Седмични новини за маркетинг и реклама (11 октомври)

Избрана е корица за "КМаркетинг Factbook"; "Възраждане" срещу "Дневник" и "Капитал; Илън Мъск размисли и се готви да купи Twitter; Хакнаха иранската държавна телевизия и др.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Избран е победителят в конкурса за корица на изданието "КМаркетинг Factbook"

Четвъртото издание на "КМаркетинг Factbook", което ще излезе в края на октомври, е посветено на подготовката на комуникационния бранш за предизвикателствата на пазара и трудностите като възможност за промяна. За първи път "Капитал" предостави възможност на индустрията да се представи пред читателите и да направи добро първо впечатление в най-видимата част от изданието, а именно корицата. В рамките на конкурса за корица на "КМаркетинг Factbook" се включиха над 30 графични дизайнери, визуални специалисти и други любители с умения и отношение към дизайна на печатни и дигитални издания, които представиха общо 44 визии.

Редакторският и дизайнерският екип на изданието избраха за победител проекта на Мила Лозанова. Илюстрацията й ще бъде отпечатана с целия тираж на печатното издание и в дигиталния му формат. Тя печели и награда в размер на 300 лв.

Мила Лозанова се занимава професионално с графичен дизайн, илюстрация и плакат, а от 2005 г. е част от комуникационната индустрия. Тя описва илюстрацията си така: "Светлината над мъгливия ноемврийски град разказва за това как продуктът на комуникационните агенции трябва да има смисъл, а не да е самоцел или еднократно явление." Тазгодишното издание на "КМаркетинг Factbook" ще излезе в края на октомври, когато ще видите и корицата на Мила Лозанова. Някои от най-добрите останали предложения и авторите им, участвали в конкурса, ще бъдат публикувани в изданието.

Атаката на "Възраждане" срещу "Дневник" и "Капитал"

На 5 октомври лидерът на партия "Възраждане" Костадин Костадинов наложи за пореден път цензура върху "Дневник", "Капитал", Mediapool.bg и "Клуб З", като отказа да отговаря на техните въпроси, но обяви и желанието си медии да бъдат "заклеймявани" официално със закон като "чуждестранни агенти" - етикет, който се използва от официалните власти в Русия като част от репресиите срещу свободните медии там.

В отговор на Костадинов двете медии публикуваха официалната си позиция, осъждайки лъжите, разпространявани от лидера на партия "Възраждане", като евтин опит за предизвикване на скандал и публично внимание, застрашаващи независимата журналистика и самите репортери.

С отговор към Костадин Костадинов и в защита на правата на журналистите се включиха от Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) с текста "Журналистите не бива да се оставят да бъдат мачкани от политиците". От Съвета за електронни медии (СЕМ) също отправиха своя призив към политиците "да се придържат към цивилизационните норми на поведение, като гарантират спазването на принципите на плурализъм".

Петър Лозанов е новият главен директор "Маркетинг" в CloudCart

Петър Лозанов поема ключовата позиция на Chief Marketing Officer в българската компания за създаване на онлайн магазини CloudCart. Той ще отговаря за развитието и маркетинг стратегията на софтуерната платформа в България, Гърция, Румъния, Сърбия, Албания, Косово и Северна Македония.

Петър Лозанов е сериен предприемач в областта на дигиталните решения с 15-годишен професионален опит. Управляващ партньор е и в комуникационната група Symbol Media Group, която обединява компании, фокусирани в различни сфери на комуникациите като видеопродукция, BTL и дигитален маркетинг. Създател е на мрежата за подкрепа на стартиращи компании BattlePass Studio.

CloudCart която позволява на търговците да наемат готови онлайн магазини. Инвеститори в българска платформа са фонд New Vision 3, Elevator Ventures, ITA Engineering и Стилян Шишков (създател на Sportal Media Group).

Българската агенция Carpe Diem поема дигиталното обслужване на IVECO в пет страни

Творческата агенция Carpe Diem ще отговаря за дигиталния маркетинг на производителя на тежкотоварни автомобили IVECO и в Унгария. Маркетинг агенцията започна работа за IVECO у нас още през 2017 г., като сега отговаря за дигиталното присъствие на компанията и в Сърбия, Хърватия и Словения. Изработването и поддръжката на сайтовете от дилърската мрежа на IVECO в ЦИЕ също са дело на българската агенция.

Клиенти на Carpe Diem през 14-годишния живот на агенцията са били още 24 часа, Aladin Foods, ISOMAT, "Пътища Пловдив", Versace Collection, ЖоСи и Badoo Fashion.

"Репортери без граници" с жалба във френската прокуратура заради Атанас Чобанов

Независимата журналистическа организация "Репортери без граници" и българският разследващ журналист Атанас Чобанов са подали жалба до френската прокуратура срещу наскоро разкрит доклад, съдържащ лична информация за Чобанов. Данните са събрани от френската фирма за бизнес разузнаване и консултации Avisa Partners, а докладът е съставен без знание на дългогодишния главен редактор на "Биволъ".

В жалбата се заключава, че партньорите на Avisa вероятно са нарушили член 226-16 от френския наказателен кодекс по начина, по който са събрали и обработили тази лична информация. От "Репортери без граници" изразиха опасения, че Avisa е била привлечена от злонамерен клиент, най-вероятно от България.

Дигитален бизнес

Илън Мъск размисли и се готви да купи Twitter

Илън Мъск предложи да купи Twitter на първоначално договорената цена от 44 млрд. долара, с което може да сложи край на една от най-шумните корпоративни съдебни битки от десетилетия още преди тя да е започнала по същество. В понеделник вечерта изпълнителният директор на Tesla е изпратил писмо до Twitter с предложение за затваряне на сделката.

Първоначално през април милиардерът договори придобиването на социалната мрежа, но през юли се отказа заради съмнения, че платформата има много повече фалшиви акаунти, отколкото тя оповестява. Целият дебат между Мъск и Twitter може да проследите тук. Сега Мъск отново обръща решението си на 180 градуса по-малко от две седмици преди планираното начало на делото, което Twitter заведе, настоявайки за принудително изпълнение на сделката. Адвокатите на Мъск са заявили в писмото, че предприемачът възнамерява да извърши сделката на 54.20 долара на акция, каквато беше първоначално договорената цена.

Какво е накарало Мъск да размисли може да прочетете тук>>>

Медиен бизнес

Хакнаха иранската държавна телевизия в ефир

Държавната телевизия на Иран беше хакната в ефир в събота. Новините бяха прекъснати от протест срещу лидера на страната от едно от местните движения, борещи се за правата на жените. На екрана се появи маска, последвана от изображение на върховния лидер аятолах Али Хаменей с пламъци около него. Хакерската група извършител се е нарекла Adalat Ali ("Справедливостта на Али"), пише BBC. На екрана били изписани думите "жена, живот, свобода" и били показани снимки на Ника Шакарами, Хадис Наджафи, Махса Амини и Сарина Есмаилзаде - жени, загинали по време на протестното движение.

Протестите, които избухнаха в Иран, започнаха в кюрдските региони на страната след смъртта миналия месец на Махса Амини - задържана в Техеран от полицията за морал в страната, защото "не е покрила правилно косата си". 22-годишното момиче почина в ареста на 16 септември, три дни след ареста му.

Рекламен бизнес

Ким Кардашиян ще плати 1.26 млн. долара за криптоизмами и скрита реклама

Ким Кардашиян се съгласи да плати глоба 1.26 млн. долара за реклама на Ethereum Max на нейната страница в Instagram. Американската комисия по ценни книжа и фондови борси излезе с данни, че риалити звездата е получила 250 хил. долара за реклама на криптовалутата, без да е разкривала, че й е платено за това. На своите над 220 млн. последователи в Instagram Кардашиян написа описание на поста си "Хора, вие харесвате ли крипто?".

Сестрата от светското семейство Кардашиян, боксьорът Флойд Мейуедър, баскетболистът Пол Пиърс и създателите на Ethereum Max бяха съдени от инвеститори в криптовалута и през януари. Тогава обвиненията посочваха, че горе споменатите са си сътрудничили за "подвеждащо популяризиране и продажба" на криптовалутата в схема pump and dump, предназначена да надуе изкуствено цената и преди продажбата от големи инвеститори.

McDonald's и Cactus Plant предоставят Happy Meal изживяване и за възрастни

В най-новата си кампания веригата за бързо хранене ще опита да удовлетвори носталгията на феновете по любимото бургер меню от детството им The Happy Meal. За да придаде на това класическо изживяване модерен привкус за възрастни, марката се обедини с брандa дрехи на Синтия Лу, Cactus Plant Flea Market. Задача на фешън бранда беше да проектира лимитираната серия кутии Happy Meal, отразяващи елементи от преживяването по време на консумирането му. В допълнение към самото хранене феновете ще имат възможност да вземат Cactus Plant Flea Market стоки в колаборация с McDonald's. Кампанията започна на 3 октомври.

Най-големият американски търговец на дребно Walmart отвори врати и в метавселената на Roblox

Walmart обяви началото на "завладяващи изживявания" в платформата за онлайн игри Roblox. Американската търговска верига представя старта на кампанията си като "амбициозен ход в метавселената", но "преживяванията" - двата онлайн свята, наречени Walmart Land и Walmart's Universe of Play - всъщност са просто начини за рекламиране на детски играчки. Roblox е платформа с повече от 50 млн. активни потребители дневно, две трети от които са на възраст под 16 години. Това означава, че вероятно Walmart експериментира с виртуални светове, за да се опита да влезе на този пазар.

Свободни позиции

Вакантна позиция за Senior Graphic Designer тази седмица обявяват от агенция Human. От All Channels Communication си търсят Account Manager, a httpool обявяват позиция за Client Partner/Sales Executive.
Все още няма коментари
Нов коментар