Седмични новини за маркетинг и реклама (18 октомври)

Консултантската агенция The Other Half разширява екипа и услугите си; Късните токшоу програми губят популярност; Български журналисти са все по-заплашени; България е на последно място по медийна грамотност в ЕС

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На българския пазар

Консултантската агенция The Other Half разширява екипа и услугите си

Четири години след основаването си компанията The Other Half разширява консултантските си услуги. До момента агенцията беше фокусирана в изграждането на бранд стратегия за клиентите си, а сега вече екипът предлага и творческо консултиране. За целта към бизнеса се присъединява творческият директор Ивайло Ботушанов, който ще оглавява новото звено Connect. Партньори в компанията и ръководители на стратегическите услуги продължават да бъдат Диляна Добринова и Георги Гавазов.

The Other Half си партнира с компании от различни индустрии, но с времето насочва фокуса си към клиенти с технологични бизнеси, които оперират на външни пазари. Към момента екипът се състои от петима души, а портфолиото от клиенти включва OLX Group, Telerik Academy, A Data Pro, Updata One, "Мебели Виденов" и други. Приходите на компанията за 2021 г. са в размер на 204 хил. лв., като по думите на Георги Гавазов тази година бизнесът им ще отчете ръст над 40%.

Още за компанията и последните рокади може да прочетете тук>>>

Българска кампания със злато на наградите Platinum Awards

Кампанията "MyHR - На един клик разстояние" на бирения бранд "Загорка" и комуникационната агенция SiteMedia Consultancy грабна отличието в категория Employee Relations ("Връзка със служителите"). Наградите Platinum Awards 2022 се организират всяка година от международното издание PR News. SiteMedia Consultancy получава и още пет отличия в категориите "Брандинг", "Кампания на годината в сектор образование", "Събитие за служители", "Маркетинг на събития" и "Онлайн пресцентър".

Дигиталната платформа MyHR на "Загорка", която е част от групата на Heineken, има за цел да даде повече гъвкавост на служителите си и да олекотява работните процеси между екипите в компанията. В категориите за индивидуални отличия на конкурса Ружа Загорска, управляващ партньор в SiteMedia Consultancy, получи отличия за PR Team Leader на годината и Професионалист "Връзки с медиите".

Трима български творчески директори ще бъдат част от журито на ADC*E Awards 2022

Наградите, отличаващи ежегодно най-добрите примери за реклама и дизайн в Европа ADCE Awards, обяви състава на тазгодишното си жури. Общо 54 професионалисти от 20 държави в Европа ще отличат победителите в тазгодишното издание на конкурса. За председател на цялото жури е избран Александър Шил - глобален главен творчески директор на Serviceplan Group (Германия) и президент на ADCE.

За първа година България има свои представители сред журито на ADCE. Ангел Искрев, творчески директор на proof. ще журира в категория Brand Experience, Константин Трендафилов, партньор и творчески директор на Human Agency в категория Film & Audio, а Момчил Захариев - творчески директор в NEXT-DC, ще има задачата да излъчи най-добрите заявки в категория Integrated & Innovation.

Наградите на ADCE са отворени за участие, а тазгодишното издание ще се проведе под наслов "Големите идеи обединяват Европа".

Творческата агенция together& ще обслужва моловете Galleria Stara Zagora и Galleria Burgas

Творческа агенция together& поема пълното рекламно обслужване на търговските обекти Galleria Stara Zagora и Galleria Burgas. От агенцията ще отговарят за изпълнението на всички планирани кампании и активности, изключвайки BTL частта и дигиталното медийно планиране.

"Бизнесът на този тип клиенти е изключително динамичен, вече работим успоредно по няколко кампании", компенитра за "Капитал" Пресиян Кирилов, съсобственик в together&. Партньорството от агенцията печелят след конкурс, провел се през август, а договорът за обслужване е за период от една година и е влязъл в сила на 1 октомври. От together& коментират, че за първи път работят с този клиент.

Доклад: Български журналисти са все по-заплашени и се самоцензурират

Журналистите в България са изправени пред серия от предизвикателства като стрес, онлайн тормоз, заплахи за дела, опит за намеса в редакционното съдържание, автоцензура. Това са част от отговорите на работещи в медиите у нас, дадени в годишната анкета на Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ). Изследването се провежда на всеки две години и е анонимно. Докладът за тази година е озаглавен "Медии под обстрел".

Резултатите показват, че почти всеки втори анкетиран дава средна оценка на свободата на словото в България, а добра едва 16.2% от запитаните. Един от петима я определя като "лоша", а почти всеки десети - "много лоша". Концентрациите и непрозрачната медийна собственост продължават да бъдат актуални и неразрешени задачи в сектора, а сливането на икономически и политически интереси при управлението на медиите е водещ проблем за голяма част от работещите в тях.

Повече подробности от сайта на "Дневник">>>

Журналистите вече ще си плащат за отказите на прокуратурата да дава информация

Журналистите вече ще плащат, ако прокуратурата или друга държавна структура отказва да им даде информация. Този извод се налага от решението на съдия Ева Пелова от Административния съд София-град по дело за отказ за достъп до обществена информация. Делото е заведено от репортера на "Дневник" Лора Филева заради отказа на прокуратурата да предостави данни на какви факти се базира изказването на главния прокурор Иван Гешев, който пред БНТ в началото на годината заяви, че има "бум на престъпността".

Съдия Пелова отхвърли жалбата с мотив, че със заявлението по ЗДОИ "се търсят доказателства за направените изявления, а не обществена информация". "Целта на предоставянето на информацията е лицата да могат да си съставят собствено мнение за дейността на задължен субект чрез получаване на конкретна и ясно формулирана информация", приема съдът и отхвърля жалбата на Лора Филева.

Повече по темата и мнението на експерти от сайта на "Дневник">>>

България е на последно място по медийна грамотност в ЕС

България е на последно място сред членовете на Европейския съюз в Индекса по медийната грамотност за 2022 г., изготвен от Институт "Отворено общество". Страната заема 33-о място от общо 41 европейски държави, включени в класацията. На последно място е Грузия, предшествана от Северна Македония, Косово, Босна и Херцеговина, Албания. От другата страна на класацията са Финландия, Норвегия, Дания и Естония, които имат най-висок потенциал да устоят на негативното въздействие на фалшивите новини и дезинформацията поради качеството на образованието, свободата на медиите и високото доверие сред хората. В нашата група, но преди България, се нареждат Украйна, Гърция, Румъния и Сърбия.

България е назад в подреждането и по индикаторите, измерващи качеството на образованието, като се класира на 34-о място от 41 държави. По индикаторите, измерващи свободата на медиите, България е на 32-о място, изпреварвайки Унгария и Сърбия, но след страни извън ЕС като Молдова, Косово и Черна гора. Страната ни се представя най-добре по индикаторите за електронно участие, заемайки 13-а позиция.

Дигитален бизнес

Netflix е готовa да предложи абонаментен план с реклами

Прогнозата за ръст на абонатите на Netflix ще бъде в центъра на вниманието, когато тази седмица излязат резултатите на компанията за третото тримесечие на 2023 г. Пионерът в стрийминг услугите е готов да пусне поддържан от реклами план, за да се конкурира по-добре с платформи като Disney+ и HBO Max. Миналата седмица Netflix обяви, че ще стартира новия си пакет през ноември на цена от 6.99 долара на месец. Въпреки че от компанията дълго време се съпротивляваха, анализатори смятат, че този ход ще стимулира растежа на Netflix.

YouTube разширява аудио и подкаст рекламата

Видеоплатформата YouTube, собственост на Alphabet, ще разшири начините рекламодателите да достигат до музикални и подкаст слушатели и зрители на "свързани" телевизори (CVT), коментира компанията в понеделник. Свързаният телевизор поддържа поточно видеосъдържание като Xbox, PlayStation, Roku, Amazon Fire TV, Apple TV и др. Съобщението идва в момент, в който индустрията направи големи съкращения в маркетинговите си бюджети.

Платформата заяви, че ще разшири аудиорекламирането в световен мащаб, за да позволи на марките да се позиционират пред аудитория, която използва YouTube за слушане на музика или подкасти. Въпреки че YouTube е по-известен с гледането на видео, оказва се, платформата е втората най-популярна услуга за слушане на подкасти.

Медиен бизнес

Късните токшоу програми губят популярността си

Вечерните късни токшоу програми през последните години свиват рейтингите си, като стрийминг платформите се оказват основната заплаха пред бъдещето им. В САЩ водещият на The Daily Show Тревър Ноа обяви, че напуска поста си от началото на следващата година, а медиите разпространиха информация, че и Джеймс Кордън, водещ на The Late Late Show по CBS, също ще напусне шоуто си през 2023 г.

У нас единствено bTV продължава да залага на делнично предаване от този вид с "Шоуто на Николаос Цитиридис", което генерира сериозен ръст в средния рейтинг на годишна база по данни на ГАРБ, предоставени от "Publicis Groupe България". По БНТ1 подобен тип късно предаване се излъчва единствено в събота ("Събота вечер с БНТ"), като аудиторията му намалява. "Забраненото шоу на Рачков"/ "С Рачков всичко е възможно" се продуцира за втора поредна година, като за втора поредна година предаването има ново име, нов формат и ново време на излъчване. Рейтингът на предаването има променлив успех, а подновената му версия е с най-ниския резултат.

Как се представят и ще продължат ли да съществуват късните предавания у нас прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Decathlon се преименува на Nolhtaced в три белгийски града

Магазините на марката в градовете Евере, Намур и Гент ще сменят името си на Nohltaced за един месец, като част от кампанията на бранда за насърчаване на така нареченото "обратно пазаруване" (Nohltaced е Decathlon, изписано наобратно). В рамките на кампанията клиентите ще могат да върнат стари или неизползвани спортни стоки на Decathlon, така че да могат да бъдат ремонтирани и препродадени в магазина с гаранция отново. До момента в кампанията са върнати повече от 26 хил. артикула.

Свободни позиции

От "Дневник" тази седмица обявяват свободни позиции за редактори с профил "Новини от България" и профил "Култура". "Икономедиа" обявява свободна позиция и за Мениджър абонаменти за "Капитал", а от The Smarts си търсят Senior Graphic Designer.
Все още няма коментари
Нов коментар