанията обществената медия отчита приходи от близо 600 хил. лева. Частните bTV с 566 307 лв. и Nova с 428 809 лв. се нареждат на второ и трето място по привлечени приходи в края на кампанията.

БАПРА с нов управителен съвет и етична комисия

Александър Христов, управляващ партньор в Pragraph 42, е новият председател на БАПРА, а Ива Григорова, управляващ директор на MSL Sofia, част от "Publicis Groupe България", ще бъде негов заместник. Това стана ясно на проведеното в края на миналата седмица общо събрание на Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА), на което бяха избрани нови членове за управителния съвет и етичната комисия. В съства на новия УС влизат още: Стела Ерера от Key Experts Group, Светлана Савова от V+O Communication, Тодор Янев от Janev and Janev, Максим Бехар от M3 Communications Group и Борис Стоянов от All Channels Communication Group.

За членове на етична комисия на БАПРА бяха обявени Николай Неделчев, Десислава Пантелеева и Мария Гергова-Бенгтссон. На първото си заседание етичната комисията трябва да избере свой председател.

БТА работи по нов проект за сближаване с ЕК

Българската телеграфна агенция (БТА) започна нов проект съвместно с Европейската комисия "Европа в България: Общо бъдеще", който цели да популяризира политиките на сближаване за постигане на политическите цели на ЕК - подкрепа на създаване на работни места, конкурентоспособност на бизнеса и икономически растеж. Специален фокус на проект ще бъде поставен върху местната общност. В рамките на проекта ще бъде създадена платформа за провеждане на хибридни конференции с 3D модели на аватари. Стойността на проекта е 348 871 евро. Периодът на изпълнение е 3 октомври - 2 октомври 2023 г. С планираната комуникация се очаква БТА да достигне до между 700 хил. и 1 млн. души в България и чужбина.

Дигитален бизнес

TikTok ще си партнира с TalkShopLive за функцията "пазаруване на живо" в САЩ

Tik Tok трябва да влезе в партньорство с базираната в Лос Анджелис TalkShopLive, за да пусне своята платформа за пазаруване на живо в Северна Америка чрез аутсорсинг на операциите си, съобщи Financial Times. Притежаваната от Bytedance платформа за пазаруване на живо TikTok Shop се предлага на азиатските пазари, включително Тайланд, Малайзия и Виетнам, а от миналата година беше пусната и в Обединеното кралство.

Tik Tok Shop позволява на потребителите да купуват продукти по време на предавания на живо, което всъщност прави и базираното в Лос Анджелис приложение TalkShop Live. Съобщаването на новото партньорство идва в момент, когато Tik Tok, който счита САЩ за най-големия си пазар, е изправен пред проверка от американски власти относно съмнение по поверителността на потребителските данни на китайското приложение.

Осват два дни до края на ранният срок за участие в Effie Awards България

До края на ранния срок за подаване на заявки в рекламният конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании през годината, остават само два дни. В петнадесетото издание на наградите "Effie България" ще се състезават най-ефективните реклами и комуникационни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2021 - 31.08.2022 г.

Тази година регламентът на конкурса е разширен с две нови секторните категории - "Въвеждане на нов продукт или услуга" и "Нестопански сектор. Обособяват се и две нови подкатегории на основната категория "Услуги" - "Политическа реклама и публични услуги" и "Медии, култура и развлечения". Новост в специалните категории са категориите "Медия стратегия и иновации в традиционни и дигитални медии" и "Устойчив успех". Организатор на конкурса традиционно е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), а церемонията по награждаване на победителите ще се проведе в началото на 2023 г.

Повече информация за регламента на конкурса и документация за участие може да намерите тук>>>

Медиен бизнес

Дезинформация за стотици милиони европейци - разбита е най-голямата руска мрежа

Руска мрежа за дезинформация и манипулации за войната в Украйна и последиците от нея в Европа е била разбита от Meta, съобщава "Дневник". В мрежата се е създавало съдържание основно на немски, английски, френски, италиански, испански, руски и украински, като в някои случаи то е разпространявано и от руски посолства в Европа и Азия. Информацията се е популяризирала основно чрез платформите на Facebook и Instagram.

От Meta обясняват, че докато са се опитвали да блокират домейните на мрежата, създателите на дезинформационното съдържание са правили непрестанни опити за създаване на нови сайтове, "което предполага постоянство и непрекъснато инвестиране в тази дейност". Международните източници разкриват, че разследващи журналисти от Германия първи са правили репортажи за мрежата. Оливер Клайн от телевизия ZDF пише за нея още през март, а преди месец разказа, че Facebook печели пари от тази мрежа, защото е плащано за промоция на фалшивото съдържание.

Повече по темата от сайтан а "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Никола Рийл е новият президент на IAB EUROPE

Никола Рийл, вицепрезидент на дигиталната агенция Criteo за Западна Европа и президент на Alliance Digitale, асоциация, образувана в резултат на сливането на IAB France и Marketing Mobile Association (MMA) Франция, беше единодушно избран за президент на IAB Europe. До момента Рийл беше директор и член на изпълнителния комитет на организацията. Той наследява Влодзимеж Шмид, генерален мениджър на IAB Полша.

Олимпийските игри в Лос Анджелис 2028 и Delta създават интегрирани лога като част от партньорство

Американсакта авиокомпания Delta Air Lines създаде специални лога, като част от спонсорството й с летните олимпийски игри, които ще се проведат в Лос Анджелис през 2028 г. Това е първата съвместна емблема в историята на световния спортен форум и техен спонсор.

Delta "A" ще бъде част от логото на LA28 за олимпиадата, докато хоризонталното стабилизиращо крило на гърба на самолетите ще е интегрирано в логото на Параолимпийските игри. LA28 и Delta стартираха своето партньорство през 2020 г., като споразумението продължи осем години до Игрите.

Свободни позиции

Тази седмица от PR звеното на "Publicis Groupe България" MSL Sofia обявават свободни позиции за всеки, който иска да се присъедни към агенцията. Кандидатури могат да се подават на [email protected] Самите Publicis Groupe са. обявили вакантно място за Media Planner. От Nexo търсят своите хора за позициите на Brand Marketing Specialist и Direct Marketing Specialist, M3 Communications Group са обявили вакантна позиция за Social Media Expert.